וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשנו גישה: מה אפשר ללמוד ממקרה מיטרוביץ'

3.9.2014 / 15:10

הלקח שמקרה מיטרוביץ' עשוי ללמד את הכדורגל שלנו, היכולת של ברדה למנוע מבאר שבע להיכנס למשבר וסיפור שמוכיח שאמריקה לא מוכנה לשינוי. ליגה עדיין אין, אבל בטטת הכורסה חוזרת עם שלושת האנשים שעשו את השבוע (לא רק בכדורגל) ובונוס: ההמצאה שיכולה לשדרג את מכבי חיפה

one

בוידאו: הניצחון של מכבי תל אביב בדרבי ביום ראשון

המדור הזה תוכנן לעלות ביום א' שאחרי מחזור הפתיחה בליגת העל, אבל כמו בכל אתר או מדור ספורט בעיתון בישראל, אף אחד לא יודע כבר להצביע מתי בדיוק תצא או יצאה לדרך עונת 2013/14. כן, הבעיטה הרשמית היא ה-13/9, אלא שאירופה כבר מאחורינו, אצטדיון "סמי עופר" ערך חניכה שקטה, מכבי תל אביב הייתה, בניגוד לכל הציפיות, הקבוצה הראשונה שהחליפה מאמן העונה ובקיצור – אנחנו הולכים בלי ומרגישים עם. אז אולי עדיין לא מאוחר לקפוץ על העגלה הזו.

המדור יעבור השנה שיפוץ פורמט קל ויציג מדי יום ראשון את שלושת האנשים שעשו עבורו את השבת, או, במקרה של הפעם הראשונה – את השבוע. יוצאים לדרך, ולא רק עם כדורגל.

אוהדי הפועל חיפה. קובי אליהו
נחמד שבאתם, אבל רצינו יציעים יותר מלאים במשחק הפתיחה בסמי עופר/קובי אליהו

ניקולה מיטרוביץ'

שיבוצו המפתיע של ניקולה מיטרוביץ' בהרכב מכבי תל אביב בדרבי הוא עדות לא רק להתנהלות מאמנים בליגת העל, זרים או מקומיים, אלא חומר למחשבה בכל ארגון, גם כאלה שאינם קשורים לכדורגל.

מהרגע שאוסקר גרסיה הגיע למכבי תל אביב, איש לא ראה במיטרוביץ' שחקן הקבוצה. הקשר האחורי אולי אינו סופרסטאר, אבל יש לו מקום בסגל האלופה, במיוחד לאחר פציעת דן איינבינדר ולאור יכולתו החלשה של עומרי בן הרוש. אוסקר העדיף למחוק אותו. פאקו אייסטרן זיהה את פוטנציאל התרומה ו"הלבין" שוב את שירותיו. מכבי תל אביב הרוויחה שחקן רכש שבעצם כבר היה חתום אצלה על חוזה.

מתבקש להאשים את אוסקר, יחד עם הבריחה, הבגידה ושאר הברכות, גם בעוולה הזו, אולם יש יסוד סביר להאמין שגם מאמן אחר, אולי אפילו פאקו עצמו לו בא מיד אחרי סוזה, היה שם איקס על מיטרוביץ'. אחרי הכול, "מיטרו" הוא חלק מהמורשת של הפורטוגלי, שאימן אותו בהונגריה. כל מנהל רוצה למחוק את ה"סימון הטריטוריאלי" של קודמו בתפקיד. פאקו פשוט לא היה צריך להתמודד עם הבעיה הזו. מבחינתו, מיטרוביץ' היה עוד שחקן בסגל שקיבל ולא ירושה מסומנת שנידונה להתעלמות.

עדיין ייתכן שמיטרוביץ' יושאל בכל זאת לקבוצה אחרת כעת או במהלך העונה, אם כי על פי דבריו של פאקו לאחר הדרבי ביום ראשון, הוא מייעד לו תפקיד מפתח ברוטציה הצהובה. זה לא רק יהפוך אותו מעוד זר בליגת העל לאחת הדמויות שהכי מעניין יהיה לעקוב אחריהן השנה, אלא גם ייתן לאנשי הכדורגל שלנו חומר נוסף למחשבב לפני שהם ממהרים לייבש שחקנים ביציע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ניקולה מיטרוביץ' מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מכבי תל אביב הרוויחה, אולי, רכש שהיה חתום אצלה על חוזה. מיטרוביץ'/ברני ארדוב

אליניב ברדה

ברשימת המפסידות הגדולות של הקיץ הפועל באר שבע תופסת את המקום הראשון. כל ההכנות קרסו, קבוצה הרבה פחות טובה הדיחה אותה מאירופה בגלל אובדן הביתיות, הלחימה בעזה הביאה לכך שהצטרפה למעגל גביע הטוטו אחרי כולן ולקינוח, מאור מליקסון נפצע ולא יפתח את העונה הסדירה.

קל להגיד שאנחנו רק בשלב ההכנות, שצריך לתת זמן ושדברים עוד יסתדרו, אבל יש לא מעט סיבות לדאגה. סף השבירות של באר שבע, במיוחד בעונות שבהן נכשלה באירופה, היה בעבר נמוך מאוד. ה-0:0 עם מכבי פתח תקווה, שבעקבותיו הודחו השחקנים של אלישע לוי מגביע הטוטו, הוא עוד כישלון בשרשרת של תוצאות רעות, ובמקרה הזה בעייתי להמר שהאינדיקציות לחזרה הגנרלית שנכשלת הן שההצגה תצליח.

אליניב ברדה לא נטל חלק במשחק ההדחה ביום שלישי, הוא היה עם הנבחרת בשפיים. באופן טבעי, מבחינתו הקיץ הנוכחי הרבה יותר רגוע, לאחר שבאוגוסט שעבר עמדה החזרה שלו לישראל במרכז העניינים. אלא שהעובדה שהתקשורת הורידה הילוך לא אומרת שגם הוא יכול להרשות לעצמו לעשות זאת, בוודאי שלא בתקופה הזו. אשתקד ראינו מה עשתה ההתלהבות של ברדה וממנו לליגת העל בכלל ולבאר שבע בפרט. כמובן שאי אפשר לתלות את כל האחריות להצלחה או לכישלון בברדה, אבל הוא משמש ברומטר. אם יצליח למצוא את הניצוץ ולחזור למרכז הבמה בהקשרים חיוביים, ייתכן מאוד שסגנית האלופה תצליח להעביר הילוך ולצאת מבוץ הקטטוניה שתקפה אותה. אם לא, היא עלולה להיות בבעיה מאוד קשה.

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. ניב אהרונסון
האיש עם היכולת הגבוהה ביותר להוציא את באר שבע מהנמנמת. ברדה צילום: קובי אליהו)/ניב אהרונסון

מייקל סם

ליגה שכן תיפתח בוודאות במועד המתוכנן היא ה-NFL, שתצא הלילה לדרך עם משחק בין האלופה סיאטל לגרין ביי. ביום ראשון ייבעטו כדורי הפתיחה בשאר משחקי המחזור. מי שבוודאות לא ידרוך על הדשא באף אצטדיון הוא מייקל סם, השחקן שהיה הכי מתוקשר בפגרה הארוכה בשל היותו ההומוסקסואל המוצהר הראשון אי פעם שנבחר בדראפט, על ידי סנט לואיס ראמס.

ביום שלישי שעבר נרשמה תקרית מביכה, כשכתבת ESPN ג'וזינה אנדרסון ניסתה לברר את הרגלי המקלחת של סם וחבריו לקבוצה. הרשת התנצלה למחרת, אבל הנזק כבר נעשה. המאמן ג'ף פישר נתן גב לסאם ושטף את הכתבת והערוץ. 72 שעות לאחר מכן כבר נופה השחקן, מאחר שלא עמד בקריטריונים שדורשים ממנו להיכנס לסגל הקבוצה, המונה 53 שחקנים. "הסיבה מקצועית, לא היו הסחות דעת בחדר ההלבשה", אמר פישר. רבים לא האמינו לו.

שחקנים טובים ומוכחים מסם לא הגיעו לפתיחת העונה. עד כמה שסגל של 53 שחקנים נשמע רחב, על כל עמדה יש לא מעט קופצים והקריטריונים גבוהים. אפשר להאמין לפישר, מהמאמנים הטובים בליגה בשני העשורים האחרונים, שסם אכן לא עבר את המשוכה, אבל במקרה שלו אין סיכוי להעמיד את הניפוי באור מקצועי נטו. כל אתרי הספורט המובילים נתנו למהלך כותרות ראשיות. האם ניפוי של שחקן אחר היה מקבל את אותו מעמד? ספק גדול. הדיווח הראשוני, אגב, היה שסם יוחתם לקבוצת האימונים של הראמס. ביום שני גם זה לא קרה. סאם, כרגע, הוא לא שחקן NFL בהגדרתו, אם כי דאלאס קאובויס הביעה בו עניין וייתכן שיצטרף לשורותיה.

לסנט לואיס הייתה הזדמנות לעשות מה שעשו ברוקלין דודג'רס ומנהלה בראנץ' ריקי ב-1947, כשנתנו לג'קי רובינסון לפרוץ את מחסום הצבע ושינו את ההיסטוריה. הראמס, שאיבדו את הקוורטרבק הפותח סם בראדפורד לעונה שלמה בגלל פציעה, לא צפויים להגיע לשום מקום העונה. להגיד שהשתכנענו בכך שאין להם מקום לסאם בסגל? לא ממש. סנט לואיס לא עמדה במבחן שהיא עצמה קבעה, וכעת נותר רק לראות האם תימצא קבוצה אחרת שתצרף את סם, ותוכיח שאמריקה בשלה לבלוע גלולה שעד כה מעולם לא העזה לקחת.

מייקל סם בקומביין. GettyImages
כרגע לא נראה שתהיה לו קבוצה בזמן הקרוב. מייקל סם/GettyImages

פוטבונאוט

בשבוע שעבר נפגש נשיא מכבי חיפה יעקב שחר עם נציגים גרמנים, שניסו לעניין אותו ברכישת כלי האימונים המשוכלל "Footbonaut". מדובר במכשיר שפותח לפני שנים אחדות, ומטרתו היא לשפר את יכולות האבחנה והמסירה של שחקנים. דורטמונד הייתה הראשונה שאימצה את הכלי החדיש (צפו בסרט ההדגמה למטה), ואליה הצטרפה מאוחר יותר הופנהיים.

"פוטבונאוט "לא הגיע לשווקים הגדולים באירופה, גם בשל עלויותיו (יותר מ-2 מיליון דולר, יש הטוענים שקרוב אפילו ל-3 מיליון), ובמיוחד משום שהקבוצות המובילות מעדיפות להשקיע את הסכומים בטאלנטים "מוכנים" על פני פיתוח שחקנים מבית. מדוע זה יכול להיות פיתרון עבור מכבי חיפה?

דווקא עבור קבוצות בדרג של הירוקים, השקעה במכשיר כזה ואחרים יכולה להשתלם בטווח הארוך, אולי אפילו ליצור מהפכה של ממש. מדוע? משום שמכבי חיפה, שגם כך הצטיינה לאורך השנים בייצוא ובטיפוח, תוכל להשביח עוד יותר את מחלקת הנוער שלה, ולשפר את הסיכויים לשלוח כמויות נכבדות של שחקנים ליבשת הישנה.

שחר, אגב, התרשם לטובה, אך בשלב זה לא ידוע על מגעים לרכישת הפטנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully