וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: דירוג השגרירים השבועי

25.8.2014 / 16:15

חמד חזר ללה ליגה, סלליך מפתיע בסלובניה, דאבור חווה קשיים ראשונים והבשורה המעודדת מכיוון גרשון ובן חיים. ענבל מנור ידרג מדי שבוע במדור חדש, "משרד החוץ", את עשרת השגרירים הטובים של הכדורגל הישראלי. מי פותח במקום הראשון ומי נשאר בחוץ?

שחקן אוסטריה וינה עומר דמארי. Christian Hofer, מערכת וואלה! NEWS
שניים משבעה שערים. דמארי/מערכת וואלה! NEWS, Christian Hofer

על סף העשירייה: בן שהר, עידן ויצמן, ניר ביטון.

המאזן הכולל: שבעה שערים (מונס דאבור 2, רוברטו קולאוטי 2, ביברס נאתכו, עומר דמארי וטוטו תמוז) ושני בישולים (בן שהר וסינטאיהו סלליך)

מוכנים לבלגיה: טל בן חיים, רמי גרשון, ניר ביטון, עומר דמארי, מונס דאבור, ביברס נאתכו ובן שהר הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. תומר חמד (80 דקות) פתח בהרכב, איתי שכטר (28) עלה מהספסל.

מתאוששים: שכטר רשם דקות ראשונות העונה אחרי שהחלים מפציעה, גיא אסולין עלה מהספסל בבכורה במאיורקה.

ביזאר השבוע: ביברס נאתכו מקבל נשיקה בשידור חי. סטנדרד ליאז' מחמיצה שני פנדלים בבית מול ווסטרלו.

שימו לב ש: גיא לוזון עם רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון, מתרחק מהצמרת הבלגית ומליגת האלופות. זה כב מריח כמו משבר ומד הלחץ מתחיל לעלות.

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
גם הוא פתח את העונה מצוין. מונס דאבור/GettyImages

10 - סינטאיהו סלליך (מאריבור)

המאזן השבועי: 90 דקות ובישול. 0:3 על זבארץ'

שנת הפריצה של סלליך אשתקד, ההזדמנות להפוך לשחקן מוביל בקבוצה גדולה, הסתיימה במפח נפש. 19 הופעות ליגה בלבד ושני שערים. אלי כהן נלחם להביאו לבית"ר, אבל פיטוריו הובילו לדעיכה במעמדו של הקשר. רוני לוי רצה לשחרר את סלליך במסגרת עסקת דני פרדה, אבל הוא נשאר בסגל ויובש כמעט לאורך כל החלק השני של העונה. לפיכך, עיתוי המעבר לאירופה נראה מוזר לא פחות מאשר היעד, הליגה הסלובנית. אלא שרצה הגורל ואותה מאריבור שלחה הביתה את מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות וכך במובן מסוים נתנה לגיטימציה למעבר של סלליך וחסכה ממנו שנה של הרמת גבות. עכשיו את עונת הפריצה שלו יעשה הקשר באחד משלבי הבתים וזה כנראה יעזור לקריירה שלו קצת יותר מעוד עונה במרכז הטבלה בליגת העל. הפתיחה שלו, אגב, לא רעה. דקות ברוטציה באירופה ושני בישולים בשתי הופעות ליגה.

9 - תומר חמד (אלמריה)

המאזן השבועי: 80 דקות, 1:1 נגד אספניול

החלוץ הישראלי הבכיר חוזר ללה ליגה, אחרי שבעונה שעברה שרד בקושי עם מאיורקה בליגה השנייה. הסיטואציה היטיבה עם חמד. בקיץ הפך לשחקן חופשי ולאור המצב הכלכלי הרע בכדורגל הספרדי, הקבוצות הקטנות בלה ליגה עמדו בתור כדי להחתים ללא דמי העברה שחקן בן 27 עם ניסיון של שנתיים ו-19 שערי לה ליגה. חמד, שרק בדצמבר חזר למגרשים לאחר פציעה בגיד אכילס, הבין את המצב, סירב בנימוס לכסף של מכבי תל אביב ובחר את המקום בו חשב שישתלב בצורה הטובה ביותר - אלמריה - גם במחיר של פגיעה קטנה בכיס. המשוואה מבחינת חמד פשוטה – קבוצה קטנה בלה ליגה גדולה מאלופת ליגת העל. חמד נראה טוב במשחקו הראשון, היה פעיל ונייד וניכר עליו שהתגעגע למעמדים הללו. גם הכדורגל הישראלי התגעגע לנציג באחת מארבע הליגות הבכירות ביבשת ולמעשה, אחרי שדודו אוואט פרש ויוסי בניון שב לישראל, חמד הוא השגריר הישראלי הבכיר לצד ביברס נאתכו.

8 – רוברטו קולאוטי (א.א.ק לרנקה)

המאזן השבועי: 90 דקות, שני שערים, 2:5 על אפולון לימסול

הליגה הקפריסאית, בית ההבראה לשחקנים ומאמנים ישראלים, כוללת בינתיים רק שלושה נציגים, מספר נמוך ביחס לשנים האחרונות. ניר מנצור באיה נאפה, רם שטראוס בסלאמינה וגיסו קולאוטי ימשיך במסע ההשתלטות על האי. קולאוטי נהנה מהחיים בקפריסין. בעונה שעברה היו לו 15 שערי ליגה, אבל אנורתוזיס שלו קרסה מקצועית בחלק השני של העונה וסיימה עונה מאכזבת. המספרים של קולאוטי סידרו לו שלל הצעות גם מהליגה היוונית, אבל למשפחה נוח בלרנקה אז החלוץ נשאר באזור ובחר בא.א.ק, האקסית של ג'ורדי קרויף, אותו אחד שלא ממש ספר את החלוץ שגם בגיל 32 מראה מה הוא יודע לעשות ברחבה. במשחק הפתיחה, החלוץ הבקיע צמד וא.א.ק הדהימה את אפולון עם 2:5 בחוץ. כמה חבל שהוא לא ישחק העונה בישראל.

שחקן מאיורקה, תומר חמד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
השגריר הבכיר של ישראל. חמד/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

7 – ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

המאזן השבועי: לא נכלל בסגל, 3:1 מול מכלן

הברך אמנם מציקה בשבועות האחרונים, אבל השגריר הישראלי הבכיר בבלגיה בהחלט יכול להיות מרוצה מפתיחת העונה שלו. בקיץ הוא חתם על חוזה חדש ומשודרג, המעמד שלו חזק ויציב ובשנה הרביעית שלו במועדון, בהחלט אפשר לסמן אותו כאחד השחקנים המוערכים בבלגיה. קלאב ברוז' מטיילת די בקלות להופעה בשלב הבתים של הליגה האירופית וצברה שמונה נקודות מ-15 אפשריות בליגה, כשרפאלוב תורם שער ובישול לפני שהברך התחילה להציק. על פניו, זו השנה בה רפאלוב צריך לקחת את עצמו עוד צעד קדימה, לכוון לתואר ראשון בבלגיה, לרשום קמפיין אירופי מכובד ולהפוך לשחקן מוביל גם בנבחרת ישראל, שכל כך צריכה אותו כבר מול בלגיה בעוד שבועיים. רק שהברך לא תציק.

6 – רמי גרשון (גנט)

המאזן השבועי: 90 דקות, 3:2 מול גנק

גם בגזרה של גרשון קורים דברים מעודדים. שנה וחצי הוא סבל משורה חסרת מזל של פציעות וקם ממנה לחצי עונה מבריקה בבוורן, לה עזר לשרוד בליגה ועל הדרך זכה בתואר שחקן השנה של האוהדים. היכולת החזירה אותו שוב למרכז הבמה בבלגיה. קבוצת צמרת, חוזה לארבע שנים וחיבור מחודש עם המאמן שמחזיק ממנו ועזר לו לפרוץ בקורטרייק, היין ונהייזברוק. בחמשת מחזורי הפתיחה, גרשון לא החמיץ דקת משחק וגנט שלו, קבוצה שידעה לא מעט אכזבות בשנים האחרונות, תופסת בגאווה את המקום השני. בימים אלו, כשאלי גוטמן חושב על הזאר, לוקאקו ודה בראונה, הוא בוודאי שוקל מערך של שלושה בלמים שהיה כה פופולארי במונדיאל. היכולת של גרשון, שפשוט תפור על השיטה הזו, בהחלט צריכה להיכנס לשיקולים.

5 – ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, 2:1 מול רובין קאזאן

אם חמד הוא השגריר שנמצא בליגה הבכירה ביותר, נאתכו נמצא בקבוצה הבכירה ביותר ובלי קשר, מדובר בנציג המצליח של ישראל בשנים האחרונות. אלא שמבחינת הקשר, הליגה הרוסית היא כלוב של זהב. יש לו שם ענק ברוסיה, הכסף מצוין והוא מוערך ואהוב, אבל מרוסיה, דווקא בגלל התנאים הכל כך נוחים, קשה לצאת החוצה. נאתכו חשב שבשלב הזה של הקריירה הוא יהיה בגרמניה או בספרד ובגלל זה הוא לקח גם בינואר וגם בקיץ את הזמן לפני שבחר מה שבחר. מצד שני, גם הוא ידע שהוא לא יכול להרשות לעצמו לא לפתוח את העונה בקבוצה. וצסק"א לחצה. והתנאים נהדרים. וברוסיה מעריצים את האדמה שהוא דורך עליה. ומה רע לחיות בכלוב של זהב? הוא הגיע כשחקן מוביל, בהופעה השנייה שלו כבר נכנס להרכב, בעט פנדל וכבש ובקרוב מחכים לו גם קרבות בליגת האלופות. המשך יבוא.

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה (משמאל) מול עבדול מאג'יד וואריס שחקן ספרטק מוסקבה. Epsilon, GettyImages
כלוב של זהב. נאתכו/GettyImages, Epsilon

4 – מונס דאבור (גראסהופרס)

המאזן השבועי: 90 דקות, שני שערים, 0:2 על ודג'ו בגביע השוויצרי

החלוץ הצעיר זכה ללא מעט מחמאות במדור השגרירים בעונה שעברה ונבחר לאחד מחמשת השגרירים המצטיינים אשתקד, למרות ששיחק רק חצי עונה בגראסהופרס. דאבור פתח בסערה, הרשית בכל משחק וסיים את העונה עם תשעה שערים ב-15 הופעות. העונה השנייה תמיד קשה יותר. היריבות כבר מכירות והציפיות הרבה יותר גבוהות. בשלבים מסוימים של העונה שעברה היו סביב דאבור לא מעט דיבורים, למשל על גישושים מגרמניה וגם זה מוסיף ללחץ. את העונה הנוכחית דאבור פתח לא רע ויש לו כבר ארבעה שערים בכל המסגרות, אבל קבוצתית הקבוצה שלו צברה רק חמש נקודות ליגה משישה משחקים והיא בדרך להדחה מוקדמת מאירופה. כך שדאבור מתמודד עם משבר קבוצתי ראשון, לצד פגיעה בבאזז סביבו יפגע והמאבק על מקום בנבחרת. איך הוא יתמודד עם האתגרים הללו?

3 - טל בן חיים (צ'רלטון)

המאזן השבועי, 90 דקות, 1:1 מול האדרספילד

אחד הסיפורים הגדולים של עונת השגרירים הנוכחית. הקאמבק של שגריר העל האחרון. בגיל 32, אחרי עונה בה רשם 500 דקות ליגה בסטנדרד ליאז', הקריירה האירופית של בן חיים נראתה גמורה. בראשית הקיץ נראה היה שהבלם יעשה דרכו חזרה לליגת העל במסגרת טרנד החזרה, אבל השיחות עם מכבי חיפה ומכבי נתניה לא הבשילו. רולאן דושאטלה, הבעלים של סטנדרד וצ'רלטון, הציל את המצב והעביר את השחקן מקבוצת האם לאחותה הקטנה בלונדון. למרות קריירה מפוארת, בקרב האוהדים, לבן חיים אין שם גדול באנגליה. יש המסתכלים עליו כשכיר חרב, אוברייטד שזמנו עבר. גם אוהדי האדיקס הרימו גבה לנוכח ההחתמה, אבל אחרי כמה הופעות טובות בטרום העונה שינו את דעתם. בן חיים לא החמיץ דקת ליגה בפתיחת העונה הטובה של קבוצתו והוא יגיע לנבחרת (כקפטן?) בכושר מצוין ובדלת הקדמית.

טל בן חיים בלם צ'רלטון (למטה בשחור). GettyImages
הקאמבק של הקיץ. בן חיים/GettyImages

2 - עומר דמארי (אוסטריה וינה)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, 2:2 עם ראפיד וינה

השחקן המסקרן והבכיר ביותר שיצא הקיץ לאירופה. קיץ 2014 אופיין בתנועה מזרחה לכיוון ליגת העל. בניון, מליקסון, בן בסט, מויאל, ארבייטמן, ממן ואחרים חזרו וחיזקו את המגמה: השחקן הישראלי כבר לא סולד מהליגה המקומית ולא רץ אחרי כל הצעה. גם דמארי, סגן מלך השערים אשתקד, לא מיהר לאוסטריה. הוא רצה להישאר בהפועל תל אביב, אך המצב הכלכלי והסיטואציה החוזית למעשה "כפתה" עליו את המעבר. אוסטריה היא תחנה מעניינת שהכדורגלן הישראלי לא עבר בה. ליגה ברמה בינונית עם קבוצה דומיננטית אחת. כדורגל פתוח, הרבה שערים, הרבה קהל, הרבה סקאוטים.

דמארי לא הובא לאוסטריה וינה על תקן עוד שחקן סגל וזה כבר משחק לטובתו. שילמו עליו סכום גבוה במונחי המועדון של 1.6 מיליון יורו וצירפו אותו כדי להחליף את הכוכב פיליפ הוזינר. עבור דמארי, סיטואציה כזו טובה ונוחה בהרבה מהגעה על תקן עוד שחקן רוטציה שצריך להיאבק על מקום בסגל בקבוצה בבלגיה למשל ולא חסרות דוגמאות לחלוצים ישראלים שנעלמו מעבר לים. דמארי עומד כרגע על שני שערים בארבעה משחקים וזה מאזן מצוין, אבל הקבוצה שלו כבר רחוקה 13 נקודות מהפסגה. אליפות באוסטריה אינה ריאלית ולמרות זאת לדמארי יש מטרות אחרות העונה. בראשן, לא להיעלם ולאבד גובה בקרב מול אלו שנשארו בארץ.

1 – טוטו תמוז (פטרולול)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, 0:2 על קראיובה

נתחיל מהסוף. טוטו תמוז חייב להיות בסגל נבחרת ישראל למשחק נגד בלגיה. שימו בצד את כל הסטיגמות, ההיסטוריה והקלישאות. נבחרת ישראל צריכה להיות פתוחה בפני כל שחקן והסגל צריך להיות מורכב מאלה שנמצאים בכושר הטוב ביותר. ותמוז הוא החלוץ הישראלי הלוהט של תחילת העונה. חמישה שערי ליגה בחמישה מחזורים. שלושה שערים נוספים בליגה האירופית, מקום ראשון בליגה ובסך הכול, שמונה שערים ב-10 הופעות. תמוז נראה חד מול השער, חדוות המשחק חזרה אליו וכמו שהוא עצמו העיד בראיון לוואלה! ספורט, הוא סופסוף מצא את השקט הנפשי. קל לו יותר לשחק בלי הצל הגדול שרדף אותו לכל מקום בארץ, סטיגמת הבליין והלא מקצוען. תמוז המציא את עצמו מחדש ברומניה והוא נראה שם טוב וחד כמו בימיו הגדולים בארץ. לתמוז יש 10 הופעות בנבחרת הבוגרת והוא לא לבש את מדיה מאז אוקטובר 2007, הוא לא היה בסגל גם בעונות בהן הפציץ במדי בית"ר ירושלים והפועל תל אביב. זה הזמן הנכון עבורו לנפץ עוד סטיגמה.

חלוץ פטרולול טוטו תמוז. GettyImages
חייב להיות בסגל למשחק נגד בלגיה. תמוז/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully