וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה נחתה, טואטחה התבקש לעזוב מיציאה צדדית

27.7.2014 / 16:01

כ-250 אוהדים קיבלו את הקבוצה עם שובה ממחנה האימון באוסטריה, חלקם קילל את המגן שהורחק מהמוקד. האוהדים הניפו דגלים והריעו לשחקנים. אוהדי כדורגל מהעולם שלחו מכתבי הזדהות למשרדי מכבי חיפה: "מתבייש שאני אוסטרי, מבקש את סליחתכם"

ברני ארדוב

מכבי חיפה שבה היום (ראשון) לישראל ממחנה האימון שלה באוסטריה, והתקבלה על ידי כ-250 אוהדים בנתב"ג. אוהדי הקבוצה הגיעו לתמוך בעיקר על רקע המהומות במשחק מול ליל, במסגרתו פרצו אוהדים פרו-פלסטינים אל כר הדשא והתעמתו עם השחקנים.

אוהדי מכבי חיפה מקבלים את הקבוצה בנתב?ג. ברני ארדוב
קבלת פנים חמה בנתב"ג/ברני ארדוב

אוהדי הקבוצה שרו שירי עידוד לשחקנים, אולי פרט לטאלב טואטחה שחלק מאוהדי הקבוצה, כהרגלם, שרו שירי גנאי לעבר המגן. טואטחה עצמו לא יצא עם הקבוצה אלא מיציאה צדדית, זאת לאור החלטה של גורמי האבטחה. האוהדים קיבלו את השחקנים בקריאות עידוד וכן בהנפת דגלים של הקבוצה ושל ישראל. דקל קינן ויוסי בניון הונפו על כתפי האוהדים.

הקבוצה נחתה בארץ ללא שניים משחקני הרכש שלה - השוער ולדימיר סטויקוביץ', שרשם לא מעט נקודות זכות אצל האוהדים בשל העימות הפיזי עם המפגינים הפלסטינים, והחלוץ מוחמדו אידריסו. גם אדין צוצאליץ' ושמואל שיימן שקיבלו אישור לחזור לישראל ביום רביעי לא הגיעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דקל קינן שחקן מכבי חיפה מתקבל בנתב"ג, 27.7.2014. ברני ארדוב
התקבל בחום. דקל קינן/ברני ארדוב

סאגת טואטחה, שנמשכת כבר חודשים ארוכים, תפסה תאוצה בשבוע האחרון לאחר שאוהדים, כזכור, תקפו את המגן ברשתות החברתיות בטענה שלא עזר לשחקני הקבוצה במאבק מול המפגינים. למחרת הוציאה חיפה הודעה בה נכתב כי השחקנים הוותיקים הורו לשחקנים הצעירים שלא להתקרב למהומה, אך לפי ההתקהלות היום (האוהדים שרו: "לא רוצים את טאלב בחיפה") ייתכן מאוד שבקרוב הנשיא יעקב שחר, שטען בעבר כי לא ימשיך במועדון אם הקריאות יימשכו, יאותת שוב לאוהדים לאחר שהעונה השקיע לא מעט כסף בשינוי פני הצוות המקצועי ושחקני הרכש החדשים.

כ-250 אוהדים קיבלו את הקבוצה עם שובה ממחנה האימון באוסטריה, חלקם קילל את המגן שהורחק מהמוקד. האוהדים הניפו דגלים והריעו לשחקנים. בעקבות התקרית הפוליטית, אוהדי כדורגל מהעולם שלחו מכתבי הזדהות למשרדי מכבי חיפה. אוהדת משוויץ: "כאות סולידריות הזמנתי כרטיס טיסה לישראל"

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה נישא על כפיים בנתב"ג, 27.7.2014. ברני ארדוב
הגיבור החדש של האוהדים. בניון/ברני ארדוב

התקרית הפוליטית האלימה שהתרחשה על אדמת העיירה בישופהוסן באוסטריה עדיין מעוררת הדים, ולא רק בישראל. במהלך משחק האימון של מכבי חיפה נגד ליל הצרפתית פרצו מפגינים פרו-פלסטינים והתעמתו עם שחקני מכבי חיפה. מאז האירוע בו פרצו החוליגנים אל כר הדשא, נשלחו בימים האחרונים למכבי חיפה מכתבים של תושבים מאוסטריה וממדיניות נוספות המביעים תמיכה בקבוצה. המכתבים הגיעו באמצעות המייל של המועדון, ובחיפה החליטו היום (ראשון) לפרסם כמה מהם. "בהודעות נכתב כי רבים מתושבי מדינות אלה מתנערים ומתביישים במעשים של אותם מהגרים תושבי אוסטריה, וכי הם בוודאי אינם מייצגים את הלך הרוח של כלל תושבי אוסטריה", אמרו במועדון.

מכבי חיפה: "קראו לנו 'יהודים מסריחים'. אנחנו יודעים להגיב"

מפגינים פרו פלסטינים פוצצו את המשחק של מכבי חיפה

אשדוד בהלם מהחוליגנים: "הייתה סכנת מוות"

צפו במהומה אחרי פיצוץ המשחק

"אני מתבייש. מועדון יקר, בשם כל תושבי המדינה אשר ראו את את התמונות מ'משחק הידידות' נגד ליל, אני חייב לומר שאני מתבייש להיות אוסטרי", כתב ברנרד מאוסטריה. "ברצוני למסור את סליחתי לכל עובדי, שחקני ואוהדי מכבי חיפה. אלזה מאוסטריה כתבה: "אני בת 62 וחייבת לומר שאני חשה בושה שאותם תוקפים, מהגרים טורקים, הם אזרחים אוסטרים. מקווה שתחזרו לאוסטריה שוב, שלום".

ג'וליה מאוסטריה כתבה: "צר לי על האירועים. לצערי ישנם אנטישמיים באוסטריה, אך חשוב לי לומר שיש גם אחרים, שלא מחזיקים בדעות האלה ומקפידים לומר זאת בקול רם וברור". כאמור, לא רק אזרחים אוסטרים הביעו תמיכה והזדמנות. ורוניקה, תושבת שוויץ, כתבה למועדון: "ראיתי את התמונות ואני רוצה לחזק את ידיכם. לאות סולידריות הזמנתי כרטיס טיסה לישראל ואבוא לבקר בה בשמחה".

חשוב לציין כי מאז המקרה המחנה של חיפה נמשך כרגיל, ואילו השחקנים זכו לאבטחה מתוגברת סביב המלון וגם באימונים. משחק הידידות אתמול התנהל בצל אבטחה קפדנית והאוהדים שהגיעו למשחק מול פדרבורן נבדקו על ידי שוטרים לפני הכניסה למגרש.

דקל קינן שחקן מכבי חיפה מתקבל בנתב"ג, 27.7.2014. ברני ארדוב
בימים כאלו דגל ישראל מקבל משנה תוקף. דקל קינן/ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לצערי ישנם אנטישמיים באוסטריה, אך חשוב לי לומר שיש גם אחרים". משומר ובניון מתעתמים עם המפגינים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלם מכבי חיפה דקל קינן מתעמת עם מפגין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדכון ראשון: 11:41

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully