וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בן חיים: "לא אנום עד שהאמת תצא לאור"

21.8.2014 / 21:08

קשר מכבי תל אביב הגיב לדברים שפורסמו בשמו לפיהם תמך לכאורה במקללי ראדי ("מבין אתכם"): "דיברתי על קללות שהופנו לרייכרט"

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הבטיח לתבוע. טל בן חיים/ברני ארדוב

ערוץ 2 פרסם הערב (חמישי) תיעוד שבו נראה קשר מכבי תל אביב טל בן חיים מגבה לכאורה אוהדים שקיללו את מהראן ראדי. המדובר באירוע שהתרחש בסיומו של אחד המשחקים בקמפיין האירופי של האלופה הישראלית בקפריסין. במסגרת האירוע תועדו לכאורה מספר אוהדים שקוראים בגנותו של ראדי כשהם מקבלים חיזוק משחקן הקבוצה, טל בן חיים, שפנה אליהם במילים: "אני מבין אתכם, אני מבין אתכם לגמרי, הכול טוב ויפה. הוא יושב איתי בחדר ההלבשה. אני לא יכול לעמוד בצד שלכם כשהוא יושב איתי בחדר ההלבשה".

טל בן חיים הגיב לדברים באולפן יציע העיתונות, ואמר: "אני דיברתי עם האוהד אחרי המשחק על קללות ודברים שהופנו כלפי בן רייכרט. מהראן לא היה צד או נושא בשיחה. הוא לא הוזכר, והוא לא היה על כר הדשא. יש עיתונאים שהיו במגרש, ראו ושמעו שבכלל מקללים את בן והקללות לא הופנו למהראן. זה שהראו קללות נגד מהראן זה לא אומר שזה קשור אלי. אמר לי אוהד שלא יכול לאהוד שחקן שאיחל שתהיה שואה למכבי. אמרתי לו שאני מבין אותו ושהוא היום שחקן של מכבי תל אביב, ואתה צריך לעודד אותו".

על התחושות שלו מפרסום הכתבה, אמר הקשר: "זו כתבה שקרית שניסתה להוציא אותי גזען. אני מוכן ללכת למכונת אמת ואני אתבע את הכתב. אני לא אשן עד שהאמת תצא לאור. שיחקתי עם ערבים במהלך הקריירה, ואם מישהו יגיד שאני גזען או שאני שונא ערבים...". בן חיים נשאל אם ישקול לרדת מהמגרש אם יישמעו קריאות גזעניות כלפי ראדי, ואמר: "אני בורג קטן במערכת ואני אעשה מה שמקובל במועדון. כל שחקן בקבוצה הזו מגנה את הגזענות ומגנה את הדברים הללו. לפני חודש יצאתי נגד הקריאות האלה לפני כחודש. זו שאלה שאתה לא יכול להפנות אליי. אני לא עושה מה שאני רוצה, אני בורג במערכת ואני לא יכול להגיד שאני ארד מהמגרש. אם ניקח החלטה כזו בתור מועדון, אז אני ארד מהמגרש. אני מבטיח שעל הכתבה הזו בערוץ 2 אני לא אנום ולא אשן עד שהאמת תצא לאור".

ממכבי תל אביב נמסר: "בבדיקה שנערכה עם טל בן חיים בסיום המשחק בעקבות הדברים שפורסמו בערוץ 2: השיחה בינו לבין האוהדי הייתה אך ורק על הקללות שכוונו לעבר בן רייכרט ולא כפי שהוצגו בכתבה שעיוותה את המציאות בעזרת מניפולציית עריכה שניסתה להציג את בן חיים כמצדד במקללים. טל הוא חבר קרוב של מהראן ומתנגד לכל אקט גזעני ובנוגע לדברים שנאמרו בנוגע לרייכרט, אין בכוונת בן חיים להסביר את הדברים מאחר והוא חבר קרוב של רייכרט והם ביחסים מצוינים. מכבי תל אביב מצרה על הדרך בה ערוץ 2 טיפל בכתבה".

שחקן מכבי תל אביב מהראן ראדי. ברני ארדוב
ממשיך לסבול מהאוהדים. ראדי/ברני ארדוב

כזכור, ארבעה אוהדים של מכבי תל אביב שקיללו את ראדי הורחקו לשנתיים מהמגרש, אבל בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעורם וקיצר את עונשם משמעותית לשלושה חודשים בלבד. יש לציין כי מלבד צווי ההרחקה, עשויים האוהדים גם לעמוד בפני כתבי אישום פליליים בגין אותן קריאות גזעניות נגד ראדי.

במשטרה זעמו על החלטת בית המשפט ודיברו על הביקורת שמושמעת נגדם לא פעם. "נעשתה כאן חקירה רצינית והגענו אל האוהדים עם ראיות חותכות וחבל שצו ההרחקה מהמגרשים קוצר לשלושה חודשים בלבד", אמר גורם במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully