וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדות ישראל לאירוח היורובאסקט תבוטל?

14.8.2014 / 22:40

עיכוב באישורים מצד משרד הספורט עשוי להוריד את הצעת איגוד הכדורסל מהפרק: "האיגוד התנהל באופן שלומיאלי ובלתי אחראי"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת. מגד גוזני
משרד הספורט לא מוכן להבטיח את ביטחון הנבחרות האורחות? לבנת/מגד גוזני

פיב"א אירופה פנתה בימים האחרונים למשרד הספורט לאור המועמדות של ישראל לאירוח משחקי יורובאסקט 2015 וביקשה ממנה ערובות לבטחונן של המדינות שיגיעו לארץ, אם יוחלט לארח כאן את האליפות. במשרד הספורט טרם השיבו לפניית הארגון, וייתכן שאם לא יעשו זאת בימים הקרובים יפסלו בפיב"א את מועמדותה של ישראל.

ממשרד הספורט נמסר בתגובה: "משרד הספורט מסייע בשנים האחרונות לאיגוד הספורט באופן חסר תקדים הן תקציבית והן מנהלית בקיומן של אליפויות אירופה וטורנירים בינלאומיים נחשבים בישראל. הודות לתיאום המלא ושיתוף הפעולה הקיים בין משרד הספורט לאיגודים אירחה ישראל בשנים האחרונות מספר שיא של אליפויות אירופה. כך לדוגמא רק בשנתיים האחרונות: אליפות אירופה בהרמת משקולות, אליפות אירופה בכדורגל לנבחרות מתחת לגיל 21, אליפות אירופה במים פתוחים בשחייה, אליפות אירופה בסייף, גביע הפדרציה בטניס ועוד".

"למרבה הצער, בשונה מהתנהלותם של איגודים אחרים, נראה כי על פניו איגוד הכדורסל התנהל במקרה באופן שלומיאלי ובלתי אחראי. האיגוד, מסיבותיו לא נערך בפרק הזמן המקובל והסביר להגשת המועמדות מסוג זה ולא התחשב בלוחות הזמנים הקצרים שעומדים לרשותו (בשונה מאיגודים אחרים המבקשים את סיוע מנהל הספורט מספר חודשים מראש, איגוד הכדורסל פנה לראשונה בנושא לפני כשלושה שבועות בלבד!). האיגוד אף לא טרח להציג עד לרגע זה בפני המשרד תכנית כלשהיא לאירוח התחרות ואף לא תוכנית תקציבית שתפרט את מקורות המימון גם בנושאי ביטחון לנושא זה".

"יצויין כי רק לפני ימים אחדים נעשתה לראשונה פנייה טלפונית של האיגוד למנהל הספורט, בה התעניינו אם הטיפול בבקשה מתקדם. באותה שיחה הבהיר משרד הספורט כי לוחות הזמנים הם קצרים מאוד בין השאר נוכח העובדה שההליך כרוך בקבלת אישורים בטחוניים ואישורים של משרדי הממשלה, אולם נעשים כל המאמצים כדי להשלימם במועד. קשה אם כך להשתחרר מהתחושה שאיגוד הכדורסל מנסה להתנער ממחדליו באמצעות הטחת הכפשות במשרד הספורט".

"למרות כל זאת משרד הספורט ממשיך בימים אלה לעשות מאמץ עילאי על מנת להשלים ההליך מול גורמי הביטחון ומשרדי הממשלה הרלבנטיים, כך שניתן יהיה להגיש את המועמדות לאירוח האליפות".

יורובאסקט 2015 היה אמור להערך בשנה הבאה באוקראינה, אך בשל המצב הבטחוני הסבוך במדינה הוחלט לשלול ממנה את אירוח המשחקים ורק בחודש הבא יוחלט היכן תתקיים האליפות. ישראל הגישה בקשה לארח בית אחד מתוך האליפות, אם יוחלט לפצל את שלב הבתים הראשון בין מספר מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully