וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניס: טורניר ה-ATP בתל אביב בוטל

עקב המצב הביטחוני, הוחלט באיגוד הטניס העולמי להעביר את הטורניר מסבב ה-250. גם הדייויס ו-ITF רעננה יועברו כנראה

דודי סלע טניסאי ישראלי. AP
כמה שהוא רצה לשחק לעיני הקהל הביתי בטורניר ATP. סלע/AP

זה היה צפוי, זה היה באוויר, אבל הערב (שני) זה גם הפך לרשמי: טורניר ה-ATP מסבב ה-250, שהיה אמור להיערך בתל אביב בין ה-15 ל-21 בספטמבר, לא ייערך בארץ. זאת בעקבות המצב הביטחוני השורר בישראל בשבועות האחרונים.

למעשה, כבר בימים האחרונים היה די ברור לכל הקשורים לענף שהטורניר לא יתקיים במרכז הטניס ברמת השרון. קשה לראות שחקנים מסבב ה-ATP מגיעים לישראל במצב ביטחוני רעוע, ובטח כאשר קיימות אלטרנטיבות (טורניר מץ ייערך באותם התאריכים).

למעשה, כל טורניר ברמת ATP אמור להיות מאושר וסגור לחלוטין, כולל אישור סופי של שחקנים על הגעתם, עד שישה שבועות לפני שנחבט הכדור הראשון על המגרש. הדד-ליין למעשה פג היום ובמצב העניינים הנוכחי ממש לא ניתן לאשר דבר מראש. מבחינת איגוד הטניס מדובר בבשורה קשה מאוד ולא רק מבחינת העובדה שהטורניר לא יתקיים בישראל, אלא מכיוון שבחודשים האחרונים עמלו ועבדו שם ימים שלמים על מנת להכין את הטורניר ואת כל האדמיניסטרציה שמסביב, כמו בתי מלון, הסעות וכל שאר הפרטים הנחוצים.

תגובת יו"ר האיגוד אסי טוכמאיר: "אנחנו מאוד מצטערים על ההחלטה של ה-ATP, מבחינתנו עשינו הכל על מנת שאפשר יהיה לקיים את הטורניר בארץ, ארגנו מימון מלא, התחרות כבר מאורגנת כמעט לחלוטין. הגשנו בקשה ל-ATP לקיום ארבע תחרויות צ'לנגר ע"ס של עד 125,000 דולר בשנת 2015 במקום התחרות שבוטלה ואנחנו מקווים שנענה על כך בחיוב. בהזדמנות זו אני רוצה להביע את דאגתנו הרבה לחיילים ואת תנחומנו למשפחות אשר איבדו את יקיריהן, אנו מקווים כי השקט יחזור לאזור במהרה וזה בסופו של יום חשוב הרבה יותר מהטניס".

טניסאי הזוגות אנדי רם, שכבר הודיע כי יפרוש לאחר גביע דייויס מול ארגנטינה: "קצת מבאס שארגון הטניס הבינלאומי החליט הערב לבטל את התחרות שישה שבועות לפני קיומה בתל אביב עקב המצב הבטחוני. לצערי חובבי הטניס יצטרכו לחכות עוד שנה כדי לפגוש ולראות מקרוב את בכירי הענף. אישית הייתי מעורב מאוד בארגון הטורניר ועצוב לי על ההחלטה. כל שנותר לי זה לקוות שאת מפגש הדיוויס נגד ארגנטינה יקיימו בארץ וכמובן לאחל לכולנו שנדע ימים שקטים ובטוחים עם הרבה אירועי ספורט משמחים".

שלמה גליקשטיין מנכ"ל האיגוד: "מבחינתנו זו אכזבה גדולה מאוד, קיבלנו את התחרות לפני שלושה חודשים ומאז עבדנו יום ולילה על מנת להרים את התחרות. ייחלנו לכך שתחזור תחרות גדולה כזו לארץ ואנחנו מאוד מאוכזבים שזה לא יצא לפועל השנה. אנחנו מבינים שתפקיד ה-ATP הוא לדאוג לשלומם של השחקנים ובמסגרת המצב שנוצר ההחלטה מקובלת עלינו".

יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הטניס והמאמן שלמה צורף אמר: "לצערנו הרב, עד שהצלחנו להביא כזה טורניר גדול עם שחקנים ברמה גבוהה לארץ, קרה מה שקרה. בחודשים האחרונים עבדנו קשה מאוד כדי לארגן בתי מלון ואת כל שאר המנהלות ומה שיש לסדר ובסוף כזה נאחס. אין מה לעשות, החיים ממשיכים הלאה".

כזכור, הטורניר הועבר מסנט פטרסבורג, שם התקיים בשנים האחרונות והיה אמור להיערך בתל אביב רק השנה. באיגוד הטניס הישראלי עבדו במרץ בחודשים האחרונים על מנת להגיע לסיכום עם שחקנים בכירים על מנת לנסות ולהביאם אל הטורניר, שהיה אמור להתקיים מיד לאחר מפגש גביע הדייויס מול ארגנטינה. טורניר תל אביב היה אמור להיות הטורניר הראשון מסבב ה-ATP שנערך בישראל מאז 1996, אז שיחקו ברמת השרון את גביע ריקליס.

כרגע, גם מפגש הדייויס לא אמור להתקיים בישראל ואיגוד הטניס כבר העביר ל-ITF מספר אלטרנטיבות לקיום המפגש. בנוסף, גם טורניר ה-ITF נשים (סך פרסים: 125 אלף דולר), שהיה אמור להתקיים ברעננה, צפוי לנדוד מישראל. מדובר בטורניר ברמה הכי גבוהה מחוץ לסבב ה-WTA והוא היה אמור למשוך שחקניות מהמאייה השנייה בעולם.

מאוחר יותר בערב, פורסמה ההודעה גם באתר הרשמי של ה-ATP, בזו הלשון: "ה-ATP מצטער להודיע שטורניר נגב ישראל הפתוחה בתל אביב לא ייערך ב-2014, בשל דאגות בטיחות ודאגות שנובעות מהקונפליקט הצבאי באזור".

כריס קרמודה, היו"ר בפועל והנשיא של ה-ATP אמר: "אנחנו מביעים צער על כך שהטורניר לא ייערך בישראל השנה. לצערנו, אנחנו לא חושבים שאנחנו יכולים להמשיך כמתוכנן עקב המצב הביטחוני באזור. הבטחת הביטחון של שחקנינו, האוהדים וכל אלו שמעורבים בטורניר ברמה עולמית נמצאת בחשיבות הכי גבוהה מבחינתנו. אנחנו מקווים לחזור לתל אביב בשנה הבאה. בינתיים, והרבה יותר חשוב, אנחנו מקווים שהשלום והשקט ישובו לאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully