וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציות אוהדים: גם כאן ישראל אחרי ספרד

שנתיים עברו מאז העדכון האחרון של אפליקציית ההתאחדות לכדורגל, מה שמעיד על מצבו העגום של האוהד הישראלי ביחס לליגות האחרות באירופה

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
נשארו מאחור ולא באשמתם. אוהדים ישראלים/ברני ארדוב

אוהדי הכדורגל ברחבי אירופה נערכים לפתיחת העונה ועוקבים מקרוב אחר הנעשה במגרשי האימון וחדרי ההלבשה. האוהד הממוצע כבר מזמן לא יושב בסלון ביתו וצופה במשחק מרכזי אחד. הוא עוקב אחר מספר משחקים במקביל במסך מפוצל אם נדרש ומעיין בסטטיסטיקות של הקבוצות במכשיר הטאבלט.

האפליקציות הרשמיות של הליגות המובילות באירופה מאפשרות לאוהדי הכדורגל להגיע לכל החדשות והעדכונים במרחק נגיעה. הן פונות למיליוני משתמשים במדינה הרשמית אך מצליחות להגיע לקהל משתמשים גדול בהרבה. בחברת StartApp, המפתחת פלטפורמה להצגת פרסומות חכמות ואינטראקטיביות במובייל, ואשר חתמה לאחרונה חוזה עם האפליקציה הרשמית של הליגה הספרדית, מצביעים על היקף התפוצה. לדברי רן אבידן, יזם משותף ומנהל טכנולוגיה ראשי בחברת StartApp, "מתוך כ-5 מיליוני המשתמשים של האפליקציה הרשמית של הליגה הספרדית, כ-2 מיליון מגיעים מחוץ לספרד כאשר כ-15% מגיעים מארגנטינה וברזיל ו-25% ממדינות אחרות באירופה".

עברו כמעט שנתיים מאז העדכון האחרון של האפליקציה של ההתאחדות לכדורגל בישראל, בעוד שמרבית הליגות בעולם מקפידות לרענן את האפליקציה והתכנים אחת לרבעון לפחות. רוב האפליקציות מציגות תוכן וידיאו עשיר, אשר הופך אותן לפלטפורמה של מידע ונתונים למשתמשי הקצה. בנוסף, האפליקציה הישראלית זמינה אך ורק למשתמשי מכשירי אפל, זאת על אף שכ-80% ממכירות הסמארטפונים החדשים בעולם הם של מכשירי אנדרואיד.

אבידן מסביר כי "אפליקציות מאפשרות לייצר קשר ישיר וקבוע עם הצופים. להנהלות הליגה השונות בעלות על תוכן עשיר מאוד והן יכולות לעדכן את האוהדים בזמן אמת הן בתוצאות של הקבוצה והן בהתרחשויות בליגה כולה. האתגר הגדול הוא למנף את הפלטפורמה של המובייל וליצור תקשורת ישירה בין האוהדים, לא רק למועדון הספציפי אלא לכלל הליגה. אנחנו רואים את מידת השימוש והעניין שיש למשתמשים באפליקציות ואין ספק שפתיחת העונה היא נקודת זינוק לרתום את המשתמשים לחדשות, לבחון את המידע על ההרכבים והקבוצות, ללמוד על תכנית המשחקים ועוד".

חברת StartApp מפתחת פלטפורמה להצגת פרסומות חכמות ואינטראקטיביות במובייל. למעלה ממאה אלף אפליקציות מובייל הטמיעו את פתרונות הפרסום של StartApp, כאשר החברה מציגה כ-7 מיליארד פרסומות בחודש לכ-300 מיליון משתמשים ברחבי העולם. החברה, אשר הוקמה בסוף שנת 2010 על ידי גיל דודקביץ' ורן אבידן, גייסה כ- 5.5 מיליון דולר מקרן סידר וקרן ה- Ascent האמריקאית. כיום החברה מונה כ-70 עובדים, ויש לה משרדים ברמת פולג, ניו יורק, סן פרנסיסקו, הודו ושנחאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully