וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעסה של בני יהודה: "איימו על חיי, פחדתי להגיע לאימון"

עאבד נחפאווי, המעסה של בני יהודה שקיבל הודעה על סיום תפקידו אחרי שהאוהדים איימו עליו בטענה שהשווה בין צה"ל לנאצים, מסביר לוואלה! ספורט: ”לא כתבתי שום דבר רע, דיברתי על הסבל של היהודים, בשבילי כל בני האדם שווים"

בני יהודה הודיעה היום (רביעי) על סיום דרכו בקבוצה של הפיזיותרפיסט, עאבד נחפאווי, שספג בימים האחרונים ביקורות רבות מאוהדי הקבוצה בשל סטטוס שהעלה לפייסבוק בנוגע למבצע צוק איתן בעזה. נחפאווי, ששהה עם הקבוצה במחנה האימון בהולנד בשבוע שעבר, לא הגיע לאימון אתמול, ובעקבות הלחץ מהקהל, והחשש שכמה מהאוהדים יפגעו בו פיזית, החליטו בהנהלה על סיום דרכו במועדון.

משה דמאיו, יו"ר בני יהודה. ברני ארדוב
הלחץ עושה את שלו. משה דמאיו/ברני ארדוב

בסטטוס המדובר כתב נחפאווי: "מאז קום המדינה העם הפלסטיני חי בסבל מתמיד בכל מקום שהוא נמצא, בין אם זה בישראל, בגדה, בעזה, או במחנות הפליטים ברחבי העולם. העם היהודי עבר שואה וסבל רב על ידי גרמניה הנאצית, ובזמנו היהודים נלחמו נגד הגרמנים והתגאו בזה, והעם הפלסטיני לא היה חלק מהמשוואה בכלל. מה חטאו הפלסטינים כדי להעניש אותם בצורה הזו, עם שלם סולק מביתו בכוח, פוצל וחיי סבל יום יומי. הייתי מצפה מעם שעבר שואה להיות רחום, להיות מבין, איך יכול להיות שהוא בעצמו גורם סבל לעם אחר איךךך? אני מזועזע מרמת הגזענות והשנאה, אני קורא תגובות שמחה והילול על זה שהצבא רוצח ילדים, אנשים שמחים... הגיע הזמן שהעם היהודי יכיר בסבל שהוא גורם, הגיע הזמן לעצור את המלחמה הזאת, אחת ולתמיד, וזה לא יקרה כאשר עם אחד חי חזק, והעם השני סובל ונהרג כל יום".

עאבד נחפאווי הפיזיותרפיסט של בני יהודה. האתר הרשמי של בני יהודה, אתר רשמי
"אני נגד הרג בשני הצדדים, ילדים פלסטינים או נערים ישראלים". עאבד נחפאווי/אתר רשמי, האתר הרשמי של בני יהודה

נחפאווי, שלא דיבר מאז התקרית, שוחח היום עם וואלה! ספורט ואמר: "אני מרגיש ממש לא טוב. ממש מבואס. נפל עליי משהו שבכלל לא קשור אליי. יש הרבה אנשים שסתם ליכלכו ואמרו דברים שלא קרו והוסיפו שמן למדורה. חשוב לי להגיד שלא סיימתי את עבודתי באופן רשמי, אבל אני לא יכול להגיע לאימונים. לא פיטרו אותי ולא התפטרתי, אני תקוע. אני רוצה לחזור, אבל כרגע זה לא אפשרי. היה אימון אתמול ולא יכולתי להגיע כי אני מפחד. בינתיים מחפשים דרך לפתור את הבעיה ואני לא יודע מה יהיה".

המעסה ביקש למסור את גירסתו הישירה למקרה ואמר: "קודם כל זה בכלל לא נכון שהעלתי סטטוס על חיילי צה"ל. זה התחיל בפוסט שהעליתי שהתייחס למותם של ארבעת הילדים הקטנים ששיחקו כדורגל בחוף הים בעזה. זה התחיל מהנקודה הספציפית הזאת. מישהו הגיב לי בפוסט והחל שיח ביני ובינו. אמרתי שמבחינתי בילדים אסור לגעת ולא משנה אם הם ערבים או יהודים. המקרה הספציפי הזה, בשונה משאר המלחמה, קרה בשטח פתוח בשעות היום ולא היו שם חילופי אש ועל זה דיברתי. לא חשבתי ולא הבנתי שאנשים יקחו את זה לכיוונים מעל ומעבר. הכל נאמר בתגובות עצמן. ואז מישהו העלה תמונות משנת 1940 בגרמניה הנאצית, וראיתי שם ילדים באותה תקופה שהמבטים שלהם אותו דבר כמו הילדים שסובלים היום. הרבה אוהדים פנו אליי ושלחו לי הודעות ותגובות שאמרו שלילדים האלה בעזה מגיע למות והלוואי שהיו 40 או 50 ולא ארבעה ועוד כל מיני תגובות כאלה".

"אני עשיתי שיתוף לפוסט של התמונות של הילדים מתקופת השואה", המשיך נחפאווי. "ואז פנה אליי מישהו מאוהדי בני יהודה ושאל איך אני משווה בין הנאצים לצבא הישראלי. אמרתי לו שזאת לא היתה הכוונה ושמה שרציתי להראות זה שהעם היהודי עבר שואה ועבר סבל רב מאוד ואני מצפה ממנו להיות יותר רחום ויותר מבין ואני מזועזע מלראות שאנשים או אוהדי כדורגל שמחים על זה שילדים ששיחקו כדורגל בחוף, מתים. דיברתי בפירוש על הסבל של היהודים ולא אמרתי כלום על המעשים של הנאצים. זה הכל היה בהתכתבות התגובות ביני לבין אותו אדם. פנה אליי חבר שלי ואמר שאולי יבינו לא נכון את הפוסט והתגובות ושעדיף לי להוריד. אז שוב אמרתי שהסברתי את כוונתי ושלא רשמתי שום דבר רע".

"מאוחר יותר הורדתי את הפוסט", הוא המשיך. "ולא ידעתי שאותו אוהד שהתכתבתי איתו, לקח חלק מהתגובות שלי והעביר לאוהדים. היה כתוב בחלקי התגובה שלי שהעם הפלסטיני עבר סבל ושאי אפשר שעם אחד יהיה חזק ויחיה ועם אחד יסבול ושצריך לפתור את הבעיה בשני הצדדים ולחיות בשלום בשני העמים. לא כתבתי נאצים בשום מקום. אותו אוהד העביר את הדברים לאוהדים ומשם התחילה כל האש. הוא אמר שעאבד קורא לישראלים נאצים וכל הדברים האלה. מאז זה לא נגמר. אפילו לא טרחו להתקשר אליי לקבל תגובה. שאלו אותי למה לא דיברתי על שלושת הנערים הישראלים שנרצחו ואמרתי שאני נגד הרג בשני הצדדים, ילדים פלסטינים או נערים ישראלים, זה בכלל לא משנה. הסברתי שבתור אחד שאוהב כדורגל, צרם לי לראות את אותם ילדים קטנים שנהרגו בזמן ששיחקו כדורגל בחוף הים. כל מי שמעורב במועדון יוכל לחתום לך שאני דובר אמת".

נחפאווי ביקש להעביר מסר לאוהדים הכתומים והוסיף: "אני עובד בבני יהודה ארבע שנים, אוהב מאוד את המועדון והייתי שמח להמשיך שם. אני מחובר מאוד לצוות ולשחקנים. אני נמצא למשל באמצע שלב השיקום עם קוסטה שמחלים וכרגע כל הטיפולים תקועים וחבל. קשה לי מאוד עם המצב. נפלתי קורבן למלחמה ואני מרגיש שאנשים לא יודעים מה הדעות שלי ומתנפלים עליי ומאיימים עליי. קיבלתי איומים על חיי ואמרו לי לא להגיע לאימונים כי יפגעו בי פגיעה פיזית. קיבלתי איומים עוד כשהייתי בחו"ל במחנה אימון בהולנד ואמרו לי שיחכו לי בשדה התעופה. מעולם לא עשיתי אבחנה בין אנשים על רקע של מין גזע דת או לאום. בשבילי כל בני האדם שווים וזאת האמת. כל מטרתי היתה להעיר אצל האנשים את האנושיות ולקוות שעדיין לא איבדנו אותה. אסור לנו לראות ילדים מתים ולא משנה מאיזה צד ומאיזה גזע הם. כאב לי גם על שלושת הנערים הישראלים שנרצחו וגם על הילדים שנרצחו בחוף הים".

  • עוד באותו נושא:
  • בני יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully