וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר עזב את מכבי תל אביב, ג'ורדי: "לא שופט אותו, המשכנו הלאה"

26.8.2014 / 12:42

מכבי תל אביב הודיעה כי פאקו אייסטרן מונה למאמן החדש. אוסקר צייץ: "בקרוב אסביר את הסיבה לעזיבה". ג’ורדי: ”המצב מורכב בישראל”. גולדהאר: ”הנסיבות הובילו לשינויים, נמשיך לצעוד קדימה לעבר המטרה”. לא ברור מי יעמוד על הקווים בקפריסין, אך המאמן החדש יפגוש את השחק

מגד גוזני

צילום: קובי אליהו. עריכה: יאיר דניאל

זעזוע גדול במכבי תל אביב: האלופה הודיעה היום (שלישי) רשמית שאוסקר גרסיה יעזוב את הקבוצה בעקבות המצב הביטחוני. כזכור, כבר במהלך הלילה נפוצו ידיעות על עזיבת המאמן, שכעת הפכו לבשורה רשמית. כמו כן, מכבי תל אביב הודיעה רשמית על מינויו של פאקו אייסטרן, 51, כמאמנה החדש. במכבי תל אביב הודיעו הערב כי חוסה וילה ודויד קאנדה יהיו עוזריו של פאקו, שיפגוש את השחקנים בקפריסין.

אוסקר הציע לעזוב אחרי המשחק מול אסטרס ביום חמישי, אבל לאחר שהידיעות על עזיבתו החלו לצאת, במועדון העדיפו שזה יקרה לפני כן. בקבוצה ידעו שיילכו להתמודדות ללא מאמן, אך קיוו שהזעזוע ינתב את השחקנים לאפיק חיובי. פראן סאנצ'ס, העוזר של אוסקר שיעזוב לאחר המשחק, מתוכנן להעביר את האימון המסכם יחד עם חואן טוריחו והצוות הישראלי, כשג'ורדי יהיה על הדשא וייתכן שיהיה האיש שיעמוד על הקווים בהתמודדות.

אוסקר גרסיה צייץ בשעות הערב בחשבון הטוויטר שלו: "בקרוב אסביר את הסיבות לעזיבה שלי את מכבי. תודה רבה לכולם".

ג'ורדי קרויף, מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. מגד גוזני
"לא גיליתי בימים האחרונים, ידעתי זמן מה. זה היה בראש שלו כמה זמן". ג'ורדי/מגד גוזני

הבוקר: אוסקר נפרד מהשחקנים ועזב עם עוזריו את קרית שלום

על פי ההודעה, "אוסקר, שחזר בקיץ לקדנציה שנייה כמאמן, הודיע לאחרונה לבעלי המועדון על רצונו לעזוב ושוחח עם השחקנים לפני האימון. במהלך השיחה, עדכן אוסקר את השחקנים על ההתפתחויות שהובילו לעזיבתו יחד עם עוזריו רובן מרטינס ופראן סאנצ'ס".

אוסקר גרסיה הוביל את מכבי תל אביב לאליפות בעונת 2012/13 ובתום העונה עזב לבקשתו לטובת ברייטון האנגלית. במהלך השנה האחרונה התבטא לא פעם אוסקר בראיונות באנגליה על הפחד שחש בזמן האזעקות וירי הטילים על תל אביב. אוסקר עזב את ברייטון בתום העונה למרות שרשם הצלחה מקצועית ובצעד מפתיע החליט לשוב למכבי תל אביב כמחליפו של פאולו סוזה, שעזב לבאזל. גרסיה הספיק לנהל בקדנציה השנייה שלו חמישה משחקים במסגרת האירופית ושניים נוספים בגביע הטוטו. כאמור, הבוקר הוא עזב את קרית שלום יחד עם עוזריו מרטינס וסאנצ'ס.

דובר מכבי תל אביב עופר רונן לצד המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף. מגד גוזני
ג'ורדי: "אני סומך על השחקנים שיידעו לעשות את העבודה שלהם"/מגד גוזני

ג'ורדי קרויף: "מה שלא הורג אותך מחשל אותך"

"אוסקר החליט לעזוב את ישראל והודענו על הגעתו של מאמן חדש", אמר היום ג'ורדי קרויף במסיבת עיתונאים שערך בקרית שלום, "החיים ממשיכים והמועדון ימשיך הלאה. נקווה שהשינוי יהיה חלק, השחקנים מחכים למשחק חשוב ביום חמישי. אנחנו רוצים להודות לאוסקר על העבודה והמחויבות. ניסינו, דברים קורים בחיים ואנחנו צריכים לקבל החלטות אישיות של בן אדם. אני מכיר אותו הרבה זמן ואנחנו ממשיכים הלאה. נתחיל לעבוד כמה שיותר מהר עם המאמן החדש".

קרויף נשאל מתי גילה על רצונו של אוסקר לעזוב: "לא גיליתי בימים האחרונים, ידעתי זמן מה. זה היה בראש שלו כמה זמן, הוא אמר לי והבנתי שצריך ללכת לתכנית ב' ולמצוא מאמן חדש. עשינו את זה מהר. אני לא רוצה להיכנס לפרטים רגשיים כי יש משחק חשוב ביום חמישי וכל המועדון צריך להתרכז בו".

על רגשותיו כלפי המהלך אמר: "כשמישהו מקבל החלטה אישית, אני לא יכול לשפוט אותו. אני לוקח החלטות בשביל עצמי וצריך לכבד החלטות של אחרים. נסיבות קורות, אבל העבודה והמחויבות שלי כאן. וכמו שאתם רואים, המשכנו הלאה ומצאנו מחליף במהרה".

"מכבי לא חשובה יותר מהמצב בישראל בחודשיים האחרונים. יש לנו קשיים, אבל מה שלא הורג אותך מחשל אותך. הקבוצה צריכה להמשיך לעבוד, אנחנו לא המועדון הראשון ולא האחרון שקורים בו דברים כאלה. קיבלתי ממנו הסברים שקשורים במצב ועל היתר צריך לשמוע ממנו. הוא אמר לי שזו החלטה אישית ואני מכבד אותה. אני לא רוצה לרדת לפרטים כי זה לא הרגע הנכון".

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
פרידה מוקדמת מהצפוי. אוסקר/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

ג'ורדי קרויף: "לא נשתמש בחילופי המאמנים כתירוץ"

מכבי תל אביב מתכוננת לגומלין מול אסטרס, וג'ורדי אמר: "המאמן החדש יהיה נוכח בקפריסין, יהיה באצטדיון. זה הכול. אנחנו לא מודאגים. גם אני אעזור. ההחלטה על מי יהיה על הקווים תפורסם בקרוב.

"אני חושב שכל הזרים שלנו רגועים. אני רואה שכולם מרוכזים ומלאי מוטיבציה לנסות להביא את מכבי למקום אליו היא ראויה. כל הישראליות סבלו והסטטיסטיקה ברורה. לא קורה הרבה שכל הישראליות עפות מאירופה וזה קשור למצב. ננסה לעשות את העבודה, לשחק כדורגל התקפי וחיובי.

"לא נשתמש בחילופי המאמנים כתירוץ ולא נדבר על דחיית הליגה. כל החלטה שטובה לליגה צריכה להתקבל בלי קשר אלינו, וזה לא משנה אם זה משרת את האינטרסים או לא. השחקנים רוצים לשחק כדורגל".

ג'ורדי המשיך ואמר ש"בואו נהיה כנים, המצב פה מורכב. יש דברים שלא קשורים אלינו. כל הקבוצות משחקות מחוץ לישראל. יש מצב נתון בישראל. אני לא חושב שזו הייתה טעות להביא מאמן כזה לישראל. כשהוא לא היה כאן, דברים היו שקטים. לפעמים דברים שלא בשליטתך וזה אחד מהם.

"כל בן אדם שעובד במקום בו הוא לא מרגיש נוח ולא מרגיש שהוא יכול לממש את הפוטנציאל שלו, אני יכול להגיד שאני מכבד אותו. אני מעריך את הכנות שלו ומאחל לכולם בהצלחה. בואו לא נשפוט אותו. כל אחד רשאי לקבל את ההחלטות לגבי חייו. אנחנו צריכים לכבד אותו ולהמשיך הלאה".

ג'ורדי קרויף, מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. מגד גוזני
ג'ורדי קרויף, מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב/מגד גוזני

ג'ורדי קרויף: "אוסקר אמר שעזיבה עכשיו יכולה לעזור לשחקנים"

קרויף נשאל כיצד בחר את המאמן החדש: "כשאתה צריך לבנות פרופיל תוך שבוע ולקחת בחשבון את המצב בישראל, צריך לקחת הרבה משתנים. בדקנו שניים-שלושה מועמדים. אנחנו מאמינים שהמאמן החדש יכול ליצור אימפקט על השחקנים. אני בטוח שנרגיש שהוא כאן מהיום הראשון. זה מה שרצינו. זה לא רגע קל, אבל אם תסתכלו איך רואים את תפקיד העוזר, תראו שהתפקיד הרבה יותר גדול. הוא רגיל לעבוד עם השמות הגדולים בכדורגל.

"פגשתי את פאקו בעבר. אוסקר היה המועמד הראשי והיחיד שדיברנו איתו הקיץ, אבל במסגרת העבודה אני תמיד נשאר מעודכן על מאמנים. פגשתי אותו בעבר, דיברתי איתו ועקבתי אחריו.

"אם אקח את אוסקר בעתיד? אי אפשר לדעת. אני לא מאוכזב ממנו. לא היה לו מזל. דברים כאלה יכולים לקרות. הוא עזב פעמיים בגלל המצב ואחרים באו לשנה ונהנו מהשקט. אלו החיים. מה שרואים מבחוץ, לא זהה למה שרואים מבפנים. אין לכם מה להטיל ספק בעתיד שלי. אני רגוע וגם כל השחקנים.

"אוסקר אמר שעזיבה עכשיו יכולה לעזור לשחקנים. יש חוק בכדורגל שמאמן חדש בא כולם מתחילים מאפס. כולם צריכים להוכיח את עצמם לפני המאמן החדש. השחקנים יתגברו. יש להם חוזה, לעשות את המטרה שלהם, וזו הציפייה שלי מהם, כמו שהם מצפים ממני.

"שינוי המאמן לא משנה את המטרות. למכבי יש את המחויבות להילחם על כל התארים. נמשיך לעשות את זה ב-100 אחוז שלא יהיה לכם ספק. נילחם והדבר היחיד שאני דורש מהשחקנים כמנהל ספורטיבי הוא לתת יותר מ-100 אחוז ולהשתפר מיום ליום. אמרתי שמה שלא הורג אותך, מחשל אותך ואנחנו מנסים להתחשל".

ג'ורדי על העתיד של מיטש גולדהאר: "את זה אתם צריכים לשאול אותו, אני חושב שהוא התבטא בנושא בעבר. הדבר היחיד שחשוב הוא שהגבנו מהר, ושנמשיך להתקדם ולהתגלגל קדימה".

ג'ורדי קרויף, מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. מגד גוזני
ג'ורדי: "אנחנו מאמינים שהמאמן החדש יכול ליצור אימפקט על השחקנים. אני בטוח שנרגיש שהוא כאן מהיום הראשון"/מגד גוזני

מיטש גולדהאר: "אנו במכבי נמשיך לצעוד קדימה לעבר המטרה שלנו"

הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר, אמר: "ברצוני להודות לאוסקר על כל מה שעשה עבור מועדון הכדורגל מכבי תל אביב. כשמינינו את אוסקר לתפקיד המאמן, עשינו זאת מתוך ידיעה כמה המועדון חשוב לו ושהלב שלו נמצא במקום הנכון. ואכן כך היה. אולם, הנסיבות הובילו לשינויים בתוכניות ודברים מסוג אלה קורים בחיים. אנו במכבי נמשיך לצעוד קדימה לעבר המטרה שלנו כאשר על אוסקר יש לנו רק דברים חיוביים לומר ונאחל לו בהצלחה בעתיד".

לפני שבוע פרסמנו: הקשיים של הצוות הספרדי של מכבי תל אביב בישראל

הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
"קיבלנו עליו המלצות חמות והוא הותיר עלי רושם מצוין". גולדהאר/ברני ארדוב

מיטש גולדהאר: "פאקו מסתמן כמתאים מאוד לתפקיד במכבי"

גולדהאר גם התייחס למינוי החדש: "מבין המועמדים הרבים לתפקיד, בחרנו בפאקו אייסטרן ופאקו בחר בנו. קיבלנו עליו המלצות חמות והוא הותיר עליי רושם מצוין בשיחות שקיימתי איתו. להיות מאמן מכבי תל אביב זה אתגר גדול כיוון שיש לנו דרישות גבוהות וציפיות רבות מהתפקיד. אבל פאקו מסתמן כמתאים מאוד לתפקיד במכבי ואנו מקווים כי כל משפחת מכבי תעניק לו קבלת פנים חמה".

מאמן הכדורגל הספרדי פאקו אייסטרן. חשבון הטוויטר של פאקו אייסטרן, אתר רשמי
ייקח פיקוד. אייסטרן/אתר רשמי, חשבון הטוויטר של פאקו אייסטרן

פאקו אייסטרן: נחשב לאיש מקצוע אינטיליגנטי, רעב ומוערך

אייסטרן (51) ידוע כעוזרו ויד ימינו של רפא בניטס. השניים עבדו יחד בטנריפה בתחילת העשור הקודם, ולאחר מכן המשיכו לוולנסיה, שם עבדו שלוש שנים. כשבניטס עבר לליברפול ב-2004, הוא לקח איתו את אייסטרן, אולם בקיץ 2007 השניים הסתכסכו ואייסטרן עזב. לאחר מכן שימש כמאמן כושר בבנפיקה לפני ששב לוולנסיה, לעונה נוספת כמאמן כושר וכעוזר מאמן. קבוצתו האחרונה היתה אסטודיאנטס טקוס המקסיקנית. אייסטרן נחשב לאיש מקצוע אינטיליגנטי, רעב ומוערך. באנגליה ראו בו חלק גדול מההצלחה של בניטס בליברפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully