וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א תחקור את זעזועי המוח בכדורגל

אחרי ששחקנים נפצעו וחזרו לשחק במונדיאל, הוחלט לבדוק אפשרות למנוע מהקבוצות לשתף את השחקנים באותו משחק

כריסטוף קרמר נבחרת גרמניה מורד מכר הדשא בגמר המונדיאל. AP
חזר לשחק אחרי זעזוע המוח. קראמר/AP

אלברו פריירה, חאבייר מסצ'ראנו וכריסטוף קראמר שסבלו מזעזועי מוח במהלך המונדיאל האחרון גרמו לפיפ"א לפתוח בחקירה שתבדוק את התופעה הזו. בעקבות אותם מקרים, החלה להישמע ביקורת כנגד ארגון הכדורגל העולמי סביב העובדה שחלקם שבו לשחק מיד לאחר שנפצעו, וכעת פיפ"א תערוך בדיקה יסודית כדי להוציא הנחיות בנושא. כזכור, הפציעה של קראמר הגיעה במעמד הגמר במשחק של גרמניה נגד ארגנטינה, ולמרות זאת הוא המשיך לשחק עד שהוחלף בדקה ה-32.

"כצעד מניעתי, יש צורך ראשון במעלה לקבוע את הטיפול המתאים ביותר לכדורגלנים לאחר פציעות ראש", נמסר בהודעה הרשמית של פיפ"א. "לאור זאת, חוקרים מאוניברסיטה-בית החולים ציריך לנוירולוגיה ומרפאת שולטס בציריך השיקו פרויקט משותף עם פיפ"א והגדירו את הגורמים הראשוניים הדרושים כדי לקבוע בדיוק מתי שחקן צריך לחזור לשחק כדורגל אחרי שהוא סובל מפציעה קלה במהלך המשחק".

מנהל תחום הרפואה בפיפ"א, ג'ירי דבורק, יפקח על המחקר והעלה הצעה ששחקנים שנפגעו בראשם יקבלו מנוחה מסוימת במסגרת הנחיה שתזכה לאכיפה. "בראש ובראשונה זה קריטי שהמצב ייבחן בפירוט ויזכה להערכה ראויה תוך 24 שעות מאז שהאירוע מתרחש", אמר. "לאחר פגיעת ראש קלה מומלץ שהשחקנים יעלו בהדרגה את רמת הפעילות שלהם. הכי אידיאלי זה שהשחקן יחזור להשתתף באימונים מלאים שישה ימים לאחר הפציעה. המטרה של הפרויקט שלנו היא להחזיר את השחקנים הפצועים למגרש כמה שיותר מהר, אבל גם בצורה הבטוחה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully