וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ הדהימה את רוסיה, הולנד ניצחה בבולגריה

מוקדמות אליפות אירופה: פתיחה איומה לרוסיה, שהפסידה 79:77 בשוויץ. היריבה הבאה של ישראל ניצחה בחוץ 53:62

שחקן נבחרת רוסיה טימופיי מוזגוב. GettyImages
אכזב. מוזגוב/GettyImages

הפתעה גדולה כבר בסיבוב המשחקים הראשון במוקדמות אליפות אירופה. רוסיה החזקה, על הנייר אחת הנבחרות החזקות ביותר בשלב המוקדמות, הפסידה היום (ראשון) בידי שוויץ 79:77 במשחק שפתח את המוקדמות. הרוסים, שהוגרלו לבית ז' הכולל שלוש נבחרות בלבד, יסחבו כעת הפסד שעשוי להשפיע מאוד על ההמשך.

הנבחרת של ייבגני פאשוטין, לה שני שחקני NBA (טימופיי מוזגוב וסרגיי קראסב) לא מצאה תשובות לשוויצרים המפתיעים, שהשיגו מקדמה חשובה לקראת המשחקים הבאים. שוויץ כבר הוליכה ב-19 הפרש ברבע השלישי, אנטון פונקרשוב צימק ל-72:71 בלבד, 16 שניות לבאזר, אלא שהמארחת דאגה לקלוע מהקו וחגגה ניצחון גדול.

דושאן מלדיאן היה בלתי ניתן לעצירה עם 24 נקודות, וגם אקס נהריה גרג ברונר (15 נקודות) וקלינט קאפלה (11 נקודות, 7 ריבאונדים), שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט האחרון על ידי יוסטון, עשו צרות רבות לרוסים. ניקיטה קורבאנוב היה היחיד שתפקד בשורות הרוסים עם 13 נקודות, בעוד מוזגוב נעצר על 9 ו-7 ריבאונדים בלבד.

הייקו שפארציק שחקן נבחרת גרמניה (שמאל) עם רובין בנצינג. GettyImages
הפסד מאכזב. בנצינג ושפארציק/GettyImages

הולנד, שתארח את ישראל ביום רביעי הקרוב, רשמה ניצחון 53:62 על בולגריה בחוץ ועלתה למקום הראשון בבית ב' בזכות הפרש סלים. ההולנדים שלטו והובילו לאורך כל המשחק, כשארווין סלגטר מצטיין עם 18 נקודות ומונע מהביתיים קאמבק ברבע האחרון. ניק אודנדאג סייע לסלגטר עם 19 נקודות ו-9 ריבאונדים. 17 של בוז'ידאר אברמוב ו-9 של הכישרון הצעיר אלכסנדר ווזנקוב לא הספיקו לבולגרים, שיארחו את מונטנגרו ברביעי הקרוב.

בבית ג', פולין ניצחה את גרמניה אחרי 67:68 דרמטי. הפולנים הובילו לאורך כל המשחק, אך חמש נקודות רצופות של דניס שרודר בשתי התקפות רצופות העלו את גרמניה ליתרון נקודה חצי דקה לסיום. מתאוש פוניטקה הצעיר לקח אחריות, סחט עבירה ודייק פעמיים מהקו. שרודר, שוב הוא, לקח את הזריקה המכריעה מטווח השלוש אך החטיא והשאיר את הניצחון אצל הביתיים. ווז'ינבסקי סיים עם 19 לפולנים, פוניטקה הוסיף 16. הייקו שפארציק ודניס שרודר סיימו עם 16 נקודות כל אחד בגרמניה.

* בהפתעה נוספת שהתרחשה הערב, ניצחה רומניה 69:81 את סלובקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully