וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ברזיל פירקה את ארגנטינה, סרביה את יוון

מונדובאסקט: הסלסאו מחצו 65:85 בקלאסיקו ויפגשו ברבע הגמר את הסרבים שהדהימו עם 72:90. גם טורקיה וליטא עלו

אנדרסון ורז'או נבחרת ברזיל. AP
סקולה וארגנטינה מחכים לו. ורז'או/AP

שלב רבע הגמר באליפות העולם בכדורסל הושלם הערב, ומצפים לנו ארבע משחקים מסקרנים שירכיבו את תמונת רבע הגמר. ליטא הצליחה לא למעוד מול ניו זילנד הנחושה וגברה עליה 71:76. הליטאים יפגשו בשלב הבא את טורקיה, שניצחה את אוסטרליה 64:65 בזכות שלשה של המתאזרח אמיר פרלזדיץ' חמש שניות לסיום. סרביה הביסה את יוון 72:90, ותפגוש ברבע השני את ברזיל שפירקה את ארגנטינה 65:85.

ליטא - ניו זילנד 71:76

הליטאים סיימו את שלב הבתים בראש בית ד' עם מאזן של ארבעה ניצחונות לעומת הפסד אחד, ושמינית הגמר זימן את הניו זילנדים הצנועים והמפתיעים, שהצליחו לעקוף את אוקראינה ולעלות שלב. ליטא פתחה חזק, סיימה את הרבע הראשון ביתרון 9:23 והיה נראה שיתר המשחק יהיה גרבאג' טיים, אבל הקיוויז התאוששו ברבע השני, וירדו למחצית בפיגור 36:26. ברבע השלישי הניו זילנדים המשיכו לצמק את הפער ו-7:12 דקות לסיום שלשה של קורי וובסטר העלתה אותה ליתרון 58:59. היתרון החליף ידיים ו-1:05 דקות לסיום יונאס מצ'יוליס העלה את ליטא ל-65:72. קירק פני רשם איבוד ובהמשך החטיא, מרטינאס פוציוס קלע מהקו וליטא לא מעדה בדרך לניצחון 71:76 ומקום ברבע הגמר. יונאס ואלנצ'יונאס היה מצוין בליטא עם 22 נקודות ו-13 ריבאונדים, מרטינאס פוציוס הוסיף 11. קורי וובסטר הצטיין בניו זילנד עם 26 נקודות.

כדורסלן נבחרת ליטא יונאס ואלנצ'יונאס. AP
דאג לכרטיס לרבע הגמר. ואלנצ'יונאס/AP

סרביה - יוון 72:90

יוון סיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם (0:5), סרביה בקושי צלחה אותו אחרי שהפסידה לספרד, ברזיל וצרפת, אבל כששתי היריבות האירופאיות הוותיקות הללו נפגשות, שום דבר שהיה לפני כן לא ממש חשוב. סרביה שלטה במשחק מהפתיחה, אבל אחרי מחצית ראשונה צמודה (42:46) ברחה ליתרון דו ספרתי וברבע האחרון כבר טיפסה ל-63:83. בוגדן בוגדנוביץ' סיים ערב קליעה משובח של 7 מ-11 מהשדה, עם 21 נקודות ומירוסלב רדוליצה קלע 16. ניק קלאת'ס סיים עם 14 אצל המפסידה וגאורגיוס פרינטזיס וניקוס זיזיס קלעו 12 כל אחד.

שחקן נבחרת סרביה בכדורסל מירוסלב רדוליצה (ימין) מול שחקן נבחרת יוון בכדורסל יאניס בורוסיס (שמאל). AP
איזה משחק של סרביה. רדוליצה/AP

טורקיה - אוסטרליה 64:65

אחרי שהיקשו על האמריקאים וסיימו את משחקי בית ב' במקום השני, אחרי ארה"ב, הביטחון של הטורקים גבוה והם מאמינים שביכולתם להגיע רחוק. הניצחון הדרמטי על האוסטרלים הראה כמה אופי יש להם. המחצית הראשונה הייתה צמודה, והאוסטרלים התקשו לעצור את סינאן גולר שקלע 12, אבל הצליחו להוביל בהפסקה 34:35 בזכות שליטה מוחלטת מתחת לסלים עם 23 ריבאונדים לעומת 13 של הטורקים. היתרון החליף ידיים לאורך המחצית השנייה, ושניות הסיום הפכו למותחן גדול. 22 שניות לסיום האוסטרלים הוליכו 62:64, טורקיה יצאה להתקפה, ו-5 שניות לסיום קבר המתאזרח אמיר פרלזדיץ' שלשה ענקית שהעלתה את הטורקים ל-64:65. האוסטרלים נותרו ללא מענה ועם שריקת הסיום הטורקים חגגו על הפרקט את הניצחון הדרמטי. אמיר פרלזדיץ' סיים עם 16 נקודות עבור הטורקים, כמו גם סינאן גולר. ארון ביינס הוליך את האוסטרלים המאכזבים עם 15 נקודות, אקס מכבי תל אביב ג'ו אינגלס קלע 10 ב-3 מ-4 לשלוש.

שחקן נבחרת טורקיה בכדורסל קרם גונלום (למטה). AP
קרב גדול שהסתיים בעלייה של גונלום וטורקיה לשלב הבא/AP

ברזיל - ארגנטינה 65:85

הארגנטינאים פתחו את המשחק בטירוף בעיקר בזכות פבלו פריג'יוני שהריץ אותם ליתרון 13:21 בסיום הרבע הראשון, ונראו בשליטה גם במהלך הרבע השני אך דקות טובות של אלכס גארסיה וליאנדרו ברבוסה החזירו את הברזילאים לתמונה ולפיגור מינימלי 36:33 במחצית. הרבע השלישי הפך את המשחק - לואיס סקולה לא פגע ומצד שני מרקיניוס ביחד עם טיאגו ספליטר עשו את העבודה. 5 נקודות של ראול נטו ושלשה של מרקיניוס נתנה לברזיל יתרון דו ספרתי לקראת סוף הרבע השלישי ו-49:57 בסיום הרבע. אם ארגנטינה חלמה על קאמבק היא נתקלה ברבע אחרון מדהים של ראול נטו שקלע 14 נקודות, ושלח את ברזיל לרבע הגמר נגד סרביה עם ניצחון ענק 65:86.

נטו הוביל את קלעי ברזיל עם 21 נקודות כשמרקיניוס הוסיף 13 ו-8 ריבאונדים ואילו טיאגו ספליטר וליאנדרו ברבוסה קולעים כל אחד 10 עבור נבחרתם. ארגניטנה קיבלה 18 נקודות מפריג'יוני, מתוכם 15 במחצית הראשונה, 11 מפקונדו קאמפצו ורק 9 ב-2 מ-10 מהשדה ו-5 מ-10 מהעונשין מלואיס סקולה האומלל.

ננה שחקן נבחרת ברזיל מול לואיס סקולה שחקן ארגנטינה. AP
טיול לרבע הגמר. ננה מול סקולה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully