וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: 80 דקות לתומד חמד בתיקו של אלמריה

בכורה לישראלי ב-1:1 מול אספניול. שער של שוער בילבאו נפסל בדקה ה-94 בהפסד הדרמטי 1:0 למלאגה. סביליה-ולנסיה 1:1

בשעה טובה, עונת 2014/15 בליגה הספרדית נפתחה הערב (שבת) עם מיני הפתעה וניצחון ביתי של מלאגה, 0:1 על אתלטיק בילבאו. כבר בפתיחת העונה קיבלנו אירוע דרמטי מעורר מחלוקת, כששער חוקי של שוער בילבאו גורקה איראיסוס בדקה ה-94 נפסל מסיבה לא ברורה. ולנסיה חילצה 1:1 בחוץ מול סביליה. גרנאדה גברה 1:2 על דפורטיבו לה קורוניה העולה החדשה. תומר חמד וקבוצתו החדשה אלמריה נעלו את משחקי היום עם 1:1 ביתי מול אספניול.

תומר חמד שחקן מכבי חיפה. נמרוד סונדרס
שוב בליגה הראשונה. תומר חמד/נמרוד סונדרס

אלמריה - אספניול 1:1

אחרי שנת התאוששות מהפציעה הקשה שעבר, תומר חמד חזר ללה ליגה וערך הופעת בכורה במדי אלמריה. החלוץ הישראלי פתח בהרכב ושיחק 80 דקות במשחק הדרמטי בו חילקו הקבוצות בסופו של דבר את הנקודות ביניהן. בדקה ה-33 נותרו האורחים בעשרה שחקנים כשאנאיץ ארבילה ספג צהוב שני, וחמד כמעט ניצל זאת דקה לפני הירידה להפסקה כשבעט טוב אבל מצא רק את הקורה.

בדקה ה-52 אלמריה הצליחה לעלות ליתרון משער של פרננדו סוריאנו, ולאחר מכן הופסק המשחק לדקות ארוכות בשל בעיה בתאורה באיצטדיון. חמד הוחלף בדקה ה-80, ולא היה על המגרש בתוספת הזמן הארוכה שהגיעה כתוצאה מההפוגה הארוכה, שבסיומה השיגו הקטלאנים את השוויון הדרמטי 13 דקות בתוך תוספת הזמן כשסרחיו גרסיה השתלט על כדור ארוך ובעט מצוין לרשת של רובן.

אנדרה גומס שחקן ולנסיה. רויטרס
נפרדו ללא הכרעה. ניקו פארחה מסיביליה מול אנדרה גומס/רויטרס

סביליה - ולנסיה 1:1

אחרי שהפסידה 2:0 לריאל מדריד בסופר קאפ האירופי, סביליה אלופת הליגה האירופית, הייתה קרובה לפתוח את העונה בליגה עם ניצחון אך איבדה שתי נקודות יקרות. המארחים היו טובים יותר במחצית הראשונה ואלכסיס וידאל כבש להם שער יתרון בדקה ה-44. וידאל קיבל כדור עומק ובעט חזק מקרוב. דייגו אלבס הדף את הבעיטה הראשונה שלו, אבל נכנע לריבאונד של הספרדי. בדקה ה-67 נותרו האורחים בעשרה שחקנים אחרי שרודריגו דה פול ראה כרטיס אדום דקה בלבד לאחר שנכנס כמחליף (!) אך למרות זאת הצליחו להשוות. הגנת סביליה לא הסתדרה עם כדור רוחב מצד שמאל וחמש דקות בלבד אחרי שנכנס כמחליף, הצליח לוקאס אורבאן הארגנטינאי לדחוק מקרוב עם החזה לרשת. 1:1 דרמטי בסיום.

לואיס אלברטו שחקן מלאגה חוגג עם סרחיו סאנצ'ס. GettyImages
בכורה מוצלחת. שחקני מלאגה חוגגים עם לואיס אלברטו/GettyImages

מלאגה - אתלטיק בילבאו 0:1

ארבעה ימים אחרי ה-1:1 המצוין שלה מול נאפולי בפלייאוף של ליגת האלופות ורגע לפני הגומלין לו כל העיר מחכה, אתלטיק בילבאו הבאסקית פתחה את הליגה הספרדית עם הפסד חוץ במשחק שסיפק בעיקר שערוריית שיפוט. לואיס אלברטו, הקשר שהגיע מליברפול בקיץ, כבש את שער הניצחון בדקה ה-35. השער הגיע אחרי שגורקה איראיסוס שוער בילבאו הכשיל שחקן של מלאגה ברחבה וגרם לפנדל. איראיסוס הצליח להדוף את הפנדל של אלברטו, אבל הספרדי היה ראשון לריבאונד וכבש מקרוב בהזדמנות השנייה.

אבל הדרמה הגדולה התרחשה בדקות הסיום והיו לה שני גיבורים: גורקה איראיסוס שוער בילבאו ואנטוניו מתיאו שופט המשחק. מתיאו הותיר את המארחים בתשעה שחקנים אחרי הרחקות של דודה (88) וגבריאל אנטונס (90). הבאסקים ניסו לנצל את היתרון המספרי שלהם וגם הצליחו בצורה דרמטית ביותר אחרי שער של איראיסוס השוער בנגיחה לכדור חופשי בדקה ה-94. אולם, מסיבה שעדיין לא ברורה, מתיאו החליט לפסול את השער והותיר את התוצאה על כנה.

גרנאדה - דפורטיבו לה קורוניה 1:2
לגרנאדה: רובן רוצ'ינה (55), יאן באבין (77). לדפורטיבו: איבן קבאליירו (20).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully