וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרסיה: "עזבתי את מכבי בגלל סיבות מקצועיות"

המאמן שעזב את מכבי תל אביב כתב בטוויטר: "כשהסכסוך בעזה התחיל, העבודה שלי השתנתה. לא יכולנו להתאמן כראוי"

מגד גוזני

לפני כשבוע וחצי התעוררה מכבי תל אביב למציאות חדשה: המאמן אוסקר גרסיה עזב עוד לפני שהליגה נפתחה ופאקו אייסטרן מונה במקומו. הספרדי שהוביל את הצהובים לאליפות משכנעת בעונת 2012-13, עזב לברייטון האנגלית וחזר לישראל, הבטיח שבבוא הזמן הוא יסביר את הסיבות לעזיבה. הלילה (בין שני לשלישי) הוא פרסם מכתב בחשבון הטוויטר שלו ופנה לאוהדי מכבי תל אביב:

"הדבר הראשון שאני רוצה להבהיר הוא שלא החלטתי לחזור הביתה לספרד בגלל החשש ממה שעלול להתרחש בגלל המצב הבטחוני בישראל", פתח אוסקר את מכתבו. "הסיבה היחידה היא שלא הייתי יכול לבצע את עבודתי כמו שצריך. באתי למכבי תל אביב במטרה עיקרית אחת: לעבוד ולעשות עבודה טובה. הייתה לנו הצלחה גדולה יחד לפני שנתיים, זכינו באליפות ראשונה אחרי 10 שנים, שיחקנו כדורגל טוב שהלהיב לא רק אוהדי מכבי תל אביב, אלא אוהדי כדורגל בכל ישראל.

"אחרי מחנה קדם אימון מוצלח באוסטריה, חזרנו לישראל והקונפליקט החל לצוף. אם היה לי פחד, הייתי עוזב בגללו ברגע הכי דרמטי של הסכסוך. כשזה התחיל, העבודה שלי התחילה להשתנות. לא היינו יכולים להתאמן כמו שצריך, ונאלצנו לרדת למקלטים בעקבות אזעקות יותר מפעם אחת במהלך אימונים. אחר כך ג'ק אנגלידיס עזב ואף אחד לא מילא את מקומו. חוץ מזה, המצב גרם לדחייה בהחתמה של שחקנים חדשים, כי השוק היה מוגבל בהרבה ולא אטרקטיבי עבור שחקנים זרים.

"הקבוצה נאלצה לבלות יותר ויותר שעות מחוץ למדינה מבלי לדעת אם זה באמת יעזור. את המשחקים המכריעים על ההעפלה לליגת האלופות שיחקנו הרחק מהבית, באנדורה, סלובניה, יוון או קפריסין. פתיחת העונה נדחתה. בעקבות כל אותם דברים, אליהם התווספו עניינים אישיים ומשפחתיים, גרמו לי להחליט לעזוב, לטובת הקבוצה ולטובתי.

"אני רוצה להסביר מדוע בחרתי לדבר דווקא ברגע הזה. אני מחשיב את עצמי אדם כן. כשקיבלתי את ההחלטה, יצרתי קשר עם אנשי המועדון ואמרתי להם שהדבר הטוב ביותר יהיה להחתים מאמן אחר, כדי שיהיה זמן להתכונן למשחקים הבאים. ביקשו שאשאר עד אחרי המשחק הראשון מול אסטרס וכמו מקצוען הסכמתי. מה שאנשים לא יודעים זה שהייתה לי פרמיה גובהה במקרה של העפלה לליגה האירופית. הדבר הקל ביותר עבורי היה לחכות כמה ימים ולשמור על סיכוי לגרוף את הכסף, אבל לא רציתי כי חשבתי שזה לא הדבר הנכון עבור הקבוצה והשחקנים.

"אני מודה לג'ורדי קרויף שבטח בי. אני מודה לאוהדי מכבי תל אביב, על האהבה והאמונה שהם הראו בי. זה גרם לי להרגיש כמו אחד האנשים השמחים בעולם. הם יודעים שאני עוד חבר במשפחה הצהובה. אני מתנצל בפני מי שהרגיש פגוע מהעזיבה, אבל עשיתי זאת אך ורק בגלל סיבות מקצועיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully