וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ראדי: המשטרה עצרה שלושה אוהדי מכבי תל אביב

3 נעצרו בחשד לקריאות גזעניות וקללות נגד מהראן ראדי: "נביא להעמדתם לדין ולהרחקתם מהמגרשים". עיני: "נכחיד את הנגע". הקרן החדשה לישראל תנטר אלימות אוהדים מילולית בפייסבוק

one

נמשך המאבק באלימות ובגזענות במגרשי הספורט בישראל: משטרת ישראל הודיעה שהבוקר (שלישי) שוטרי תחנת יפו עצרו שלושה אוהדים של מכבי תל אביב החשודים בקריאות גזעניות ובאלימות מילולית נגד שחקן הקבוצה מהראן ראדי.

שחקן מכבי תל אביב מהראן ראדי. ברני ארדוב
נלחמים בגזענים. ראדי/ברני ארדוב

על פי החשד, במספר אירועים בשבועות האחרונים, גם במשחק אימון וגם במשחק רשמי בגביע הטוטו, האוהדים תועדו כשהם מקללים, קוראים קריאות גזעניות ואף מאיימים על השחקן. על פי המשטרה, נערכה פשיטה על בתי האוהדים, הם עוכבו ונערך חיפוש בבתיהם, והוא הובאו לחקירה. כולם בגירים.

מפקד מחוז תל אביב בנצי סאו: "אנחנו פועלים ונמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל גילויי אלימות בספורט. ננקוט ביד קשה ונביא להעמדתם לדין ולהרחקתם מהמגרשים לתקופה ממושכת. המסר שנו לאותו קומץ שמגיע לקלל ולהפר את הסדר: לא בבית ספרנו".

כזכור, ראדי היה קורבן של מיעוט גזעני בקרב אוהדי מכבי תל אביב, ספג קללות באימון ובמשחקים, והדבר עורר סערה גדולה בכדורגל הישראלי. גם הנשיא רובי ריבלין התייחס לסוגיה והביע מחאה, והמשטרה ערכה חקירה מקפת, כשגם שחקני מכבי תל אביב וראדי עצמו נתנו עדות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עופר עיני במשרדי ההסתדרות, דצמבר 2012. יותם רונן
ההתאחדות בראשותי תעשה ככל הנדרש במציאת הדרכים להכחיד את הנגעים שמאיימים על החברה הישראלית ועל משפחת הכדורגל". עיני/יותם רונן

יו"ר ההתאחדות עופר עיני הביע את תמיכתו המלאה במלחמה בגזענות ובירך על המעצר: "ההתאחדות לכדורגל מחזקת את ידי כל העושים במאבק למיגור האלימות והגזענות ממגרשי הכדורגל. אני מבקש להבהיר כי ההתאחדות בראשותי תעשה ככל הנדרש במציאת הדרכים להכחיד את הנגעים שמאיימים על החברה הישראלית ועל משפחת הכדורגל. ההתאחדות תדע לשתף פעולה עם רשויות החוק, גורמי האכיפה, שחקנים, מאמנים, מועדונים ואוהדים שאינם מוכנים להתבטל אל מול האיום הזה, ותעמוד בחזית המאבק המשותף לכל שוחרי הספורט ואהבת האדם".

ממנהלת הליגה נמסר: "מנהלת הליגה מברכת על כל טיפול הנעשה למיגור האלימות והגזענות במגרשי הכדורגל ומחוצה להם. צריכים לזכור כי במהלך מבצע 'צוק איתן' ראינו את האחווה בקרב עם ישראל ואוהדי הכדורגל בלי קשר לקבוצות אותם הם אוהדים. אנו קוראים לקהל, עם החזרה למשחקי הליגה בסוף השבוע, להביא את העוצמות והאנרגיות החיוביות לדחיפה ועידוד הקבוצות שלהם ולהשאיר לכולנו את הענף שאנחנו אוהבים נקי מכל סממני אלימות וגזענות".

עם פתיחת עונת הכדורגל, תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" מיסודה של הקרן החדשה לישראל, תתחיל לנטר התבטאויות מסיתות ברשתות החברתיות של קבוצות אוהדי כדורגל. בכוונת הפרויקט לדווח בזמן אמת על ביטויים חמורים במיוחד מרחבי הרשת, ועל יוזמות קהילתיות וחברתיות ראויות לציון. הניטור יעשה באמצעות חברת באזילה, שתפיק מדי כמה חודשים דו"ח שיפרט את המגמות הבולטות, שליליות וחיוביות, של אוהדים ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully