וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונגה גבר על פדרר וזכה בטורניר טורונטו

אחרי דג'וקוביץ' ומארי, הצרפתי המשיך בכושר המצוין עם 5:7, 6:7 על השוויצרי. רדוואנסקה גברה על ונוס בגמר מונטריאול

ג'ו ווילפריד צונגה טניסאי צרפתי. GettyImages
אדיר. צונגה/GettyImages

ג'ו ווילפריד צונגה זכה הערב (ראשון) בטורניר רוג'רס קאפ בטורונטו (סך פרסים 3.7 מיליון דולר) אחרי שגבר בגמר על רוג'ר פדרר 5:7, 6:7 (3). צונגה, שנראה פשוט נהדר השבוע, עבר בדרך לגביע את מונפיס, דג'וקוביץ', מארי ודימיטרוב, והשלים זכייה מתוקה עם ניצחון מרשים גם על פדרר.

צונגה, המדורג 15 בעולם, הגיע למשחק עם מאזן 11:4 מול פדרר, אבל הפעם לא נבהל והפגין הרבה קור רוח, ולקח את המערכה הראשונה אחרי שהשיג את השבירה הראשונה בדיוק ברגע הנכון, במשחקון ה-12, אחרי שתי טעויות של השווייצרי ועלה ל-5:7 ו-0:1 במערכות אחרי 43 דקות.

במערכה השנייה פדרר התקשה במשחקוני ההגשה שלו אבל הצליח לשמור עליהם בשיניים. בשלושת המשחקונים האחרונים הציל שוב ושוב אפשרויות שבירה של צונגה, ואיכשהו הצליח לכפות שובר שוויון. עם זאת, בטיי-ברייק צונגה הצליח שוב להתעלות ולנצח 3:7 ולחגוג אחרי שעה ו-47 דקות.

הצרפתי, ששב לעשירייה הראשונה, הצליח לשים קץ לבצורת, כשלא זכה בטורניר ATP כבר 18 חודשים מאז טורניר מארסיי אשתקד. המנצח זכה ב-598 אלף דולר, בעוד המפסיד הסתפק ב-293 אלף דולר.

פדרר, המדורג שלישי בעולם, חיפש את הניצחון ה-300 שלו במסגרת טורנירי מאסטרס 1,000 ואת התואר ה-80 בקריירה ואת השלישי בטורונטו, אבל לא הצליח להשיג ולו נקודת שבירה אחת במהלך המשחק מול ההגשה האדירה של צונגה, וסיים את המשחק עם 37 שגיאות לא מחויבות (מול 18 בלבד של יריבו). זו הפעם הרביעית שבה פדרר מפסיד השנה במשחק גמר, אחרי אינדיאן וולס, מונטה קרלו ו-ווימבלדון.

הטניסאית הפולניה אגניישקה רדוואנסקה. רויטרס
תואר 14 בקריירה. רדוואנסקה/רויטרס

אגניישקה רדוואנסקה סיפקה הערב (ראשון) הצהרה, כשזכתה בטורניר מונטריאול (סך פרסים 2.4 מיליון דולר) אחרי שגברה 4:6, 2:6 על ונוס וויליאמס בגמר. הפולנייה, המדורגת חמישית בעולם, מגיעה במצב רוח אופטימי לאליפות ארה"ב, הגרנד סלאם האחרון של העונה, שייפתח בהמשך החודש בניו יורק.

מנגד, ונוס בת ה-34, שניצחה את אחותה סרינה בדרך לגמר, תחזור ל-20 הגדולות בעולם לראשונה מאז חודש מארס 2013, אבל את המשחק הערב פתחה עם שתי שבירות מהירות לטובת רדוואנסקה, שעלתה ל-1:4 מהיר. וויליאמס שברה בחזרה, אבל לא הצליחה לנצח את המערכה.

הפולנייה המשיכה את היכולת הטובה גם בפתיחת המערכה השנייה, והשיגה את השבירה החמישית לפני שהשלימה ניצחון קליל תוך שעה ו-21 דקות. ונוס אומנם נכנסה לרשימה מכובדת (עם סרינה ושראפובה) של טניסאיות שהרוויחו 30 מיליון דולר בקריירה, אבל רדוואנסקה זכתה בתואר ה-WTA ה-14 בקריירה וב-467 אלף דולר.

* שחר פאר הודחה ממוקדמות טורניר סינסינטי, לאחר שנכנעה להת'ר ווטסון (12) 6:3, 6:0 בתום 53 דקות בלבד. גם יוליה גלושקו סיימה את דרכה, עם הפסד 6:3, 6:1 לפולונה הרצוג (20).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully