וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מזרחי בראיון: "נדלק לי אור אדום לגבי לויטה"

4.9.2014 / 16:30

יוסי מזרחי לא מתרגש מהביקורות על המהלכים האחרונים ("אנשים חיים באולימפוס, חושבים שנתניה תיקח אליפות"), עליו אישית ("לא לויטה ולא ג'אן יפגעו בי, אני ישן מצוין") ומהשמועות על היחסים עם נמני שהביאו את הרוש לקבוצה ("לא דיברנו על הרוש מאז הבוררות"). ראיון

ברני ארדוב

בווידאו: ראיון עם כריסטיאן סרגי וגבריאל ג'ורג'ו, הזרים החדשים של מכבי נתניה

"אני לא מבין, כשאתה נוסע בכביש ונדלק לך אור אדום ברמזור, אתה לא עוצר?".

אני עוצר.

"אז מה רציתם, שאני אמשיך לנסוע? נדלק לי אור אדום לגבי אוהד לויטה והחלטתי לעצור. זה הכול".

יוסי מזרחי יודע להיות יצירתי. הבוקר הוא שאל מושג מהכביש, שם הוא מבלה הרבה מאז החל לנסוע מירושלים לנתניה, כדי להמחיש מדוע החליט לצרף את אריאל הרוש. כמעט שבוע שהוא שתק. גם כך הדברים שאמר לאוהדי מכבי נתניה, כיכבו ברשת ולכן החליט לתת קצת לזמן לעבור. אבל הסערה סביב הדחתו של אוהד לויטה משער הקבוצה, נמשכת וכאשר בעלי הקבוצה אלי שגב אמר שיש כאן גם סיבות שקשורות לחשד בלויטה כי הוא מדליף מחדר ההלבשה, קיבלה נתניה כמעט את כל הכותרות.

היום החליט מזרחי למסור את הגרסה שלו לאירועים. "כמו שאתה עוצר ברמזור", הוא המשיך מתחום התחבורה. "גם אני עוצר. ובמקרה הזה נדלקו כמה רמזורים אדומים. תאמין לי שהכאב שלי היה גדול מאוד. כאב עצום. אני אחד שקשה לו להגיד לשחקן נוער שהוא לא יכול להיות בבוגרים, אז להגיד לשוער שעלה איתי ליגה שאני מביא שוער אחר, זה קשה מאוד. אבל יש לי אחריות כלפי הקבוצה ועם כל הקושי האישי שלי בלעשות את הצעד הזה, הייתי חייב לקבל החלטה שאני מביא את אריאל הרוש. כולכם נתפסתם לעניין כי מדובר בשוער וזה תפקיד מיוחד, אבל אם יש לך בעיה במגן שמאלי, לא תביא מגן שמאלי נוסף? אם אתה מזהה שהחלוץ שלך לא פוגע, לא תביא חלוץ נוסף? התקשורת פה התבלבלה בלי יוצא מן הכלל".

אוהדי מכבי נתניה מחו, מזרחי הסביר: "החלפתי שוער כדי שלא תרדו"

אריאל הרוש חתם במכבי נתניה וערך אימון בכורה

יוסי מזרחי מאמן מכבי נתניה. אדריאן הרבשטיין
"אני אחד שקשה לו להגיד לשחקן נוער שהוא לא יכול להיות בבוגרים, אז להגיד לשוער שעלה איתי ליגה שאני מביא שוער אחר, זה קשה מאוד". יוסי מזרחי/אדריאן הרבשטיין

הסיפור קיבל גם נפח כי הקליטו אותך אומר שאם אוהד לויטה יישאר, מכבי נתניה תרד ליגה.

"אבל זה לא מה שאמרתי לאוהדים. הדברים הוצאו מהקשרם. הלכתי לאוהדים ואמרתי להם שהקבוצה במצב לא קל ושעלינו ליגה וביקשתי מהם שלא יילכו נגד הקבוצה. ביקשתי מהם ללכת עם המועדון כי אנחנו הולכים לעונה קשה בה אנחנו גם יכולים לרדת ליגה. אמרתי להם שאנחנו מנסים להתחזק ועשינו את זה עם אריאל הרוש והוספתי שאם נוכל להביא עוד שני שחקני חיזוק, נעשה גם את זה. כל השיחה שלי בכלל לא התייחסה ללויטה ולהרוש ואז מישהו שם אמר שבגלל כל ההתנהלות שלנו, אנחנו נרד ליגה. אז אמרתי לו שבגלל החשש מירידת ליגה, אני עושה את הצעד הזה. לא אמרתי ולא התכוונתי לרגע שאם אוהד לויטה יישאר במכבי נתניה, אנחנו נרד. חיברו שני דברים ופירשו זאת כאילו אני אומר שעם לויטה נרד. זו שטות גמורה. שתבין, אנשים חיים באולימפוס וחושבים שמכבי נתניה תתמודד על האליפות. אני יודע מה זה קבוצה שעלתה ליגה ואילו קשיים מחכים לה. עובדה שהדברים שלי הרגיעו את האוהדים ואחרי שתי דקות הם נרגעו והפסיקו את המחאה".

יש בהחלטה משהו אישי נגד לויטה?

"ממש לא. שוער זה לא עוד שחקן וכשאתה רואה ירידה אצל השוער, אז אתה עוצר ומביא עוד שוער. זה הכול".

למה לא עשית את זה מיד בסיום העונה?

"זה בדיוק העניין. אם היו כאן דברים אישיים, הייתי משחרר אותו מייד בסיום העונה שעברה. אני האמנתי שאוהד יהיה מספיק טוב גם לנתניה בליגת העל עם כל הקשיים של העונה הראשונה בליגת העל, אבל בחודש האחרון היתה ירידה אצלו בכושר מסיבות שונות ולצערי זה היה דראסטי. שוער זה עוגן מרכזי בקבוצה והייתי חייב לקבל את ההחלטה הקשה הזו. יכולתי להגיד לעצמי: 'יוסי מזרחי, אתה בחור טוב. כולם אוהבים אותך ואומרים עליך דברים טובים. אל תקלקל את הרושם'. יכולתי להגיד את זה. ואז מה? הייתי נשאר עם שוער שהיה בכושר פחות טוב. מה, לא ידעתי שילכלכו עלי ברגע שאני אעשה את הצעד הזה?".

שוערי מכבי נתניה דין גל, אריאל הרוש, אוהד לויטה. מגד גוזני
שום דבר אישי. אריאל הרוש עם אוהד לויטה/מגד גוזני

מציק לך שיצאת רע מהסיפור הזה?

"לא מציק לי כבר שום דבר בכדורגל. גם כך המאמן נהיה כאן שק חבטות".

אבל ליוסי מזרחי יש שם טוב והתדמית שלך נפגעה בעקבות הסיפור הזה.

"אף אחד לא יוכל לפגוע בשם שלי. לא אוהד לויטה ולא ליאור ג'אן. אף אחד לא ייקח מה שבניתי במשך 42 שנה ולא משנה כמה ילכלכו. שיגידו מה שרוצים. שאני שקרן, שאני בוגד. זו מדינה דמוקרטית, לא? אני יודע דבר אחד. אני ישן מצוין בלילה וזה מה שחשוב. כשאתה לא ישן טוב בלילה כי ההחלטה שלך נבעה משיקולים לא אמיתיים, אז אתה בבעיה. אבל אני יודע את הסיבות וזה מה שחשוב".

אלי שגב אמר שנפגעתם כשהוא לא הזמין אתכם לחתונה שלו.

"נו, ובגלל זה העדפתי את אריאל הרוש? מה, אנשים השתגעו? זה שהוא לא הזמין לחתונה שלו את הבוס שלו שמשלם לו משכורת, זה העניין שלו. מה זה קשור להחלטה שלי? אם הייתי פגוע שהוא לא הזמין אותי לחחונה, הייתי חותך הרבה קודם. איזה קשר יש להחלטה לשחרר אותו?".

בעלי מכבי נתניה אלי שגב. ניב אהרונסון
יוסי מזרחי: "זה שלויטה לא הזמין את הבוס שלו לחתונה, זה עניין שלו". אלי שגב/ניב אהרונסון

שגב גם אמר שאתה ביקשת לשחרר אותו כי הוא מדליף בחדר ההלבשה?

"אם אני אצטרך לשחרר כל שחקן שמדליף, אני אשאר בלי שחקנים וזה לא קשור רק למכבי נתניה. בכל הקבוצות יש מדליפים. מי לא מדבר היום עם עיתונאים? זה הכול שטויות ואני אגיד לך יותר מזה. יש הרבה אנשים במכבי נתניה שחשבו כבר בעונה שעברה שאנחנו נצטרך שוער אחר לליגת העל. אני לא הייתי בטוח וחשבתי שאוהד כן יתאים עד הירידה בכושרו בחודש האחרון. הנפילה הזו גרמה לי לחשוב ואם לא הנפילה הזו לא הייתי עושה את הצעד הזה גם אם היו עשרה אריאל הרוש פנויים בשוק".

אם הרוש לא היה פנוי, היית מביא שוער זר במקום לויטה?

"למה השארתי עמדה פנויה לשחקן זר? עד עכשיו יש לי מקום פנוי לזר וקרוב לוודאי שאם היינו יכולים כלכלית להביא שוער זר, אז הייתי מביא כזה גם אם הרוש לא היה פנוי. אגב, היו עוד שחקנים במכבי נתניה שחשבנו שהם לא מתאימים להיות איתנו בליגת העל. היו כאלה ששוחררו ויש כאלה שעדיין מקבלים כאן את המשכורות כי אין להם קבוצה אחרת כמו שלו מנשה ואורי שטרית".

אנשים גם לקחו את סיפור לויטה למאבק בין הסוכנים. הרי אבי נמני הוא הסוכן של הרוש והאחים קצב של לויטה.

"נו, אז מה אני אעשה עם זה?".

אמרו שנמני הוא חבר שלך ולכן השפיע עליך לקחת את הרוש.

"אז בוא אני אגיד לך את האמת. אבי נמני לא דיבר איתי מילה עם הרוש מהרגע שהם זכו בבוררות. דיברנו עשרים פעם בטלפון ופעם אחת הוא לא אמר לי: 'יוסי, קח את הרוש'. אתם באמת חושבים שאני בונה את הקבוצות שלי לפי הקשרים שלי עם הסוכנים? מה זה השטויות האלה?".

סוכן השחקנים אבי נמני. קובי אליהו
"דיברנו עשרים פעם בטלפון ופעם אחת הוא לא אמר לי: 'יוסי, קח את הרוש'". אבי נמני/קובי אליהו

אתה יכול להבין את הכעס של לויטה?

"ללא ספק. אני במקומו הייתי כועס פי שניים. מה אתה חושב שלא כואב לי הלב? אבל אני לא יכול לערב כל הזמן את הרגש. הייתי חייב לנתק את עצמי מהרגש כי או שאני רוצה להיות מאמן או שאני רוצה להיות סמרטוט. אני בחרתי להיות מאמן. הרמזור האדום נדלק ואני לא יכולתי להישאר הבחור הטוב".

הופתעת שהוא הלך למכבי חיפה?

"לא. אף אחד אמנם לא ידע אצלנו שקיימת האפשרות הזו, אבל זה לא שהוא הלך להיות שוער ראשון במכבי חיפה. אתה חושב שלא רציתי שהוא יישאר איתנו? הנה, אני אפתיע אותך. אולי מבחינה כלכלית חסכנו כסף, אבל איזה מאמן לא היה רוצה שני שוערים טובים אצלו בסגל?".

השחרור שלו יאפשר לך להביא עוד שחקן למכבי נתניה?
"אני לא מאמין".

אגב לויטה חושב שעשית טעות כי הוא מאמין שהוא שוער טוב מהרוש.

"זכותו לחשוב כך ובמצב כזה היה כנראה עדיף שהוא יעזוב כי השוערים צריכים גם להיות בקשר טוב".

איך יוסי מזרחי ייצא מהסיפור הזה?

"מה זאת אומרת? כמו שיצאתי מסיפורים אחרים. מה, זו ההחלטה הראשונה שקיבלתי כמאמן? אולי אתה שוכח אבל אני זרקתי מבית"ר ירושלים את פבריס פרננדס כשהוא היה החבר של הבת של ארקדי גאידמק. את דוד רביבו אני הדחתי מהסגל כשחיים רביבו אחיו היה הבוס שלי. שכחת את זה? ואני אחד שכל הזמן מנסה להימנע מהחלטות קיצוניות. איך שי הולצמן כל הזמן אומר לי: 'אני לא מבין מאיפה הסבלנות שיש לך'. סבלנות, סבלנות אבל יש לי גם אחריות".

יוסי מזרחי מאמן מכבי נתניה. יוסי ציפקיס
"אני זרקתי מבית"ר ירושלים את פבריס פרננדס כשהוא היה החבר של הבת של ארקדי גאידמק. את דוד רביבו אני הדחתי מהסגל כשחיים רביבו אחיו היה הבוס שלי". יוסי מזרחי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully