וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם ראשונה בזירה אמיתית, פעם ראשונה בקרב מול אישה

טאוריבה ביניאטי, מתאגרפת בת 18 מקיריבטי, ריגשה את עולם הספורט במשחקי חבר העמים הבריטי עם סיפור מיוחד ויוצא דופן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיד יש פעם ראשונה. ביניאטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיריבטי היא אי קטן ונידח באוקיינוס הפאסיפי, עליו חיים 103 אלף תושבים בלבד. אלא שביממה האחרונה, עולם הספורט כולו פתאום שם לב למדינה הזו, בזכות סיפור מיוחד ונהדר שמגיע ממשחקי חבר העמים הבריטי, הנערכים בימים אלו בגלזגו, סקוטלנד.

טאוריבה ביניאטי היא מתאגרפת בת 18, 57 ק"ג, 1.64 מטר של גובה בלבד. שלשום (שלישי), היא עלתה לקרב שלה בסיבוב הראשון, מול איסבלה ראטנה ממאוריציוס, והפסידה, אבל למרות זאת, אין ספק שביניאטי היא אחת המנצחות הגדולות של התחרות הזו.

אותו קרב מול ראטנה היה הפעם הראשונה שהצעירה מקיריבטי נכנסה לזירת אגרוף. כן, זו אינה טעות. הפעם הראשונה בה מתאגרפת נכנסה לזירת אגרוף הייתה בהופעה שלה בטורניר בינלאומי, די גדול, בגיל 18. אם זה לא מספיק לכם, זו גם הייתה הפעם הראשונה בה ביניאטי התאגרפה מול אישה. גם זו אינה טעות.

תמונה אווירית של האי קיריבטי. AP
אי קטן ונידח באוקיינוס הפאסיפי. קיריבטי/AP

בכתבה שנעשתה עליה באתר ה-BBC, נכתב על ביניאטי ששבוע אחד בלבד לפני הקרב הראשון שלה במשחקי חבר העמים הבריטי, היא הגיע לאולם אימונים באנגליה וביקשה להתאמן מול נשים, כי לאורך כל הקריירה הקצרצרה שלה, התאגרפה ביניאטי רק מול הגברים המקומיים על האי.

מאמן האגרוף אלכס מוריסון, שאימן בין היתר את אלוף העולם לשעבר ריקי ברנס, היה זה שקיבל לידיו את ביניאטי. הוא סיפר שברגע שראה אותה, הוא רצה לאמץ אותה ולקחת אותה איתו לביתו: "לצערי, כבר יש לי חמישה ילדים, שמונה נכדים ושני נינים", אמר מורסיון, "אבל הרגשתי כל כך רע עבורה. היא נראתה מאוד פגיעה. אבל היא יותר קשוחה ממה שהיא נראית".

ביניאטי המריאה מקיריבטי הענייה לתחרות באנגליה רק עם המדים שלה, אותם היא לבשה עליה לכל אורך הדרך ועוד שני בגדי אימון. מוריסון וחבריו לאולם האימונים קנו לה מספר דברים נוספים, אבל לא הצליחו למצוא לה יריבה נשית ראויה והיא שוב נאלצה להתאגרף מול גברים, כך שהקרב הראשון שלה בזירה אמיתית, היה גם הראשון מול אישה.

  • עוד באותו נושא:
  • קיריבטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully