וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן ג'רבי: "אני יותר מאושרת ממאוכזבת, השנה הייתה קשה"

הג'ודוקא שבה לארץ אחרי שזכתה בתואר סגנית אלופת העולם: "הוכחתי לעצמי שגם בתקופה לא טובה אני יכולה להצליח"

הגו'דוקא הישראלית ירדן ג'רבי עם מדליית הכסף מאליפות העולם בג'ודו. ברני ארדוב
קבלת פנים חמה. ג'רבי עם נחיתה/ברני ארדוב

לאחר שזכתה בתואר סגנית אלופת העולם בג'ודו במשקל 63 ק"ג, ירדן ג'רבי שבה היום (ראשון) לארץ ובנמל התעופה בן גוריון נערכה קבלת פנים למדליסטית הטרייה. למרות שאיבדה את תואר אלופת העולם בו זכתה בשנה שעברה, הג'ודוקא הישראלית, עם מדליית הכסף לצווארה, הייתה מרוצה מהישגה. במסיבת העיתונאים השתתפו גם מאמנה של ג'רבי שני הרשקו, יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי, וכן הג'ודוקא טומי ארשנסקי, שזכה במקום החמישי בעולם.

"אני יותר מאושרת ממאוכזבת, השנה הזאת הייתה קשה", אמרה ירדן ג'רבי, "הגמר לא התנהל כמו שרציתי לעומת קרבות אחרים באותו יום, אני אף פעם לא מסתפקת בכסף, אבל בסך הכול אני מאוד מרוצה. להיות בגמר שני שנה אחרי שנה זה לא מובן מאליו".

"הקרב נגד הקבונית היה מהיר מאוד, בדרך כלל אני לא זורקת אותה באימונים. היפנית הובילה ווזארי ולא ידעתי איך לזרוק אותה, בסוף התעקשתי והצלחתי. רק אחרי חצי הגמר הבנתי שאני הולכת לכיוון הזה. אמרתי לעצמי שאני לא חושבת איך הייתה השנה ואני מתרכזת. אנשים לא רואים אותי באימונים, ובמחנה האימונים שעשיתי זרקתי כל אחת ונפלתי בו אולי פעם או פעמיים. ידעתי באיזה כושר אני. הייתה לי הכנה מצוינת והייתי חדה ביום התחרויות".

"אני חושבת שרוב הבעיה הייתה בכושר שלי השנה, זו הייתה היכולת, היה לי חופש ארוך. עכשיו אמרתי לשני שלא אקח יותר חופש ארוך, לא אעשה את הטעות הזאת שוב. לוקח זמן להחזיר את מה שהיה, נחתי חצי שנה ולקח זמן לחזור, אני עכשיו לא בשיא היכולת והכושר שלי. אנחנו עדיין טועים ולומדים. נלמד גם מזה".

הגו'דוקא הישראלית ירדן ג'רבי עם מדליית הכסף מאליפות העולם בג'ודו. ברני ארדוב
כבוד לספורט הישראלי. ג'רבי/ברני ארדוב

על הקדשת המדליה לחיילי צה"ל ותושבי הדרום אמרה ג'רבי: "אני יודעת שזה שינה את האווירה לפי הפידבקים שאני מקבלת, והדבר הראשון שהיה נכון בעיני היה להקדיש אותה לחיילי צה"ל ותושבי הדרום. אני מרגישה תמיכה מהמדינה, מהתושבים, הנשיא התקשר, שרת הספורט התקשרה, כולם מאוד מפרגנים ובסופו של דבר זה כוח. עיתונאי צרפתי אמר לי שבצרפת הנשיא לא מתקשר, המדינה שלנו מתאפיינת בתמיכה, וזה נותן המון כוח".

"בכל תחרות שאני מגיעה אליה המטרה היא מדליה. הגעתי שנייה לגמר אליפות העולם והתכנית המקצועית טובה ונכונה לי, כולם קשובים, זה דו שיח, לגבי מדליה באולימפיאדה זה עדיין רחוק, יש עוד הרבה זמן. הוכחתי לעצמי שגם בתקופה לא טובה, ביום נתון אני יכולה להצליח. אני מאמינה בעצמי ובצוות המקצועי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הגו'דוקא הישראלית ירדן ג'רבי עם מדליית הכסף מאליפות העולם בג'ודו. ברני ארדוב
"הדבר הראשון שהיה נכון בעיני היה להקדיש את המדליה לחיילי צה"ל ותושבי הדרום". ג'רבי/ברני ארדוב

מאמנה של ג'רבי שני הרשקו: "ירדן לא הגיעה לאליפות העולם בשיא היכולת אבל אמרתי שהיא תגיע בכושר הכי טוב שלה, וזה התחבר. יכולה להיות הכנה מושלמת ודברים פחות עובדים. אני לא כל כך מאוכזב מזה שהיא הפסידה בגמר משום שאני יודע בתוכי שהיא לא באה לאליפות העולם ב-100 אחוז יכולת שלה. ירדן עשתה תוצאה פנומנלית, תוצאה גדולה, וביום כזה היא הצליחה לעבור ספורטאיות מאוד קשות. ירדן נלחמה כמו לביאה מול היפנית, היא הגיבה נכון. בקרב עם קלריס היו הבדלי רמות, היה היסוס של ירדן וזה עלה בקרב אבל אני מאוד מרוצה והתוצאה שלה מדהימה".

"בנבחרת הרוסית משקיעים מיליונים, יש להם המון מאמנים ואנשי צוות, ובאליפות העולם הם לא לקחו מדליה. היו תשע ירוסיות שהתחרו באליפות העולם וארבע ישראליות ושוב אנחנו לפניהם, זה לא רק הכסף אלא עבודה נכונה, תמיכה נכונה, הצלחנו ליצור פה רעב. הסיכוי שישראל תעשה שתי מדליות ברציפות באליפות העולם שואף לאפס, זה הישג פנומנלי".

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "כיו"ר איגוד אני צריך לדאוג שלשני ולירדן יהיה שקט וכל מה שהם יעשו זה רק להתאמן בצורה בטובה ביותר".

הג'ודוקא טומי ארשנסקי: "אני מודה לצוות שלי, לארגון שמלווה אותי, למשה פונטי, לוועד האולימפי, לאבא שלי. יש לי הרגשה של פספוס. נעבוד עם הצוות על הטעויות. הדרך לריו ארוכה, יש עוד הרבה תחרויות ונשתפר. לא הייתי צריך לתקוף אלא לשמור על היתרון שהיה לי, טעות קטנה".

הג'ודוקא הישראלי טומי ארשנסקי. ברני ארדוב
"הדרך לריו ארוכה, יש עוד הרבה תחרויות ונשתפר". טומי ארשנסקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully