וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "הגדולה האמיתית של לברון היא הקבוצתיות שלו"

מאמן הקאבס התראיין לערוץ ה-NBA ושפע מחמאות לכוכבו: "כשהשחקן הכי טוב הוא גם הדוגמה הטובה ביותר, יש לך יתרון"

דיוויד בלאט ממשיך להתאקלם ב-NBA, כשאת הימים האחרונים הוא מבלה בצפייה באימונים הפתוחים של נבחרת ארצות הברית בלאס וגאס. מאמנה החדש של קליבלנד עוקב בעיקר אחרי קיירי אירווינג, שמציג יכולת טובה תחת עיניו הבוחנות של המאמן הלאומי מייק ששבסקי, ובין אימון לאימון הוא קפץ לעמדת הראיונות של אנשי ערוץ NBA-TV, לשיחה מחויכת עם אנשי הערוץ.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
עדיין נהנה בלאס וגאס. דיוויד בלאט/AP

המנחה מאט ווינר ושחקני העבר סטיב סמית' וגרנט היל הבהירו שלא יוכלו לשאול אותו על הנושא החם באמת - הטרייד המתבשל על קווין לאב - ופתחו בשאלה על הפנקס אותו הוא נצפה ממלא בשקדנות בצידי המגרש. "אימנתי נגד ששבסקי בכמה הזדמנויות, אז עשיתי קצת סקאוטינג למקרה שאחזור לאמן את הנבחרת הרוסית...", צחק בלאט, שמיד נשאל האם הוא למעשה מרגל, והשיב: "כולנו לומדים מהמאמנים הטובים ביותר, ויש כאן כמה כאלה".

על הציפיות שלו מקיירי אירווינג אמר בלאט: "אני מקווה שהוא ירגיש נוח, הוא מביא המון לקבוצה, ויש לו את היכולת להיות שחקן נהדר גם בזירה הבינלאומית וכמובן ב-NBA. ששבסקי מכיר אותו מימיו במכללת דיוק, והוא יודע למה הוא מסוגל. אני שמח שהוא עושה עבודה טובה גם כאן". על הקושי לשלב בינו לבין לברון ג'יימס, מכיוון ששניהם אוהבים להחזיק בכדור, אמר בלאט: "גדלתי בבוסטון בימים של הסלטיקס הגדולים, שהיו להם המון שחקנים נהדרים, אבל הם הניעו את הכדור, כולם עשו את החלק שלהם וחשוב מכול - הם ניצחו, וזו גם הפילוסופיה שלנו. כל מי שבאמת חשוב לו לנצח יודע שצריך לחלוק את זמן החזקת הכדור".

"וול סטריט ג'ורנל" הגדיר את בלאט כ-"איש הכי בר מזל בעולם הכדורסל"

ביירון סקוט הוצג בלייקרס: "יש כאן סגל מאוד תחרותי"

ביהמ"ש החליט: דונלד סטרלינג יוכרח לעזוב את הקליפרס

פורוורד מיאמי היט לברון ג'יימס. AP
יתרון מקצועי ומנטלי. לברון ג'יימס/AP

כשנשאל על הדרך בה ינסה לשנות את המנטליות של הקאבס מקבוצה מפסידה לקבוצה מנצחת אמר בלאט: "כשהשחקן הכי טוב שלך הוא גם הדוגמה הטובה ביותר שלך, יש לך יתרון ראשוני על פני כל השאר מבחינת קידום כימיה קבוצתית, גישה קבוצתית ומשחק בדרך הנכונה. לברון מוכיח כבר כמה שנים שזה מה שהוא עושה, וההגעה שלו, בנוסף לסט הכישורים שהוא מביא, יחד עם ההישגים שלו והגישה שלו, תעזור בכך מיידית. אם תשאלו אותי, הגדולה האמיתית שלו היא שהוא שחקן קבוצתי, וזה משהו שיסייע לנו עד לאין שיעור".

כשהתבקש להצביע על הנקודה החשובה ביותר בתהליך ההתאקלמות שלו השיב בלאט: "מספר פסקי הזמן. משתי סיבות: המשחק כאן שונה מבחינת מהירות המשחק בפרקי זמן קצרים, וזמן המנוחה של השחקנים בין לבין. בנוסף, המרחק השונה של קשת השלוש משנה את הזוויות של המשחק, את הזריקות שאתה רוצה לקחת משם ואת מספר הזריקות שאתה רוצה לקחת משם. כמובן שאחד הדברים שהמשחק האירופאי הראה לנו הוא השימוש בסטרץ' פור, בעיניי סמית'י הוא הבחור האידיאלי לתפקיד הזה ואנחנו מתכוונים להחזיר אותו מפרישה לשם כך... חוץ מזה, אני אצטרך להסתגל לטיסה במטוסים טובים יותר, ואני מאוד מרוצה מכך. אבל האמת היא שגדלתי בארצות הברית ואני מכיר די טוב את מה שקורה כאן"

אנתוני בנט שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
"היינו צריכים לעזור לאנתוני למצוא את עצמו מחדש ". אנתוני בנט/AP

לגבי העובדה שב-NBA היחס בין מספר המשחקים למספר האימונים שונה משמעותית מאירופה אמר בלאט: "הקבוצה שלי שיחקה בשנה שעברה קרוב ל-80 משחקים, אבל במרווחי זמן גדולים יותר. תמיד הייתי מאמן שהאמין באיכות על פני כמות באימונים. לא צריך לעבוד כל כך הרבה זמן, לפעמים אימון אחד פחות עדיף על שניים נוספים, אז אני בטוח שנסתדר. יש לי צוות נהדר איתי, בחורים כמו טיירון לו שיש לו ניסיון רב ב-NBA ואני בטוח שהוא יעזור לי הרבה".

לגבי ההתרשמות שלו מקבוצת ליגת הקיץ שאימן, ובמיוחד מאנדרו וויגינס ואנתוני בנט, אמר בלאט: "הייתי מאוד מרוצה מהדרך שבה הם הסתגלו למה שעשינו. שניהם עבדו מאוד קשה ומאוד טוב, היינו צריכים לעזור לאנתוני למצוא את עצמו מחדש אחרי העונה שעברה, ואני מרגיש שהצלחנו בכך. ואנחנו יהיה כוכב בליגה הזו, אני מתרגש בשבילו ואני באמת חושב שיש לו את היכולת להיות שחקן נהדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully