וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: גארי אוניל מועמד, אבל מודאג מהמצב הבטחוני

28.7.2014 / 14:59

יוסי בניון המליץ על הקשר האנגלי בן ה-31. המאמן ידלל את הסגל העמוס באמצעות שחרור שוער והורדת שישה שחקני נוער ואבוקרט הפצוע. מויאל חתם רשמית: "אתגר גדול עבורי"

ברני ארדוב

הקשר האנגלי גארי אוניל עשוי להצטרף למכבי חיפה, כך על פי דיווחים בתקשורת הבריטית. אוניל, 31, הוא קשר עם אוריינטציה הגנתית שמסוגל למלא מספר תפקידים בחוליית הקישור. מדובר בשחקן חופשי ששיחק בעונה שעברה עם יוסי בניון בק.פ.ר. בשבועות האחרונים הוא ניהל מגעים להארכת חוזהו, אך לא הצליח להגיע לסיכום. על פי בדיקת וואלה! ספורט, אוניל הומלץ לירוקים על ידי הקפטן בניון, אך בשלב זה השחקן השהה את החלטתו בשל המצב הבטחוני בישראל.

אוניל גדל בפורטסמות ושיחק במדיה שבע שנים למעט תקופות השאלה קצרות בוולסול וקרדיף. בהמשך שיחק במידלסברו, ששילמה עליו חמישה מיליון ליש"ט, ו-ווסטהאם (בין היתר תחת אברהם גרנט) וכאמור בעונה שעברה בק.פ.ר איתה עלה לפרמיירליג. אגב, במשחק גמר הפלייאוף ספג הקשר כרטיס אדום. אוניל הופיע תשע פעמים במדי נבחרת אנגליה הצעירה ו-188 הופעות פרמיירליג בהן כבש 16 שערים.

שחקן קווינס פארק ריינג'רס גארי אוניל. רויטרס
בניון המליץ בחום. אוניל/רויטרס

במקביל, הקשר קובי מויאל חתם רשמית על החוזה לשנתיים הקרובות ויצטרף לאימונים. כזכור, מויאל, ששיחק בעונה שעברה בשריף טירספול וזכה איתה באליפות מולדובה, לא הצטרף לחיפה במחנה האימונים מכיוון ששהה לצד רעייתו שכרעה ללדת.

"אני שמח לחתום במכבי חיפה, זה אתגר גדול עבורי", אמר מויאל לאתר הרשמי. "מדובר במועדון עם ניהול בקנה מידה אירופאי. שמעתי שיש מעל ל-11,000 מנויים ועל כך שהצפי הוא שהמספר יגדל, התרשמתי מאוד מהמספרים האלה. כעת המטרה היא פחות לדבר, אלא לעבוד קשה ולעשות הכל למען הצלחת המועדון".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
קובי מויאל - מהיום שחקן ירוק מן המניין (צילום: אתר רשמי מכבי חיפה). מכבי חיפה
כבר ירוק. קובי מויאל/מכבי חיפה

מכבי חיפה נחתה אתמול (ראשון) בישראל אחרי מחנה האימון שלה והמאמן אלכסנדר סטנוייביץ' מתכוון לטפל עוד השבוע בנושא שחקני הרכש החדשים ודילול הסגל. על פי התכנית, מספר שחקנים יירדו בימים הקרובים לקבוצת הנוער. הסגל שנסע למחנה כולל בתוכו לא מעט שחקנים שהיו אמורים להשתלב בהדרגה בקבוצה הבוגרת, אבל בעקבות העומס שנוצר לאחרונה ושחקני הרכש החדשים שהמאמן מתכוון לצרף, ההחלטה כרגע היא לאפשר להם להתאמן עם הקבוצה הבוגרת, אבל להשאיר אותם לשחק בקבוצת הנוער. על פי התכנית, הסגל של המאמן ימנה בסופו של דבר לא יותר מ-26 שחקנים.

חיפה תשחרר את אחד מארבעת השוערים שלה בימים הקרובים. ייתכן שג'אבר עטאא יושאל ואילו עדי קוסטנטינוס הוא היחיד מבין שחקני מרכז השדה הצעירים שעשוי להישאר בסגל. המאמן גרע ממצבת השחקנים שלו גם את רן אבוקרט הפצוע, שיוכל לחזור לפעילות רק בסמוך לינואר ולמגרשים לקראת חודש מרץ. יונתן לוי, ששיחק העונה בנערים א', יישאר בקבוצת הנוער ואיתו כנראה גם הבלם עלאא ג'אפר, הקשר ערן ביטון והחלוץ שון ויסמן. איאד חבשי, שחזר עם נבחרת הנוער מהטורניר בהונגריה, יצטרף אף הוא לסגל, אך כיוון שלחיפה כבר יש שלושה בלמים, הוא יתאמן עם הקבוצה הבוגרת ויצטרף לסגל רק במקרה של פציעות. כך, סטנוייביץ' יגרע ממצבת השחקנים שלו כשמונה שחקנים והסגל המצומצם יפתח את העונה.

אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מצמצם את הסגל. סטנוייביץ'/אדריאן הרבשטיין

סטנוייביץ' מתכנן להתרכז בימים הקרובים בהחתמת שני שחקני רכש, שייסגרו סופית את הסגל לעונה הבאה. אחרי צירופו של קובי מויאל והנטייה לשנות את השיטה שתורגלה במחנה ל-4:2:3:1, במועדון מייחסים חשיבות רבה להחתמת שחקן זר במרכז השדה. למאמן יש מספר שמות של מועמדים, אולם עם אף אחד מהם לא הושגה כל התקדמות. לגבי חיזוק ישראלי, בהפועל תל אביב הפסיקו ביממה האחרונה את הלחץ שהפעילו על חיפה בנוגע להעברת גילי ורמוט וזאת בתקווה שיסכים להישאר אצלם. אם ורמוט לא יגיע, קיימת אפשרות שהמאמן יצרף בסופו של דבר רק קשר זר. האדומים גם מעוניינים בסארי פלאח ושלומי אזולאי.

במועדון עסקו אתמול לא מעט בסוגיית טאלב טואטחה, שהתקבל בשריקות בוז על ידי האוהדים. ייתכן שבקרוב מאוד יתייחס גם הנשיא יעקב שחר לעניין הזה, במטרה להרגיע סופית את הגזרה. הבלם אנדריי פיליאבסקי והשוער בויאן שראנוב ניתקו קשר עם המועדון והמריאו לחו"ל בימים האחרונים. השניים לא מתאמנים עם קבוצת "המנודים" ומחפשים קבוצה אחרת שתקלוט אותם. על פי ההערכות, חיפה מפסידה כחצי מיליון שקל בחודש בעקבות העובדה שהשחקנים המנודים לא מוצאים קבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully