וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מכוונים גבוה, למחאה חברתית"

ארבעה אוהדים מתוסכלים הקימו את "כרטיס לכל כיס", ארגון שמטרתו להיאבק בעלויות הגבוהות של משחקי הכדורגל בישראל. גם השבתה נלקחת בחשבון

one

בתקציר: הדרבי שאוהדי הפועל פתח תקוה החרימו

אוהדי הפועל פתח תקוה כנראה שהתכוונו להפגין נקודתית נגד מחירי הכרטיסים שגבתה מהם מכבי פתח תקוה בדרבי גביע הטוטו. הם פשוט לא הגיעו למשחק והשאירו את אצטדיון המושבה ריק וכך גם את הכיס של היריבה, אבל בסופו של דבר, אולי המהלך הזה יתברר ככזה שתרם לשינוי שאוהדי הכדורגל כה מייחלים לו.

כי כך נולד הארגון "כרטיס לכל כיס". ארבעה אוהדי כדורגל שמצד אחד נמאס להם לשלם יותר מדי, אבל מצד שני, כך הם טוענים, יש להם את הכוחות לקחת את המאבק הזה עד הסוף, וגם לנצח. הם ראו מה הכחולים מפתח תקוה עשו, והחליטו שלאוהד בישראל צריך להיות כוח.

"רואים שהנושא הזה נמצא בעדיפות נמוכה אצל ההתאחדות ואצל המנהלת", אומר דן מימרון, אחד המקימים. החבורה פתחה השבוע עמוד פייסבוק. ביום רביעי הוא כבר מנה 500 אנשים, וכעבור יממה הוא הגיע ל-1,900 אוהדי כדורגל שכבר בפנים. "רק אם יגיע הקול מהיציע ויפגע ישירות בהכנסה של המועדונים, אולי משהו יזוז", אומר מימרון.

איצטדיון בלומפילד ריק במשחק בין מכבי תל אביב עם בני יהודה. ברני ארדוב
אצטדיון בלומפילד ריק/ברני ארדוב

- מה המטרות הריאליות לעונה הקרובה, למשל? מה באמת אפשר לעשות כאן?

"המטרה העיקרית היא להוזיל משמעותית את מחירי הכרטיסים והמנויים. יש לנו תוכנית עבודה. לדעתנו, מחיר כרטיס ממוצע לא צריך לעלות יותר מ-50 שקלים. אם קבוצה מחליטה לחלק את הכרטיסים לקטגוריות - נוער, חייל, אישה ומבוגר - לא צריכה להיות הגבלה לכרטיסי הקטיגוריות הזולות".

- וכן, זה עדיין עמוד פייסבוק. יש לא מעט כאלה. מה מבטיח שהפעם יהיה שינוי?

"כבר יצרנו קשר עם ראשי ארגוני האוהדים של הקבוצות בארץ, ויש נכונות לעבוד יחד", מספר מימרון. "ללא ספק, מחירי הכרטיסים במחזור הראשון ובגביע הטוטו נתנו לנו לגיטימציה להנהיג פה מהלך משמעותי שייגע בכל אחד שהכדורגל חשוב לו". ובמהלך משמעותי, הם מתכוונים אפילו להשבתה.

"אני פחות בקיא בקבוצות ובארגונים אחרים שניסו לקדם מהלכים כאלו", אומר מימרון. "אנחנו מתכוונים לייצר כוח בסיסי חזק. אנחנו מכוונים גבוה למחאה חברתית. אנחנו רוצים לשנות. אם אוהדי כדורגל בגרמניה ואנגליה יכולים היו להשבית מחזורי ליגה, אני מאמין שגם אנחנו נוכל. מה שיפריד בין מילים למעשים יהיו האנשים שמובילים את הארגון. יש לנו שבוע קריטי להראות את כוחנו ואחר כך נסיק מסקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully