וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגנטינה בהפתעה: פקונדו קמפאצו, הכוכב החדש של ארגנטינה

4.9.2014 / 8:30

הוא הכה את כרמלו אנתוני במפשעה ולא התנצל, מסר ארבעה אסיסטים בין הרגליים במשחק אחד ושלט בליגה המקומית. פקונדו קמפאצו, הרכש החדש של ריאל מדריד, הוא הנציג של הדור החדש בנבחרת ארגנטינה

שחקן נבחרת ארגנטינה פקונדו קמפאסו. AP
לא סופר אף אחד. פקונדו קמפאצו/AP

אימון הבוקר של נבחרת ארצות הברית אחרי העלייה לרבע גמר המשחקים האולימפיים בלונדון לא עסק ביכולת האדירה של הדרים טים נגד ארגנטינה, אלא בילד ארגנטינאי חצוף אחד. "זאת הייתה מכה זולה", אמר כרמלו אנתוני לכתבים האמריקאים, "אם אתה עושה עבירה על מישהו, תעשה עבירה חזקה, אל תעשה עבירה כזאת. אני לא יכול להסכים עם התנהגות כזאת, אבל אי אפשר כבר לעשות שום דבר עם זה".

במכה אחת למפשעה נכנס פקונדו קמפאצו, רכז יליד קורדובה והכוכב המבטיח של פניארול מר דל פלטה המקומית, לתודעה הבינלאומית. המשחק החיובי שהוא רשם נגד האמריקאים באותו המשחק, עם 8 נקודות, 7 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, לא אוזכר בשום מקום. רק המכה הזאת, והתגובה שלו, "אני לא אתנצל בפני כרמלו אנתוני", הדהים את התקשורת העולמית, וסיפר שהתנצל דווקא בפני אלילו קובי בריאנט, "שכריס פול שחבט בי רבע קודם לכן יתנצל קודם בפניי, ואז אני אתנצל בפני אנתוני". שנתיים לאחר אותה תקרית קמפאצו הוא מנקודות האור של ארגנטינה באליפות העולם והגארד החדש של לא פחות מריאל מדריד.

ארגנטינה מחצה 46:81 את סנגל והבטיחה עלייה לשלב הבא

פקונדו קמפאסו (במרכז) שחקן נבחרת ארגנטינה עם מאנו ג'ינובילי שומר על קובי בריאנט. AP
התנצל רק בפני אלילו קובי בריאנט. פקונדו קמפאצו מאחורי קובי ולצד מאנו ג'ינובילי/AP

הכוכב הגדול מגיל 18

פקונדו קמפאצו (23, 1.80) הוא שם ידוע לחובבי הכדורסל הדרום אמריקני בערך מגיל 18. בשלב הזה של הקריירה שלו הוא כבר הספיק להיות הכוכב של נבחרת הנוער בטורניר במנהיים ולהיות חלק מהרוטציה של פניארול שזכתה בסגנות בעונת 2008/9. אלא שהפריצה שלו הגיעה בעונת 2009/10 כשכשחקן שישי זכה עם הקבוצה באליפות, נבחר לתגלית של הליגה המקומית, והוסיף זכייה בסופרקאפ ובגביע הליגה. ברגע אחד הוא הפך ליורש של פאבלו פריג'יוני.

"לפקונדו יש במשחק את כל מה שצריך כדי להפוך לשחקן גדול", אמר עליו מאמנו בפניארול סרחיו הרננדס, מאמן נבחרת ארגנטינה מ-2005 עד 2010 ועוזר המאמן במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, "הוא שחקן שרואה את המשחק כמה צעדים קדימה, לא מפחד מהשחקנים שמולו, מהיר מאוד, רכז אמיתי כמו שכל מאמן רוצה. בנוסף יש לו קליעה טובה. אם הוא היה גבוה יותר, הוא לא היה מגיע לגיל 19 כשחקן בליגה הארגנטינאית, אבל גם הגובה לא יעצור אותו". הרננדס אגב היה אמור להביא את קמפאצו איתו לקחאסול במהלך הקיץ, אך העסקה כולה התפוצצה.

ואכן, מרגע הפריצה לתודעה השתלט קמפאצו על הליגה המקומית - שלוש כניסות לחמישיית העונה ולחמישיית ההגנה של העונה, גארד העונה, שתי זכיות במצטיין של סדרת הגמר, כולל 33 נקודות במשחק האליפות אשתקד, ושלוש זכיות ברציפות בתואר מלך האסיסטים עם כ-6 אסיסטים למשחק ומלך החטיפות עם כ-2.5 חטיפות למשחק. אל המספרים הנהדרים הצטרף ערב אחד בלתי נשכח בתחילת העונה שעברה כשסיפק ארבעה אסיסטים בין רגלי שחקני אובראס בניצחון 71:77, "זאת הייתה המסירה הכי טובה שהייתה לי", אמר בחיוך בראיונות הרבים שסיפק לאחר אותו משחק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאמן נבחרת ארגנטינה סרחיו הרננדז. רויטרס
"לפקונדו יש במשחק את כל מה שצריך כדי להפוך לשחקן גדול". סרחיו הרננדס/רויטרס

העלייה במדרגות הנבחרת

הפריחה של קמפאצו הובילה אותו באופן די ברור אל הסגל של הנבחרת הארגנטינאית. ביוני 2012, חודשיים לפני המשחקים האולימפיים, שיחקה ארגנטינה ב' באליפות דרום אמריקה. קמפאצו סיים את הטורניר עם מדליית הזהב ומספרים נהדרים. סרחיו הרננדס דחף והמאמן חוליו ססאר למאס התרצה וצירף אותו לסגל ללונדון כשחקן הצעיר ביותר, "אני מאמין שהוא יצבור מהניסיון הבינלאומי בטורניר כזה", אמר על השחקן הצעיר שלו.

קמפאצו מצא את עצמו בסגל אחד עם כל השחקנים עליהם גדל - מאנו ג'ינובילי, פאבלו פריג'יוני, לואיס סקולה, אנדרס נוצ'יוני וקרלוס דלפינו. ארגנטינה נעצרה בחצי הגמר נגד ארצות הברית והפסידה את המשחק על מדליית הארד, אבל מלבד אותה תקרית עם כרמלו אנתוני רשם קמפאצו טורניר סולידי עם כמעט 20 דקות בממוצע והצגה נגד טוניסיה כשקלע 12 נקודות והוסיף 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, "נתנו לפריג'יוני לנוח, וקיבלנו לא פחות מפקונדו", אמר על המאמן למאס על הרכז הצעיר שלו.

בשנה שעברה המשיך קמפאצו בשדרוג מעמדו כרכז הפותח של הנבחרת בהיעדרו של פריג'יוני וקיבל 29.2 דקות באליפות אמריקה כשהוא משיב עם 13.5 נקודות, 6.2 אסיסטים ו-2.8 ריבאונדים. ארגנטינה זכתה בארד ועלתה לאליפות העולם. בסיום העונה החולפת הודיע כי החליט לצאת מגבולות ארגנטינה לכיוון אירופה, ושמו התחיל לעלות כמועמד למספר קבוצות בספרד, כולל כאמור קחאסול. אלא שלפחות בתחילת ההכנה עם ארגנטינה דקות המשחק והתוצרת של הרכז לא היו בשיאן, וההתעניינות ירדה. השינוי הגיע לאחר התבוסה הספרדית לסרביה בטורניר ההכנה בבלגרד, כשלאחריו קמפאצו קפץ לכמעט 30 דקות למשחק, והשיב עם מספרים נאים כולל 9 נקודות ו-3 אסיסטים בתבוסה לספרד במשחק ההכנה האחרון.

"אני חושב שלפני שבוע לא בדיוק ידעתי מי הוא, ועכשיו הרבה מאוד אנשים עוקבים אחריו", אומר העיתונאי הספרדי מנואל קונסטנס, "שחקן מאוד מלהיב שלא מעט מהלכים שלו נכנסים למהלכי היום". ואכן בשני המשחקים הראשונים נגד פורטו ריקו וקרואטיה קמפאצו שיחק כ-30 דקות ורשם 10.5 נקודות ו-7 אסיסטים, אך במשחק נגד הפיליפינים שיחק רק 14 דקות ופינה מקום לניקולאס לפרוביטולה שקיבל הזדמנות ראשונה. במשחק הרביעי בטורניר, נגד סנגל, חזר קמפאצו לשחק 25 דקות, אך המספרים לא חזרו עם 4 נקודות ו-2 אסיסטים בלבד, אך את ההרגשה שיש מחליף לגיטימי לדור הזהב הארגנטינאים כבר קיבלו.

שחקן נבחרת ארגנטינה, פבלו פריג'יוני. רויטרס
קמפאצו השתדרג בזמן שהוא נעדר. פאבלו פריג'יוני/רויטרס

לא רק גימיק של ריאל

כאמור, החתימה של קמפאצו בריאל הפתיעה לא מעט אנשים, אבל בימים האחרונים בספרד ובארגנטינה מסתובבת הרגשה שההחלטה ללכת דווקא על הרכז הארגנטינאי הכי מוכשר שיש לא באה רק ממניעים מקצועיים, "ביחד עם אנדרס נוצ'יוני יש לריאל עכשיו צמד ארגנטינאי", נכתב באתר הרשמי של הקבוצה באופן מודגש לצד סיפור הקריירה המרשים מאוד של קמפאצו.

"ריאל רואה בשנים האחרונות איך שתי היריבות הכי גדולות שלה בספרד, ברצלונה וקוצ'ה לבוראל, בונות את עצמן על שחקנים צעירים או שחקנים דרום אמריקאים לא יקרים", אומר קונסטנס, "מצד שני כל שחקן שריאל החתימה בשנים האחרונות עלה לה כמעט מיליון יורו, אפילו אם הוא השחקן העשירי, כמו דונטה דרייפר. במקום לעשות את הדברים האלה, הם מנסים ללכת עכשיו על השוק הדרום אמריקאי קצת, זה שוק קצת יותר זול, ללכת על כישרון צעיר ולא כישרון צעיר אירופאי בסכומים מופרכים".

נוצ'יוני עצמו, שעל פי רוב הדיווחים היה זה שדחף להביא את קמפאצו מהיום הראשון שחתם בריאל, אמר רגע לפני פתיחת אליפות העולם, "הלוואי שנביא עוד כמה ארגנטינאים לריאל. זה עבד בצורה מצוינת בויטוריה בשנות ה-2000, אבל אם מדברים ברצינות פקונדו הוא שחקן כדורסל מצוין ולא רק העובדה שהוא מגיע ממדינה מסוימת הביאה אותו לכאן. הוא יצטרך לעבוד קשה ואני בטוח שהוא יוכיח את עצמו".

פקונדו קמפאסו שחקן נבחרת ארגנטינה. AP
מעיד על הכיוון החדש של ריאל מדריד. פקונדו קמפאצו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully