וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכאן הכול מתחיל: פאקו אייסטרן תופס שליטה על מכבי תל אביב

בבוקר שאחרי ההדחה הכואבת מול אסטרס, פאקו החל לקחת פיקוד על מכבי ת"א. מי שציפה לאימון שחרור רגוע, גילה שהמאמן החדש הגיע כדי לעבוד, והרבה. הוא דורש מסירות ותנועה ואם הכול יעבוד, בסוף העונה כולם יזכרו בערגה בבוקר המשותף הראשון שלהם, בכפר נידח ולוהט בקפריסין

צילום וידאו: יניב טוכמן. עריכה: קובי אליהו

למרות שדינמו פרבויה משחקת בליגה הרביעית בקפריסין, כר הדשא במתחם האימונים שלה, בכפר נידח המרוחק חצי שעה נסיעה מלרנקה, לא רע בכלל. בדרך לשם, נהג המונית המקומי, שמעולם לא התבקש על ידי אחד מאלפי הנוסעים שלו להגיע למגרש של פרבויה, מבטיח שהוא כבר יצליח למצוא בכפר מישהו שיכוון אותו למקום בו מכבי תל אביב, אלופת ישראל בשנתיים האחרונות, מתחילה עידן חדש עם המאמן פאקו אייסטרן, שעורך את אימון הבכורה שלו כמאמן הקבוצה, בבוקר שאחרי ההדחה מהליגה האירופית.

מאמנים אומרים שאתה טוב כמו המשחק האחרון שלך. שחקנים חושבים שאתה מאמן טוב כמו האימון הראשון שלך. אמש (חמישי), סמוך לחצות, עוד היו השחקנים של מכבי תל אביב על הדשא באצטדיון של אנורתוזיס, מסיימים את אימון השחרור של אחרי המשחק המכאיב מול אסטרס טריפוליס. אלא שאם מישהו מהם חשב שהבוקר הוא מגיע לכמה מתיחות וריצה קלה, ציפתה לו הפתעה. פאקו בא לעבוד. זו אולי הדרך הנכונה ביותר מצד המאמן להוציא את הקבוצה מהתסכול איתו נותרה, לאחר ששער אחד בלבד הפריד בינה לבין מהפך גדול. לשכוח את מה שהיה וישר לפנות לכיוון חדש.

קרלוס גרסיה מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
לשכוח מה שהיה ולחשוב על מה שיהיה. קרלוס גרסיה/אתר רשמי, מכבי תל אביב

היה חם בפרבויה. לא פחות מאשר בקרית שלום. כמעט אמצע היום והשמש בשמיים מכה, בעוד המטוסים ממריאים ללא הרף משדה התעופה הסמוך. אוסקר גרסיה היה מקדיש דקה וחצי לתדרוך, לפני שהיה מתחיל את האימון. פאולו סוזה נחשב לפטפטן בלתי נלאה. פאקו של הבוקר היה אפילו גדול מהפורטוגלי. עשרים דקות הוא דיבר במרכז המגרש באנגלית מצוחצחת. מי שחשב שאחרי הדיבורים המאמן החדש יתפנה לנוח, טעה. מיד עם תום השיחה, הוא חילק את השחקנים לשלוש קבוצות והחל לעבוד. הוא רוצה הרבה מסירות, הוא רוצה הרבה תנועה בלי כדור, הוא רוצה השתחררות משחקנים שיושבים לך על העורף, הוא רוצה עבודה.

שני העוזרים הבאסקים של פאקו לקחו חלק פעיל באימון וגם חואן טוריחו הצטרף אחרי שגמר את החימום שלו. האימון הראשון של פאקו היה יריית פתיחה ברורה שלו ומי שלא יאהב זאת, בבעיה. מהצד זה נראה כמו אימון של ילדים. עבודה על היסודות של היסודות. בלי דריבלים, בלי פנטזיות. למסור, לקבל, לנוע. אם היה מישהו שעוד נותר ממורמר אחרי המשחק אמש, הוא כנראה שכח הכול תוך כדי עבודה. אפילו השוערים השתתפו בתרגולים. בדרך כלל לוקח אותם שורה אובארוב הצידה, לעבודה בנפרד, אבל פאקו רצה את כולם יחד. עבודת הרגליים והתנועה של השוער מאחור לא פחות חשובות לו מכל שחקן שדה אחר.

עומרי בן הרוש מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
המלחמה על ההרכב תהיה גדולה. בן הרוש/אתר רשמי, מכבי תל אביב

ג'ורדי קרויף נשאר במלון ולא הגיע לצפות. אולי גם הוא חשב שזה יהיה אימון קליל שאחרי משחק והעדיף לא להיצלות בשמש. אחרי המשחק מול אסטרס, ניכר היה עליו שההדחה כאבה לו מאוד. גם בשביל השחקנים, אבל גם בשבילו. הוא אוהב את קפריסין ויש לו פינה חמה בלב ללרנקה, אבל היא לא חייכה אליו. בדקות האחרונות, אחרי שמכבי עלתה ל-1:3, הוא האמין שהנס יקרה. הוא גייס את כל המלים בעברית שהוא מכיר כדי לדרבן כל שחקן בשמו. הצוות על הספסל היה לחוץ מאוד, אבל הוא שמר על קור רוח ורק ניסה לגרום לשופט לתת כמה שיותר תוספת זמן.

ג'ורדי לא יודה בכך, אבל לבטח הוא גם רצה שאבא יוהאן יהיה גאה. כמה החלטות שלקח גרמו למספר שחקנים לחשוב. יובל שפונגין, שהובא על ידו כמגן ימני, נשאר על הספסל. מהראן ראדי לא קיבל אשראי, טל בן חיים ממשיך להיות מתוסכל מכך שאינו זוכה לאמון שהוא חושב שמגיע לו וגם ראדה פריצה רצה להיות על הדשא מההתחלה. עכשיו, כל השחקנים יצטרכו לגרום לפאקו להאמין בהם ולתת להם את חולצת ההרכב.

בעוד יומיים כבר מחכה למכבי תל אביב דרבי חוץ בגביע הטוטו ובמהרה איש לא יזכור את המסע המתיש של הקבוצה בקיץ 2014. האוהדים מעדיפים אליפות שלישית רצופה, שתסיים את עידן קרויף עם 100 אחוזי הצלחה בליגה וציון חלש עד בינוני באירופה. אחרי אוסקר וסוזה, הגיע פאקו כדי להשלים את המשימה. אם יעמוד באתגר בסוף מאי 2015, גם הוא בוודאי יזכור את אותו אימון ראשון בשעת צהריים חמה במגרש הנידח והפסטורלי של דינמו פרבויה. מכאן הכול החל.

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
שיחה ארוכה ואז, המון עבודה/אתר רשמי, מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully