וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המצב: בוטלה אליפות העולם לנוער בשחייה

האיגוד הבינלאומי חושש מהלחימה באיזור וביטל את התחרות באילת. יו"ר האיגוד נעם צבי: "נכפיל את כמות האירועים שנביא לפה"

נועם צבי יו"ר איגוד השחיה. קובי אליהו
נזק כלכלי של כ-700 אלף שקלים. נעם צבי/קובי אליהו

לאחר העברת משחקיהן של קבוצות הכדורגל הישראליות לקפריסין בעקבות הלחימה בעזה, ניחתה עוד מהלומה לא פשוטה לספורט הישראלי בכלל, ולשחייה הישראלית בפרט. איגוד השחייה הבינלאומי הודיע היום (שבת) על ביטול אליפות העולם לנוער במים פתוחים, שנועדה להתקיים בין ה-28-30 באוגוסט באילת.

לאיגוד השחייה הישראלי, שמכין את האליפות במשך השנתיים האחרונות, מדובר במכה כלכלית של כ-700,000 שקלים - ציוד ייעודי שנרכש, כרטיסי טיסה לשופטים ומפעילים בינלאומיים מכל העולם שאין עליהם ביטול, הוצאות הערכות לתחרות ועוד. מאמציהם של ראשי השחייה הישראלית, שעסקו בשבועיים האחרונים בנסיונות לדחות את ההחלטה לא הועילו, ולטענת ראשי הפינ"א המצב באזור לפי מסכי הטלוויזיות בעולם רק הולך ומסתבך.

יו?ר איגוד השחייה הישראלי נעם צבי, שכבר לפני שבוע נמסר לו על הכוונה לבטל את האליפות באילת, כתב לנשיא הפינ"א (איגוד השחייה העולמי): "החשש מובן אבל עד למועד האירוע אנו צופים שיחזור שקט לאזור. ביטול התחרות כמוהו ככניעה לטרור. עמדנו בפני מצבים כאלה בעבר, ולמרות זאת קיימנו אירועים ותחרויות בינלאומיות בצורה מוצלחת ביותר באילת כולל אליפות אירופה בשנת 2011". בעקבות הפניה של יו"ר האיגוד הישראלי נדחתה ההחלטה בשבוע, אך אמש הגיע הודעה סופית של הפינ"א על ביטול האליפות.

יש לציין כי מבין 35 המדינות שנרשמו לאירוע, המדינה היחידה שביטלה את בואה הייתה הונג קונג, ולפני שלושה ימים אף נרשמה מקסיקו לאליפות. מסתבר שמאמצי ההסברה של איגוד השחייה הישראלים הצליחו בקרב האיגודים הזרים, אולם לא בקרב ראשי הפינ"א שהחליטו על הביטול.

השותפים לאירוע, משרד הספורט, משרד התיירות ועיריית אילת , פעלו ללא לאות לסייע לאיגוד השחייה ואף הכינו מכתבי תמיכה. בשלב זה מה שנותר הוא דווקא לתמוך באיגוד השחייה הישראלי על מנת להתגבר על הנזק הכלכלי. שאלה נוספת היא האם יגרם נזק תדמיתי לישראל כמדינה המארחת אירועי ספורט בינלאומיים בצורה מוצלחת (בשנים האחרונות התקיימו בארץ אליפות אירופה בטריאתלון, אליפות מדינות הים התיכון בשחייה, אליפות אירופה במשקולות, אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 בכדורגל ותחרויות בינלאומיות נוספות).

יו?ר איגוד השחייה נעם צבי: "עבודה של שנתיים, הכוללת המון מתנדבים, השקעה כספית גדולה ובעיקר אהבה ירדה לטמיון. אבל אנחנו נתאושש מהר ויחד עם השותפים שלנו, עיריית אילת משרד הספורט ומשרד התיירות נכפיל את כמות האירועים שאנחנו מביאים לאילת. זאת התשובה היחידה שתהיה לנו על ביטול האליפות הזו. לשמחתי מנכ"ל הפינ"א כבר כתב לי התחייבות בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully