וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישי כדיר: "רואים את האור בקצה המנהרה"

נבחרת ישראל תארח את הולנד (19:00, ערוץ 1), כשניצחון יעלה אותה לאליפות אירופה. הפורוורד יודע: "הולך להיות לא פשוט"

נבחרת ישראל תתמודד הערב (ראשון) בניקוסיה נגד נבחרת הולנד במסגרת המחזור החמישי של מוקדמות אליפות אירופה 2015 (19:00, שידור ישיר בערוץ 1). ניצחון של ישראל על ההולנדים, כשההפרש אינו משנה, יעלה את השחקנים של ארז אדלשטיין לאליפות אירופה מהמקום הראשון בבית ב'. הפסד בהפרש של עד 19 הפרש, בתוספת ניצחון על בולגריה ביום רביעי, ישלח את ישראל למקום השני, שם תסיים ככל הנראה כאחת הנבחרות בעלות המאזן הטוב ביותר.

הנבחרת נחתה אתמול בצהריים בקפריסין, וערכה בערב את האימון המסכם לקראת ההתמודדות נגד ההולנדים. המאמן ארז אדלשטיין, שחגג אתמול את יום הולדתו ה-53, תיאר את אימון יום שישי כאימון פחות טוב, ובנבחרת ניסו לעורר את השחקנים בצורה מנטאלית. בצד המקצועי מבקשים בנבחרת מהשחקנים לשמור על ריכוז מבחינה הגנתית, בשל סגנון המשחק האיטי של ההולנדים, שספגו עד כה 59 נקודות בממוצע למשחק, הכי מעט במשחקי המוקדמות.

פורוורד נבחרת ישראל אלישי כדיר מול סנטר נבחרת רוסיה טימופיי מוזגוב. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
אנחנו רוצים לשחק את הכדורסל המהיר והיפה ששיחקנו. אלישי כדיר/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

"אני יכול להבין מה ארז אומר, לנצח ניצחון גדול כמו מונטנגרו, ואז להגיע לשחק נגד קבוצה כמו הולנד זה שונה", אמר הפורוורד אלישי כדיר לפני המשחק והתייחס למה צריך לעשות נגד היריבה, "אנחנו כבר שם, רואים את האור בקצה המנהרה, ובאמת רוצים לנצח. אנחנו מסתכלים על עצמנו, נעשה את הסקאוטינג, נראה את ההולנדים הרבה מאוד, אבל מסתכלים על עצמנו, אנחנו רוצים לשחק את הכדורסל המהיר והיפה ששיחקנו, בנוסף לעצירות הטובות שגרמו לנו להשיג סלים קלים, זה המפתח".

כדיר שותף במשחק האחרון במונטנגרו ל-11 דקות, יותר מאשר בכל המשחקים הקודמים ביחד, והשיב עם 8 נקודות ו-2 ריבאונדים, כולם ברגעי ההכרעה, "שמח שקיבלתי את הצ'אנס, חיכיתי לזה. תמיד נשארתי מוכן, בכדורסל אנחנו תמיד מחכים שיזרקו אותנו למים, כדי שנוכל להוכיח. הולנד קבוצה עיקשת וקשה, אסור לנו לזלזל בה, הולך להיות קשה, מקווה שאוכל להביא את היתרונות שלי למשחק, הולך להיות לא פשוט, אבל אנחנו רוצים להבטיח את העלייה".

ההולנדים, שהגיעו אתמול לקפריסין חדורי מוטיבציה, מגיעים להתמודדות בידיעה שניצחון יעלה אותם, לא בוודאות מהמקום הראשון, אך לפחות כאחת הנבחרות הטובות ביותר מהמקום השני. הפסד של הולנד לישראל, והיא תארח את מונטנגרו, שתפגוש במקביל את בולגריה החלשה, למשחק על העלייה ביום רביעי בליידן.

כזכור, ישראל גברה על הולנד בכרונינגן במשחק הראשון 57:66. הנבחרת של טון ואן הלפטרן מקבלת עד כה תרומה נהדרת משני הענקים שלה - רלף שפטנאר (2.10) עם 13.5 נקודות ו-6 ריבאונדים בממוצע וניק אודנדך (2.08) עם 10 נקודות ו-8.5 ריבאונדים בממוצע. כאמור, משחק הפנים של הולנד עובד מצוין והקבוצה קוטפת 14.3 ריבאונדים בהתקפה בממוצע למשחק, כשרק רוסיה לוקחת יותר במשחקי המוקדמות. מלבד השחקנים הגבוהים, כדאי לשים לב לארווין סלאגטר, הגארד המגוון, שרושם עד כה במוקדמות 11 נקודות, 4.5 אסיסטים ו-3.8 ריבאונדים בממוצע.

באיגוד הכדורסל, כמו במשחק נגד מונטנגרו בפתיחת הקמפיין, הודיעו כי כל ישראלי שיגיע לאולם בניקוסיה יוכל להכנס בחינם להתמודדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully