וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרידה המושלמת: קרוליין ווזניאקי חוזרת למסלול

ארנון בן דרור

5.9.2014 / 8:00

הלב שלה נשבר והכבוד שלה נרמס לאחר ששיחת טלפון בת שלוש דקות סיימה את אירוסיה לכוכב הגולף רורי מקלרוי. עכשיו, דווקא מהמקום הכי נמוך, חוזרת קרוליין ווזניאקי לשיא המקצועי שלה בגדול. וכמקובל אצלה, הכל נעשה בקלאסה

קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית (שמאל) עם הגולפאי הצפון אירי רורי מקלרוי. David Cannon, GettyImages
שיחת טלפון סיימה את האירוסין. קרוליין ווזניאקי ורורי מקלרוי/GettyImages, David Cannon

לפני קצת יותר משלושה חודשים קרוליין ווזניאקי קיבלה שיחת טלפון. על הקו היה הארוס שלה ובן זוגה בשלוש השנים האחרונות, הגולפאי הבכיר בתבל, רורי מקלרוי. כמה ימים קודם לכן הם שלחו לכ-300 מוזמנים מרחבי העולם הזמנות לחתונה שלהם, שהייתה אמורה להתקיים בנובמבר בניו יורק, העיר האהובה על קרוליין. אבל רורי לא התקשר לוודא אם הדודים מדנמרק מבריזים. הוא התקשר כדי להודיע לקרוליין – טלפונית! – שהנישואים מבוטלים והקשר שלהם נגמר. ככה, בלי הכנות, אפילו בלי להיפגש כדי לדבר.

וכאילו שהפרידה בשיחת טלפון לא הייתה גרועה דיה, מיד אחר כך שחררה הסוכנות של מקלרוי הודעה לעיתונות, שהסבירה, במילים עדינות, שהצפון אירי פשוט נלחץ מהחתונה וזרק אותה. "אין אף דרך נכונה לסיים מערכת יחסים שהייתה כל כך חשובה בשביל שני אנשים. הבעיה היא שלי", נכתב בהודעה בלקוניות יבשה. "הזמנות החתונה ששלחנו בסוף השבוע גרמו לי להבין שאני לא מוכן לכל מה שכרוך בנישואים. אני מאחל לקרוליין את כל האושר שמגיע לה ומודה לה על התקופה הנפלאה שהייתה לנו. אני לא אומר שום דבר נוסף על היחסים שלנו".

אם זה לא מספיק, בכתבות שצצו אחר כך בתקשורת, חברים של מקלרוי שצוטטו בעילום שם, כינו את ווזניאקי "בריידזילה" (כינוי לאישה מאורסת שלא מעניין אותה כלום חוץ מהחתונה שלה), סיפרו שמקלרוי הציע לה אירוסין (עם טבעת בשווי 120 אלף ליש"ט) רק כי הרגיש שהיא מפעילה עליו לחץ לעשות את זה, ושבעוד שווזניאקי רצתה להתחתן כבר בנובמבר הקרוב, הוא רצה לחכות כמה שנים.

20:45, יורוספורט: ווזניאקי בחצי הגמר מול שואי פנג

מסרב להיגמר: קאמבק חלומי לפדרר בדרך לחצי הגמר

קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית. AP
כמה שהתגעגענו לראות אותה כך. ווזניאקי חוגגת ניצחון בניו יורק/AP

הפרידה תפסה את ווזניאקי המומה. "כשזה מגיע משום מקום, זה הלם. זה כאילו מישהו מת לנגד עינייך", סיפרה לתקשורת, והוסיפה בכנות נוגעת ללב: "אני חושבת שבמערכת יחסים זה חשוב לדבר. אם יש בעיה, מדברים עליה. זה נורמלי. לי, כמו שאתם יודעים, לא הייתה את ההזדמנות הזאת. בסופו של דבר, לא יכולתי לעשות שום דבר אחרת. לא יכולתי לעשות שום דבר נוסף. נתתי את הכל, את כל מה שיש לי. ואם זה לא מספיק, אני אמצא מישהו אחר".

גם האמירות של הדנית בתקשורת מעידות כי היא באמת לא ראתה את זה בא. רק כמה שבועות קודם לכן היא רמזה שהיא הייתה רוצה ללדת בקרוב ולפרוש מטניס: "אני רוצה להיות אם צעירה באופן יחסי, ואני לא רואה את זה קורה בעתיד הרחוק מדי. אני ארצה לגדל את הילדים שלי בעצמי, ולכן אין לי שום חלומות להטביע את חותמי (על המשחק). במקום זאת, אני נהנית מהחופש הכלכלי שהעבודה הקשה שלי העניקה שלי. זה אומר שאני אוכל לתת לילדים שלי את ההתחלה הכי טובה בחיים בכך שאהיה שם עבורם ב-100 אחוז". לשמחתם של אוהדי הטניס, מאז התוכנית הזאת השתנתה דרמטית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גרג אודן מיאמי היט עם סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית קרולין ווז'ניאקי טניסאית דנית. AP
במהלך כל הזמן שבילינו היא לא אמרה דבר אחד רע על מקלרוי, ושאלתי אותה איך היא יכולה להיות כל כך נחמדה? אז היא ענתה: 'הוא היה חלק גדול מהחיים שלי, וגם אם ארצה, אני לעולם לא אוכל לשנוא אותו'. זה מאוד השפיע עליי". סרינה ו-ווזניאקי עם גרג אודן/AP

החיים קשים? ההצלחה מובטחת

בשנים 2010 ו-2011 סיימה ווזניאקי את העונה במקום הראשון בעולם, אבל מאז שנכנסה לזוגיות ההיפר מתוקשרת עם מקלרוי (שזכתה לכינוי הבלתי קליט בעליל, "ווזילרוי"), המשחק שלה כבר לא היה אותו הדבר. הראש היה במקום אחר, כפי שמעידות האמירות שלה לגבי האימהות. מאז אמצע שנת 2012 היא מצאה את עצמה מפסידה שלוש פעמים בסיבוב הראשון בגרנד סלאם, פעמיים בסיבוב השני, שלוש פעמים בסיבוב השלישי, ובסך הכל לא הצליחה לעבור את שמינית הגמר באף טורניר גרנד סלאם יותר משנתיים. רק לצורך השוואה, קודם לכן בכל הקריירה שלה, ווזניאקי הפסידה רק פעם אחת בסיבוב ראשון של מייג'ור, וזה היה בטורניר הבכורה שלה, רולאן גארוס 2007.

המשבר המקצועי היה עמוק, בזמן שהחיים האישיים פרחו. עכשיו כשהחיים האישיים במשבר, הטניס פורח. מאז הפרידה, ווזניאקי נראית כמו שחקנית אחרת, עם שיפורים גם לעומת התקופה שבה דורגה במקום הראשון בעולם. למעשה, זה לא יהיה מוגזם לומר שבאליפות ארצות הברית, שם היא תפגוש הלילה בחצי הגמר את פנג שואי הסינית, היא משחקת את הטניס המרשים בקריירה שלה.

בשלושת החודשים האחרונים ווזניאקי הפסידה רק שלושה מתוך 16 משחקים, ושניים מההפסדים האלה הגיעו מול סרינה וויליאמס במשחקים צמודים של שלוש מערכות. היא זכתה בתואר הראשון שלה העונה באיסטנבול, והמשיכה השבוע בארצות הברית עם ניצחון מרשים על מריה שראפובה בשמינית הגמר ועם מה שניתן להגדיר (בהשארת "צוק איתן") ככתישה של שרה אראני ברבע הגמר: 0:6, 1:6. "קיוויתי שהיא תחטיא כדור פה ושם, אבל היום היא פחות או יותר לא החטיאה אף כדור", אמרה האיטלקייה המובסת אחרי המשחק. גם שראפובה החמיאה ליריבתה: "היא גורמת לך לשחק המון כדורים. אני חושבת שהיא אפילו טובה יותר במה שהיא עשתה לאורך כל הקריירה שלה. היא זזה מעולה, ויש יותר משקל על חבטות ההגנה שלה. זה לא רק כדורים גבוה באוויר. היא עושה קצת יותר איתם עכשיו".

ווזניאקי עצמה אמרה אחרי הניצחון על שראפובה: "אני מגישה טוב, רצה טוב, לוקחת החלטות נכונות ונהנית לשחק. הפכתי למבוגרת יותר ובתקווה גם לנבונה יותר. אני חושבת שהיתרון הגדול שלי הוא ביכולת להפוך הגנה להתקפה ושוב להגנה. אני חושבת שבחודשים האחרונים מצאתי את האיזון הזה". אחרי הניצחון על אראני היא הסבירה ש"זו הייתה שנה של עליות ומורדות בשבילי. להיות כאן בחצי הגמר של אליפות ארצות הברית הפתוחה שוב, זה דבר אדיר בשבילי. בהחלט, עבודה קשה משתלמת. אני כאן ואני כל כך שמחה על זה".

אגב, הפרידה הועילה למקלרוי אפילו יותר. משחקן מוכשר, שגם חווה משבר מקצועי בשנתיים האחרונות, הוא הפך בחודשים האחרונים למלך הבלתי מעורער של הענף, עם זכייה בשני מייג'ורים (המקבילים לטורנירי גרנד סלאם בגולף) רצופים. כבר מתחילים לדבר עליו כמו שדיברו בזמנו על טייגר וודס.

בצירוף מקרים חביב, באותו יום שבו מקלרוי הניף את הגביע בבריטניה, ווזניאקי הניפה את שלה באיסטנבול, מה שהוביל את סטיבן קולבר האמריקאי להעיר בתוכניתו, "דו"ח קולבר", כי "כמה שהפרידה הכואבת, למרבה המזל כל אחד מהם כבר עבר לשלב השישי בהתאבלות: זכייה בטורניר ספורט בינלאומי".

מריה שראפובה טניסאית רוסייה. רויטרס
גם שראפובה החמיאה לווזניאקי: "היא גורמת לך לשחק המון כדורים. אני חושבת שהיא אפילו טובה יותר במה שהיא עשתה לאורך כל הקריירה שלה. היא זזה מעולה, ויש יותר משקל על חבטות ההגנה שלה. זה לא רק כדורים גבוה באוויר. היא עושה קצת יותר איתם עכשיו"/רויטרס

סרינה, זוזי מהדרך

אבל עם כל ההצלחה של מקלרוי, הרבה יותר קל להתחבר לקאמבק של הצד הפגוע. וכך ווזניאקי, שבעבר סבלה דווקא מחוסר פופולריות בשל סגנונה ההגנתי והעובדה שטיפסה למקום הראשון מבלי לזכות בגרנד סלאם, הופכת פתאום לאהובת הקהל בארצות הברית. גם בגלל החביבות שנוטפת ממנה, אבל בעיקר בגלל איך שהיא נזרקה ואיך שהיא מגיבה לזה.

כשבועיים אחרי הפרידה היא בילתה כמה ימים בחוף של מיאמי עם ה-BFF שלה ומתכננת מסיבת הרווקות שבוטלה, סרינה וויליאמס. השתיים העלו לטוויטר ולאינסטגרם תמונות שלהן חוגגות ביחד בבגדי ים. סרינה, שווזניאקי היא פחות או יותר החברה היחידה שלה בסבב חוץ מאחותה, סיפרה אחר כך שהיא הייתה המומה מהאצילות שבה ווזניאקי מתנהגת. "במהלך כל הזמן שבילינו היא לא אמרה דבר אחד רע על מקלרוי, ושאלתי אותה איך היא יכולה להיות כל כך נחמדה? אז היא ענתה: 'הוא היה חלק גדול מהחיים שלי, וגם אם ארצה, אני לעולם לא אוכל לשנוא אותו'. זה מאוד השפיע עליי".

ובאמת שאי אפשר שלא להתרשם מההתנהלות של ווזניאקי מאז הפרידה. "אני לא מאמינה בלאחוז חזק במישהו שלא רוצה להיות איתך", היא שיתפה את התקשורת לאחרונה. "אני רוצה מישהו שרק רוצה אותי בשביל מי שאני. אני מאוד ישירה וכנה, ואני חושבת שהרבה אנשים מאוימים מזה. אם אני במערכת יחסים, אני הבחורה שאני וזה בדיוק מה שאתה מקבל". עוד הוסיפה בכנות אופיינית: "תמיד הייתה לי גישה מאוד נינוחה. אני זורמת. כרגע אני שמחה להיות עצמי ולהיות רווקה ולעשות מה שאני רוצה לעשות, את הדברים שלא עשיתי בשנים האחרונות".

אחד מהדברים האלה הוא, כמובן, ההשקעה הטוטאלית בקריירה שלה, שמשתלמת בענק. אם הערב במשחק חצי הגמר מול שואי לא יהיו תקלות בלתי צפויות, ביום ראשון הקרוב ווזניאקי תפגוש בגמר אליפות ארצות הברית את החברה הקרובה, סרינה וויליאמס. בראיון שקיימה לאחרונה ווזניאקי היא סיפרה שסרינה והיא מדברות בערך פעם ביום בטלפון, אבל למרות החיבה, ביום ראשון הקרוב היא דווקא לא הייתה לראות את זיו פניה בצד השני של הרשת. "היה לי קיץ נפלא", ציינה ווזניאקי. "אז אמרתי לסרינה: 'די, נמאס לי ממך'. הפסדתי לה פעמיים בשלוש מערכות לאחרונה, אז אמרתי לה: 'את יכולה פשוט לזוז לי מהדרך?'".

קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית. AP
הפעם היא תעשה את זה? קרוליין ווזניאקי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully