וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאדו: "השנה האחרונה הייתה כמו 5-6 שנים"

עוזר מאמן הנבחרת על העונה הקשה במכבי חיפה בראיון ל"עושים ספורט" בגל"צ: "ברור שהתהליך איתי היה צריך להיות יותר איטי"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אריק בנאדו עבר לפרק הבא לחייו. אחרי שקיבל בירושה את מכבי חיפה מראובן עטר, אבל לא הצליח בעונה שעברה בירוק, עבר בנאדו לשמש כעוזר מאמן הנבחרת, והיום (חמישי) הוא התראיין ב"עושים ספורט" בגלי צה"ל והתייחס לתקופה הקשה שעברה עליו.

- היית אמור להתכונן למשחק הנבחרת עם בלגיה, ועם כל השינויים שהיו עם המלחמה סיימתם עם מחנה אימון מקוצר וחתמתם בקרב ענקיות: ישראל א' מול ישראל ב'.

"אני חושב שחשוב שהצלחנו לדחות את המשחק הזה עם בלגיה. לא היינו בהכנה מקסימלית, גם השחקנים לא היו בכושר, גם הליגה לא נפתחה בזמן. הדחייה היא טובה מבחינתנו, אנחנו נתחיל את המשחק הראשון בקפריסין ונעשה את הכול בשביל להתחיל את הקמפיין ברגל ימין עם שלוש נקודות. מעבר לזה, היה מחנה טוב מאוד ואינטנסיבי, שחקנים באו עם התלהבות ורצון להיות בנבחרת וזה הורגש. הפקנו הרבה מהמחנה: קודם כל גיבוש, דברים טקטיים שרצינו לעבוד עליהם והחיבור בין אחד לשני שיהיה משמעותי מאוד בקמפיין הזה".

- ואיך החיים כעוזר מאמן הנבחרת?

"יש הרבה יותר זמן פנוי מאשר היה בשנה שעברה. כיף לייצג את המדינה, תמיד הייתי גאה לייצג את המדינה בתור שחקן, הייתי בכל נבחרות ישראל מהנערים ועד הבוגרים, ומבחינתי זה כבוד עצום להיות שייך לנבחרת ולעזור לה בקמפיין הנוכחי ולהצעיד אותה לאיפה שכולם רוצה שהיא תגיע".

- איך אתה רואה את כל הסיפור הזה של קיץ לא פשוט, הזזת הביתיות וההשפעה על הנבחרת? האם זה דבר שיותר מגבש בעיניך?

"אני חושב שזה גיבש את המדינה מה שקרה לנו בקיץ, ואני מקווה שזה יגיע בסופו של דבר גם למגרשים. יהיה איזה וייב, איזו תמיכה של קהל שאנחנו מאוד זקוקים לה ורוצים אותה כי אני חושב שעם תמיכה ואווירה טובה סביב הנבחרת, זה ייתן עוד אנרגיות. זה גם תלוי בתוצאות, ונעשה הכול כדי שהן יהיו טובות".

אריק בנאדו עוזר מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
"אני בדרכי החדשה בנבחרת ומחכה להזדמנות שנייה בתור מאמן במקום אחר בעתיד". בנאדו/קובי אליהו

- אתה מתאושש מהחוויה במכבי חיפה?

"אין לי יותר מידי מה להתאושש. הייתה לי עונה לא פשוטה, אבל זו עונה שאתה לומד ממנה הרבה. אני חושב שיצאתי מאמן יותר טוב ממנה, למדתי המון. הוחלט מה שהוחלט, כל אחד הלך לדרכו. אני מאחל למכבי חיפה בהצלחה עם המאמן החדש, זה מועדון שגדלתי בו בסך הכול. אני בדרכי החדשה בנבחרת ומחכה להזדמנות שנייה בתור מאמן במקום אחר בעתיד".

- מה למדת?

"הרבה. בעונה הראשונה שהייתי הכול היה טוב. היו רק הצלחות. אני לומד להתמודד עם דברים קשים, עם הפסדים, עם משברים ועם שחקנים כאלה ואחרים, ועם אירופה - הרבה מאוד מצבים שהתמודדתי איתם בעונה אחת. הצלחנו להעפיל לשלב הבתים באירופה. אנשים גם שוכחים את זה, אבל זה משהו טוב שעשינו בשנה שעברה. גם קידמנו שחקנים צעירים. זה מאחוריי, אני לוקח את מה שלמדתי לטוב ולרע וממשיך קדימה".

- אתה יודע להבחין במה הצלחת ואיפה טעית?

"כן. מבחינתי ברור. כשמשהו לא הולך טוב, לכל אחד יש את החלק. אני עצמי יודע מה היה יותר טוב ומה היה פחות טוב, איפה החלק שלי ואיפה החלק של אחרים. למדתי המון. שנה אחת הייתה כמו עונה של חמש-שש שנים, אז אני יודע שהיום אני מאמן יותר טוב ממה שהייתי בתחילת שנה שעברה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
"אלישע לוי עשה תקופה מדהימה במכבי חיפה"/קובי אליהו

- יכול להיות שאולי קפצת למים קצת יותר מידי מוקדם? שניסיון של כמה חודשים כעוזר של אלישע לוי וכמאמן נוער אולי זה לא הספיק לקחת קבוצה בסדר גדול של מכבי חיפה?

"קודם כל, זרקו אותי למים, זה קרה וזה התחיל טוב. לא היה לי יותר מדי זמן לחשוב אם זה מוקדם או לא. אני לא חושב. אני חושב שיש לי את הידע. ברור שניסיון אף פעם לא מזיק".

- הזכרת לפני העונה האחרונה שהייתה קשה מאוד, שהגעת משום מקום והובלת את הקבוצה למקום השני אחרי פתיחת עונה לא טובה.

"ברור שהתהליך היה צריך להיות יותר איטי. אולי אחרי כמה שנים שאני מאמן בנוער לקבל את הבוגרים עם טיפה יותר ניסיון, אבל קרה מה שקרה. אתה לומד דברים תוך כדי תנועה. אי אפשר לבטל את מה שעשינו. אז נכון שבשנה שעברה גם הסגל היה פחות טוב, אבל זה לא משנה מה הסיבות, לא משנה איך ולמה, אני למדתי ונהניתי גם. גם כשלא היה טוב, נהניתי. אני אוהב את הכדורגל ואני הולך קדימה".

- יכול להיות שהקהל של מכבי חיפה עם ציפיות קצת יותר מידי גבוהות, ופתאום מתגעגעים אחר כך למאמנים שבזמן אמת הרגו אותם? כמו אלישע לוי למשל.

"אלישע לוי עשה תקופה מדהימה במכבי חיפה. יכול להיות. בשנים הראשונות הוא הצליח בשנה האחרונה. הייתה לו עונה פחות טובה. לקהל יש את הרצונות שלו ואת מה שהוא חשוב. אני לא בא לשפוט".

- אתה חושב שיש כאן חוסר כבוד או חוסר ההערכה למאמנים הישראלים?

"אני לא חושב. היו פה מאמנים זרים שנכשלו פה ועכשיו שנתיים במכבי תל אביב הצליחו עם מאמנים זרים. יש מאמנים ישראלים טובים ויש מאמנים זרים שיכולים להיות טובים ויכולים להיות פחות טובים. זה מקובל בעולם וזה בסדר. זה לגיטימי".

- אתה כבר חושב על היעד הבא?

"כרגע לא, התחילה העונה וצריך להמתין לראות מה יהיה. ימים יגידו מה יהיה. ברור שאני רוצה להמשיך לעבוד, להמשיך לאמן. העונה התחילה והמאמנים רק בתחילת דרכם. ניתן להם את הקרדיט להתחיל ולעשות עונה טובה. שיהיה לכולם בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully