וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דג'וקוביץ' מול מארי ברבע, נישיקורי ניצח במותחן

הסרבי ניצח את קולשרייבר, הבריטי הרשים נגד צונגה. היפני גבר על ראוניץ' אחרי 4:19 שעות. נקבעו רבעי הגמר בנשים

אליפות ארצות הברית בטניס, פלשינג מדו. AP
הקהל מתמוגג. פלשינג מדו, הלילה/AP

יומה השמיני של אליפות ארצות הברית נפתח אמש (שני) ויסתיים רק היום בבוקר (שלישי). קרב מסקרן אחד כבר נקבע לרבע הגמר: נובאק דג'וקוביץ' יפגוש את אנדי מארי, כשהשניים נראו מצוין במשחקי רבע הגמר ויסדרו לחובבי הטניס מאבק איתנים. הקרב בין נישיקורי לראוניץ' נמתח עד השעות הקטנות של הלילה ואחרי 4:19 שעות, כשהשעה בניו יורק היא 02:25 בלילה, היפני ניצח ועלה שלב אחרי שגבר על יריבו בחמש מערכות. בשלב הבא יפגוש נישיקורי את סטן ואוורינקה, שגבר במאמץ רב על טומי רוברדו הוותיק.

אצל הנשים נקבעו משחקי רבע הגמר:

סרינה וויליאמס - פלאביה פנטה
ויקטוריה אזרנקה - אקטרינה מקארובה
בלינדה בנצ'יץ' - שואי פנג
קרוליין ווזניאקי - שרה אראני

פדרר שמט מערכה בסיבוב השלישי, בנצ'יץ' בת ה-17 עלתה לרבע הגמר

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
איזה משחק גדול. דג'וקוביץ'/רויטרס

גברים

פיליפ קולשרייבר, המדורג 22 בטורניר, הגיע בשנתיים האחרונות לשמינית גמר אליפות ארצות הברית. בשני המקרים הוא ניצח את ג'ון איזנר בסיבוב השלישי. גם ב-2014 התסריט חזר על עצמו אחד לאחד, כשהגרמני הוותיק שלח את הנפיל האמריקאי לארוז בסיבוב השלישי ונשלח לאותו מקום בדיוק בשמינית. ומי היה זה ששלח את קולי להזדכות על הציוד? נובאק דג'וקוביץ'. פינליסט אליפות ארצות הברית מהשנה שעברה ניצח את הגרמני 1:6, 5:7, 4:6 בתום משחק מסקרן מאוד, שנערך במשך שעתיים ועוד שלוש דקות של טניס מעולה.

הסרבי האדיר, שלא שמט עדיין מערכה אחת בטורניר, פתח בצורה מעולה וזכה במערכה הראשונה כבר אחרי 25 דקות. מי שחשב שמצפה לנו משחק חד צדדי ומשמים, התבדה במערכה השנייה. הגרמני ניצל כל טיפת ניסיון שיש לו, שמר על ההגשות לאורך על המערכה תוך שהוא מציג טניס התקפי ואטרקטיבי מאוד, ואפילו השיג נקודת שבירה ומערכת ב-4:5. אלא שנולה, כמו אלוף אמיתי, גייס את המיטב שלו במצב הזה והצליח לשמור על ההגשה. קולשרייבר, כנראה עדיין מתוסכל מחוסר ההצלחה בניסיון לשבור, נשבר מיד. דג'וקוביץ' לא צריך יותר מזה והוא שמר על ההגשה שלו בדרך ל-5:7. הסרבי פתח את המערה השלישית עם שבירה כבר במשחקון הראשון, ומשם הדרך לניצחון במשחק כולו הייתה קצרה כשהוא סוגר עניין עם 4:6.

בסיום המשחק, ראיין מאטס וילנדר את דג'וקוביץ' עבור יורוספורט על המגרש והסרבי אמר: "המערכה הראשונה הלכה טוב ולאחר מכן הוא התחיל לשחק ברמה גבוהה מאוד. התנאים היו קשים, הייתה לחות גבוהה, אבל ניסיתי להיכנס פנימה למגרש ולהיות אגרסיבי ככל האפשר". כשנשאל על היריב ברבע הגמר, אמר נולה: "אני מצפה כבר למפגש ברבע הגמר. אגיע הכי מוכן שאפשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנדי מארי טניסאי בריטי. GettyImages
הופעה מצוינת. מארי/GettyImages

ברבע הגמר ישחק דג'וקוביץ' מול יריב מוכר מאוד בדמותו של אנדי מארי (8), לו הפסיד בגמר אליפות ארצות הברית לפני שנתיים. הבריטי הציג את המשחק הטוב ביותר שלו באליפות עד כה ורשם ניצחון ראשון על יריב מהטופ 10 לראשונה מאז גמר ווימבלדון 2013, אז ניצח את אותו דג'וקוביץ' בגמר. מארי ניצח 5:7, 5:7, 4:6 את ג'ו ווילפריד צונגה.

המשחק נפתח כששני הטניסאים שומרים על ההגשות שלהם ב-11 המשחקונים הראשונים, כשכל אחד מהם מתמודד מול כמות מועטה מאוד של אפשרויות שבירה נגדו. הראשון שהשיג את השבירה המיוחלת היה מארי, שעשה את זה בדיוק בזמן וביתרון כדי לסגור את המערכה הראשונה עם 5:7.

הצרפתי פתח את המערכה השנייה מצוין, השיג שבירה מוקדמת ועלה ל-2:4. מארי הצליח להשיג את השבירה בחזרה כשהוא בפיגור 4:3 ושמר על ההגשה שלו על האפס כדי לעלות ל-4:5. צונגה ומארי שמרו על ההגשות והבריטי שוב השיג שבירה ביתרון 5:6 ועוד אחרי שלצרפתי היו שתי אפשרויות לסגור את המשחקון. מארי פתח לאט את המערכה השלישית ונשבר כבר במשחקון הראשון. צונגה שמר על ההגשה שלו על האפס כדי לעלות ל-0:2 ומארי השיב בשבירה על האפס כדי לאזן ל-2:2. השניים שמרו על ההגשות, עד שמארי השיג את השבירה שוב ברגע הנכון ביותר כדי לסגור את המערכה ואת המשחק כולו עם 4:6 במערכה השלישית.

"הולך להיות משחק קשה", אמר מארי על רבע הגמר מול נולה, אחרי שהבריטי רשם ניצחון ראשון על שחקן טופ-10 מאז ווימבלדון הקודם, "היו לנו משחקים קשים תמיד, עם נקודות ארוכות, יש לי זיכרונות מצוינים מהמשחק מולו לפני שנתיים. יהיה קשה, יש לי סיכוי טוב, אני מרגיש שאני משחק היטב".

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. AP
אופטימי. מארי/AP
הטניסאי הקנדי מילוש ראוניץ'. AP
איזה קרב. ראוניץ'/AP

אלוף אוסטרליה סטניסלס ואוורינקה (3), שקיבל מנוחה ארוכה במיוחד בזכות פרישתו של בלאץ' קאבצ'יץ' לפני המשחק מולו, הציל שתי נקודות מערכה במערכה השלישית והחשובה, בטרם ניצח 5:7, 6:4, 6:7 (7), 2:6 את טומי רוברדו כדי להעפיל לרבע הגמר. במצב של שוויון 1:1 במערכות, בשובר השוויון של המערכה השלישית השוויצרי פיגר 6:4, אבל הצליח לחזור לניצחון 7:9, עד שהשלים את הניצחון על הספרדי המדורג 16. "זה היה קרב קשה, כמו תמיד מול טומי, הוא תמיד נלחם", אמר ואוורינקה בסיום, שבמהלך המשחק הראה נחישות כשזינק ליציעים בניסיון להציל כדור.

הטניסאי השוויצרי סטניסלס ואוורינקה. AP
יה בייבי. ואוורינקה/AP

ואוורינקה יפגוש בשלב הבא את קיי נישיקורי (10), שבתום מותחן אדיר שארך 4:19 שעות, ניצח את מילוש ראוניץ' (5) 6:4, 6:7, 7:6, 5:7, 4:6 ועלה שלב. שתי שבירות של ראוניץ' לעומת אחת של נישיקורי העניקו לקנדי את המערכה הראשונה עם 4:6. במערכה השנייה השניים רשמו שתי שבירות כל אחת, ובשובר השוויון היפני הסתפק במיני-ברייק אחד מי עם פתיחתו כדי להשוות ל-1:1 עם 6:7. המערכה השלישית כבר רמזה על הבאות כשהשניים שוב נזקקו לשובר שוויון, הפעם ניצח בו הקנדי. נישיקורי השווה שנית ל-5:7, ולמרות שנזקק לטיפול במהלך המשחק, מצא את הכוחות באישון ליל לגבור על יריבו 4:6 במערכה החמישית ולהשיג את הכרטיס להתמודדות נגד ואוורינקה.

הטניסאי היפני קיי נישיקורי. GettyImages
ארבע שעות, 19 דקות וחיוך אחד. נישיקורי בסיום/GettyImages
הטניסאי היפני קיי נישיקורי מטופל במהלך משחק באליפות ארה"ב הפתוחה. GettyImages
לא היה קל בדרך לשלב הבא. נישיקורי מטופל במהלך המשחק נישיקורי/GettyImages

נשים

סרינה וויליאמס, אלופת השנה שעברה והמדורגת מספר אחת בעולם, עלתה לרבע הגמר אחרי 3:6, 3:6 מול קאיה קאנפי האסטונית, המדורגת במקום ה-50. סרינה כבר הגישה למשחק כולו ביתרון 2:5 ונשברה, אבל הצליחה להשיב שבירה בצורה מיידית כדי לקחת איתה את הכרטיס לרבע הגמר ולשמח את רבבת הצופים בארתור אש. אגב, לסרינה, מי היה מאמין, זהו ההישג הכי טוב בטורנירי הגרנד סלאם השנה לאחר שהודחה בשמינית הגמר באוסטרליה, בסיבוב השני ברולאן גארוס ובסיבוב השלישי בווימבלדון

בשלב הבא תחכה לסרינה פלביה פנטה האיטלקייה (11), הטניסאית הוותיקה, שהגיעה בשנה שעברה עד לחצי הגמר והפסידה לוויקטוריה אזרנקה, ניצחה 5:7, 2:6 את קייסי דלקוואה האוסטרלית (29) אחרי שעה ועוד 20 דקות של משחק. פנטה הגישה ארבעה אייסים ונהנתה מ-8 שגיאות כפולות של האוסטרלית בדרך לניצחון מרשים.

אחת הטניסאיות המדוברות ביותר בסבב לאחרונה היא קטיה מקארובה (17). הרוסייה בעלת המשחק הנאה לעין מצליחה לעמוד בציפיות ועלתה לרבע הגמר אחרי 6:7 (2), 4:6 על ג'יני בושאר (7), פינליסטית ווימבלדון. הרוסייה שיפרה את מאזן הראש בראש שלה מול הקנדית ל-0:2 אחרי שניצחה אותה בוושינגטון לפני שנה. נישיקורי הוא היפני הראשון שמעפיל לרבע גמר אליפות ארצות הברית מאז 1922.

פלביה פנטה טניסאית איטלקייה. רויטרס
שוב מצליחה בניו יורק. פנטה/רויטרס
סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. רויטרס
בטירוף שלה. סרינה/רויטרס

המערכה הראשונה הייתה מסקרנת במיוחד. מקארובה הייתה הראשונה שהשיגה שבירה ועוד עשתה את זה על האפס, ועלתה ל-1:2. השתיים שמרו על ההגשות שלהן עד שמקארובה הגישה לניצחון במערכה. דווקא אז ואחרי שהצליחה לחזור מ-40:0 לשוויון, נשברה הרוסייה ובושאר הצליחה לכפות שובר שוויון, בו התעלתה מקארובה שסגרה עניין עם 2:7. המערכה השנייה גם הייתה דרמטית כשבפיגור 3:2 לקחה הקנדית פסק זמן רפואי כשנראה שהיא סובלת מחולשה, והרופא לקח ממנה בדיקות של לחץ דם. בושאר חזרה לשחק, אבל עדיין נראתה מבולבלת ונשברה מיד לפיגור 4:2. דווקא בשלב הזה, היא הצליחה לשאוב אנרגיות מאיזשהו מקום, שברה, שמרה וקבעה 4:4. מקארובה שמרה על ההגשות שלה ועלתה ל-4:5, ומיד לאחר מכן הצליחה לשבור על האפס כדי לסדר לעצמה מקום ברבע הגמר.

מי מחכה למקארובה בסיבוב הבא? ויקטוריה אזרנקה התגברה על עוד משחק נהדר של אלכסנדרה קרוניץ', כשגברה עליה 6:4, 4:6, 4:6. אזרנקה, שהתחילה את השנה במקום השני והידרדרה למקום ה-16, הוליכה 0:3 בפתיחת המערכה הראשונה, לפני שהמדורגת 145 בעולם התאוששה וניצחה את הסט. קרוניץ', שצפויה השנה לסיים את לימודי הכלכלה שלה בקולג', והשנה הדיחה את פטרה קביטובה (3) אחרי שעלתה מהמוקדמות, המשיכה ללחוץ וכפתה על הבלארוסית 40 שגיאות לא מחויבות, אבל בסופו של דבר הניסיון של אזרנקה הכריע, כשהשלימה את הניצחון. "יש לה עתיד גדול", אמר אזרנקה, לפני ששרה על המגרש לגאל מונפיס וחשפה כישורי שירה מפוקפקים.

הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה. AP
שחררה הרבה לחץ. אזרנקה/AP
ויקטוריה אזרנקה, אלכסנדרה קרוניץ'. AP
עוד ניפגש/AP
פיליפ קולשרייבר טניסאי גרמני. רויטרס
שיחק מצוין בשתי המערכות האחרונות, זה לא הספיק. קולשרייבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully