וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש למונדובאסקט: חשש בארה"ב, אקסטזה בספרד

אליפות העולם בכדורסל מתקרבת: ההברזות מדאיגות את ארה"ב, ספרד המארחת מפנטזת לזכות מן ההפקר. תמונת מצב

קווין דוראנט שחקן נבחרת ארצות הברית עם ראסל ווטסטברוק. רויטרס
משא גדול על הכתפיים. דוראנט/רויטרס

מאז הסתיים המונדיאל נותרו חובבי הספורט משועממים למדי, אבל בעוד 33 ימים בדיוק הם יוכלו למצוא נחמה במונדובאסקט, אליפות העולם בכדורסל, שתצא לדרך ב-30 באוגוסט בספרד. באופן טבעי, העיניים נשואות לנבחרת ארצות הברית, שכמו תמיד מגיעה כפייבוריטית מובהקת לטורניר, אך סובלת מלא מעט בעיות שמעוררות דאגה בקרב מאמניה.

אמש (שבת) התווסף גם קווין לאב לרשימת ה"מבריזים" מהנבחרת של מייק ששבסקי, אחרי שהודיע כי לא ייטול חלק בטורניר בעקבות חוסר הוודאות סביב העונה הבאה והאפשרות שיעבור בטרייד לאחת מן הקבוצות שחושקות בשירותיו. לאב מותיר את הקו הקדמי של האמריקאים במצב בעייתי למדי, לאחר שלפני מספר שבועות גם בלייק גריפין ולמרקוס אולרידג' הודיעו כי לא יופיעו לטורניר. לאב אמור היה להיות אחד מעמודי התווך של הנבחרת בטורניר, לאחר שבאולימפיאדת לונדון 2012 רשם תפוקה נאה במינימום דקות (11.6 נקודות). בהיעדרם של לברון ג'יימס, קובי בריאנט, כרמלו אנתוני, כריס פול, ראסל ווסטברוק, דוויט הווארד ועוד רבים וטובים שהובילו את הנבחרת בטורנירים קודמים, ששבסקי תכנן להעניק ללאב אשראי כמעט בלתי מוגבל. לצערו, גם הוא לא יהיה שם.

מי כן יהיה? קווין דוראנט, פול ג'ורג' דרק רוז, קיירי אירווינג, סטפן קרי, ג'יימס הארדן ואנתוני דיוויס הם השמות הבולטים ביותר בסגל הנוכחי, שכולל נכון לעכשיו 19 שחקנים ועתיד להצטמק ל-12 כששריקת הפתיחה לאליפות תתקרב. דוראנט, מן הסתם, יהיה הכוכב הראשי בהצגה, אחרי שהיה זה שהוביל את הנבחרת גם בשנים עברו והגיע לשיאו בלונדון 2012, שם קלע 19.5 נקודות והוריד 5.6 ריבאונדים בממוצע. גם באליפות העולם בטורקיה ב-2010 KD עמד במשימה גם ללא בריאנט, לברון ועוד סופרסטארים ברמה שלו, ובארצות הברית מקווים שגם הפעם ההישג ישוחזר.

הסגל של ארה"ב נכון לעכשיו:

גארדים: דרק רוז, דמיאן לילארד, קיירי אירווינג, ג'ון וול, סטפן קרי, ג'יימס הארדן, דמאר דרוזן, בראדלי ביל

פורוורדים: קווין דוראנט, פול ג'ורג', גורדון הייוורד, קייל קורבר, צ'נדלר פארסונס, קליי תומפסון, קנת' פאריד

סנטרים: דמרכוז קאזינס, אנתוני דיוויס, אנדרה דראמונד

פאו גאסול, מארק גאסול, נבחרת ספרד. Christian Petersen, GettyImages
תאומי המגדל של ספרד. מארק ופאו גאסול/GettyImages, Christian Petersen

נבחרת ספרד בגיוס כללי

כמנהגה בשנים האחרונות, ספרד חולמת לארוב לארצות הברית ולהפתיע אותה. כשהיא מארחת את הטורניר בביתה, היא לא תסתפק בדבר פרט לזהב ועל כך כבר הצהירו שחקניה לא אחת. לכבוד המשימה הלאומית כל התותחים הכבדים מתאחדים ומתייצבים לנבחרת כמעט ללא יוצא מהכלל. לה רוחה בונה בעיקר על היתרון שיש לה, כביכול, בקו הקדמי.

בעוד שארה"ב תסבול מחיסרון בסנטימטרים, ספרד צפויה לשחק עם האחים פאו ומארק גאסול גם יחד באותו הרכב. חואן קרלוס נבארו חוזר לנבחרת, אולי להופעה אחרונה במדיה, ויחד איתו גם חוסה קלדרון וריקי רוביו, שנעדר מיורובאסקט 2013 בעקבות הפציעה הארוכה שסחב. ניקולה מירוטיץ', שהצטרף רק לפני מספר שבועות לשיקגו ויצא לדרך חדשה ב-NBA, לא ייטול חלק בקמפיין כשסרג' איבקה חוזר לסגל ויהיה המתאזרח היחיד. המצטרף החדש לסגל הוא הכישרון הצעיר של ברצלונה אלכס אברינס, שצפוי לרשום דקות ראשונות במדי הנבחרת הבוגרת אחרי שצלח את הניפוי הסופי.

הסגל המלא של ספרד לאליפות:

גארדים: ריקי רוביו, חוסה קלדרון, סרחיו רודריגס, סרחיו יול, חואן קרלוס נבארו, אלכס אברינס, רודי פרננדס

פורוורדים: ויקטור קלאבר, סרג' איבקה, פליפה רייס

סנטרים: מארק גאסול, פאו גאסול

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מאנו ג'ינובילי שחקן נבחרת ארגנטינה (שמאל). רויטרס
רוצה פרידה ראויה. ג'ינובילי/רויטרס

מה קורה אצל יתר הנבחרות?

נבחרת צרפת, אלופת אירופה להזכירכם, תגיע לספרד ללא טוני פארקר, שלראשונה זה שנים דילג על טורניר גדול במדי הטריקולור כדי להתכונן לעונה הבאה בסן אנטוניו. גם ג'ואקים נואה דחה בנימוס את ההצעה להצטרף לצרפת הפעם. בלעדיהם, ניקולא באטום ובוריס דיאו ייקחו פיקוד יחד עם שחקן הרכש הטרי של צסק"א ננדו דה קולו והסנטר הצעיר של יוטה, רודי גובר.

כוכב אחר של הספרס, מאנו ג'ינובילי, דווקא כן יהיה בספרד ויחד עם יתר חבריו המזדקנים מדור הזהב של ארגנטינה ינסה להוביל את נבחרתו להישג אחרון לפני פרישה. לואיס סקולה, פבלו פריג'יוני, אנדרס נוצ'יוני וגם וולטר הרמן שחזר מפרישה יככבו בסגל של ארגנטינה. קרלוס דלפינו הפצוע ייעדר.

טורקיה ככל הנראה תיאלץ להסתדר שוב ללא אנס קאנטר מיוטה, שטוען כי הוא פצוע וצפוי להיעדר בפעם השלישית ברציפות. את הטורקים יובילו עומר אשיק ואמיר פרלדז'יץ' מפנרבחצ'ה אולקר, כש-MVP אליפות אירופה בעתודה, ג'די אוסמן, אמור לקבל הזדמנות כדי למלא את הואקום בעמדת הרכז.

ליטא ללא לינאס קלייזה, שאראס ורוברטאס יבטוקאס הוותיקים ובונה בעיקר על צמד הגבוהים הצעירים יונאס ולנצ'יונאס ודונטאס מוטיונאס.

עוד כוכבים שייעדרו מהאליפות:

ואסיליס ספאנוליס (יוון)

אנדרו בוגוט (אוסטרליה)

בויאן בוגדנוביץ' (קרואטיה)

שחקן נבחרת יוון, ואסיליס ספאנוליס. רויטרס
הרשה לעצמו לנוח הפעם. ספאנוליס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully