וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק המרגש של "בייבי שאק האוסטרלי"

לפני תשעה חודשים ניית'ן ג'וואי התמוטט באופן פתאומי ועמד בפני סיום עצוב לקריירה. עכשיו, אחרי שיקום ארוך ואינטנסיבי, הוא חוזר לסגל הנבחרת לקראת אליפות העולם: "אי אפשר לתאר מה עבר עליו, אבל הוא התגבר"

ניית'ן ג'וואי, שחקן נבחרת אוסטרליה. GettyImages
לא היה מוכן לוותר. ג'וואי/GettyImages

אליפות העולם בספרד תיפתח בעוד פחות מחודש ומלבד ארה"ב וספרד, אליהן מטבע הדברים תופנה תשומת הלב, יהיו לא מעט סקאוטים שדווקא יתמקדו בנבחרת אוסטרליה, ובעיקר בשחקן אחד: ניית'ן ג'וואי.

לפני כמעט תשעה חודשים, דקות אחרי שסיים את משחק השיא שלו בגלאטסראיי עם 22 נקודות מול אולימפיאקוס, התמוטט "בייבי שאק" האוסטרלי בחדר ההלבשה של הטורקים והובהל לבית החולים. כעבור כמה שעות הועבר לטיפול נמרץ עם חשש לשבר בעמוד השדרה ועם חוסר תחושה ברגליים ובידיים. מומחים העריכו כי באותו ערב הקריירה שלו הסתיימה, כבר בגיל 26. אבל ג'וואי לא ויתר.

אחרי חודש שלם בבית החולים, הוא יצא ממחלקת טראומה וחזר לאוסטרליה כדי להתחיל בשיקום. הוא כבר מורגל בסיטואציות מן הסוג הזה: ב-2008, רגע לפני שהגשים חלום וחתם בטורונטו, נמצאו ממצאים מדאיגים באשר לתפקוד הלבבי שלו. בזמנו הוא התעקש להגשים את החלום, וכך נהג גם הפעם.

ארון ביינס שחקן נבחרת אוסטרליה מול טוני פארקר שחקן נבחרת צרפת. AP
"אי אפשר לתאר מה עבר עליו". ארון ביינס, מאחור/AP

שישה חודשים של שיקום אינטסנטיבי בקנברה נשאו פרי והנה, אתמול הוא זומן רשמית לסגל הסופי של נבחרת אוסטרליה לטורניר. גלאטסראיי, קבוצתו האחרונה, הודיעה כי תבחן את מצבו ואת כושרו במהלך הטורניר, ואם ירשים הוא עשוי לחתום מחדש בטורקיה, או באחת מקבוצות היורוליג הנוספות שיבואו כדי להתרשם.

"הוא עבר דרך קשה, אי אפשר לתאר מה עבר עליו, אבל הוא הצליח להתגבר. עכשיו אנחנו מצפים לדברים גדולים ממנו", אמר חברו לקו הקדמי אצל האוזיס, ארון ביינס.

"צריך להיות מאוד מחויב כדי לחזור לכושר כזה מהמצב הקשה שבו ניית'ן היה לפני כמה חודשים. הוא כוח שיעשה עבורנו את ההבדל, אין להרבה נבחרות תשובה לשחקן עם מאסה ויכולות כמו שלו".

יחד עם ג'אווי, אוסטרליה מכוונת גבוה במיוחד לקראת הטורניר המתקרב ובא. היא הוגרלה לבית ד' הנחשב לקל יחסית, עם ליטא, סלובניה, מקסיקו, דרום קוריאה ואנגולה. כוכבי הנבחרת אנדרו בוגוט (גולדן סטייט) ופטי מילס (סן אנטוניו) לא ייטלו חלק באליפות, אך הרוקי המדובר דנטה אקסום, שנבחר חמישי בדראפט על ידי יוטה, דווקא כן יהיה. גם פורוורד מכבי תל אביב בעונה החולפת, ג'ו אינגלס, נכלל בסגל וינסה להתעלות כהרגלו במדים הלאומיים.

הסגל המלא של אוסטרליה: דייויד אנדרסן, קמרון ביירסטו, ארון ביינס, ריאן ברוקהוף, מתיו דלאבדובה, דאנטה אקסום, אדם גיבסון, כריס גולדינג, ג'ו אינגלס, ניית'ן ג'וואי, ברוק מוטום, בראד ניולי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניית'ן ג'וואי, שחקן נבחרת אוסטרליה. GettyImages
גלא שוב מסמנת אותו. ג'וואי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully