וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: סיכום עקרוני בין דמארי ואוסטריה וינה

האוסטרים מציעים לחלוץ שצפוי לסגור בשבוע הבא כ-400 אלף יורו לעונה. ברקוביץ' מנסה לגייס כסף, מפגן תמיכה בוורמוט

צילום ועריכה: קובי אליהו

המצב הכלכלי בהפועל תל אביב נעשה קשה יותר ויותר מיום ליום, אולם חדשות לא רעות (באופן יחסי) מגיעות הערב (שישי) מכיוונו של עומר דמארי, הנכס הכלכלי הגדול ביותר שיש לאדומים להציע. בין החלוץ הפורה ואוסטריה וינה חלה התקדמות במשא מתן, כאשר האוסטרים העלו את הצעתם על השחקן ומוכנים להציע לו כ-400 אלף יורו לעונה (כולל בונוסים) בחוזה לארבע שנים.

בין הצדדים למעשה קיים כבר סיכום עקרוני, כשביום ראשון תישלח טיוטה לעורך דינו של דמארי, יוסי גאייר. אם הכל יילך כשורה, החלוץ ימריא בתחילת השבוע לאוסטריה, ויחתום באופן רשמי בקבוצתו החדשה.

0:1 על אסטנה לא הספיק להפועל ת"א, שעפה מהליגה האירופית

ורמוט הודה: "אני לא יודע לאן אעבור, בארץ אין יותר מדי אופציות"

עומר דמארי הפועל תל אביב בועט פנדל. ברני ארדוב
העזיבה קרובה מתמיד. דמארי/ברני ארדוב

החששות של הפועל תל אביב התממשו אמש (חמישי) בלרנקה, עם הדחת הקבוצה מהליגה האירופית כבר בסיבוב המוקדמות השני אחרי שניצחון 0:1 על אסטנה לא הספיק לאדומים, בשל התבוסה 3:0 במשחק בקזחסטן. "זה היה ורמוט ועוד עשרה", אמר גורם במועדון אחרי המשחק. "בלעדיו אין לנו מה למכור".

"אם דגני לא היה עושה את השטות הזו במשחק הראשון היינו עוברים", ניסה אחד השחקנים לחפש הסבר להדחה. "זו קבוצה מאוד חלשה שספק אם היא מצליחה להישאר בליגה בארץ. המצב בישראל, המצב במועדון וההכנה הגרועה, כל אלה תירוצים שאפשר לספר עד סוף העונה. בשורה התחתונה אנחנו פשוט קבוצה בינונית ומטה ואם לא יגיעו שחקנים נוספים לקבוצה המצב שלנו לא הולך להשתפר".

על אף כל היכולת אתמול, כרגע ההדחה מאירופה היא הבעיה הכי קטנה של הקבוצה, בה שורר כאוס בכל הגזרות. נתחיל בצד הכלכלי, שמשפיע כרגע יותר מכל על התרחשויות במועדון. מקורבים למנהל המקצועי איל ברקוביץ', שקיבל גם סמכויות ניהול בעקבות עזיבתו של עידו חג'ג', מספרים כי חרף הצהרותיו האופטימיות, הוא נמצא על סף ייאוש. המצב הכלכלי אותו גילה בימים האחרונים גורם לו ללא מעט כאבי ראש, והוא עסוק בניסיונות להוציא את המועדון מהבוץ אליו נכנס. מלבד המשאים ומתנים שמנהל ברקוביץ', הוא מנסה בימים האחרונים לגייס כספים כדי להציל את המועדון. השאיפה שלו היא לגייס בין חמישה לשישה מיליון שקל לתקציב הקבוצה, כדי לנסות ולחזק את הסגל במעט. עם זאת, אותם מקרובים טוענים כי עד שלא ימצאו עוד מקורות הכנסה, לא יהיה מנוס מלמכור את גילי ורמוט בנוסף לעומר דמארי.

עוד נחזור לורמוט. אך לפני כן, ברקוביץ' נתקל בלא מעט קשיים בגיוס הכספים במיוחד מבעלי המניות. בקרבם יש לא מעט אנשים שזועמים על חיים רמון ועל המצב הכלכלי אליו הביא את המועדון וחלקם טוענים כי עד שרמון לא יעזוב סופית, הם לא יהיו מוכנים לתמוך בקבוצה כלכלית. יתרה מכך, נראה כי אותם בעלי מניות מנסים לגבש תכנית שתנסה להוציא את זכויות הניהול מידי רמון ולהעביר אותן לידיים אחרות. מהלך, אגב, שרמון ישמח אם יקרה.

אופציה נוספת שהעולתה בימים האחרונים היא שברקוביץ' עצמו יסגור את החובות במכירת שחקנים, והכספים אותם הוא מנסה לגייס ישמשו לו כדי לקחת מרמון את זכויות הניהול ובמידת הצורך לשלמם לאלי טביב, אם הבוררות תקבע שהמועדון אכן עדיין חייב כספים לטביב. חשוב לציין, כי עדיין מדובר ברעיון ראשוני, ואין גורם רשמי בהפועל תל אביב שאישר את הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיים רמון יו"ר הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ישמח אם המהלך יצליח. חיים רמון/ברני ארדוב

בינתיים הסוגייה שמעסיקה את האדומים היא מכירתו הצפויה של ורמוט. בעוד הקשר שוחח בקפריסין בחופשיות על האפשרות שיעבור למכבי תל אביב ועל ההשלכות שמעבר כזה יביא, ברקוביץ' לחץ על מכבי חיפה להחתימו בתמורה לכסף ושני שחקנים. הצהובים, בניגוד לחיפה, נראים כרגע הרבה יותר רציניים בהצעה שלהם, אולם ברקוביץ' עשוי מעט להתפשר לכיוון חיפה, כי הוא מבין את הנזק שייגרם מהעברת השחקן הכי בכיר בסגל ליריבה השנואה. כרגע הסיכויים נוטים מעט לטובת מכבי תל אביב, אך הירוקים עדיין בתמונה. ברקוביץ' אמר היום לגבי ורמוט: "רק גילי ורמוט יחליף היכן ישחק. אני ממליץ לו להישאר ולשחק בהפועל תל אביב".

האוהדים, אגב, מארגנים מפגן תמיכה בורמוט ליד ביתו, בנסיון להשאירו בקבוצה. בהודעה שעוברת בין אוהדים נכתב "רק אנחנו נשאיר את גילי בהפועל תל אביב. כי יש לו מספר מחייב על הגב".

את האוהדים המצב הכלכלי של הקבוצה לא ממש מעניין והם מאשמים בעיקר את רמון במצב. חרף המצב הביטחוני השורר בארץ בימים אלה, נראה כי הם מתכננים מחאה כנגד מחזיק זכויות הניהול אם ורמוט יימכר. היו כבר כאלה שהצהירו כי אם מהלך כזה אכן יקרה האוהדים יגיעו להפגין מחוץ לביתו של רמון. בנוסף, רבים מאוהדי הקבוצה לא מתכוונים לרכוש כרגע מנוי, עד שיתברר אם ורמוט יישאר או יעזוב.

שחקן הפועל תל אביב, גילי ורמוט. ברני ארדוב
ברקוביץ' לוחץ על מכבי חיפה לקנות אותו. גילי ורמוט/ברני ארדוב

אך כאן לא מסתיימות הצרות של המועדון. מי שלא היה על הטיסה בחזרה מקפריסין הוא דני עמוס, שטס כבר בלילה חזרה ארצה לאחר שהושעה מסגל הקבוצה על ברקוביץ' ומאמן הקבוצה, אסי דומב. השוער צפוי לעמוד בפני וועדת משמעת לאחר שסירב להתאמן עם מאמן השוערים, יום טוב טליאס, ואף הציב אולטימטום לקבוצה כי אם טליאס לא יוחלף הוא יעזוב.בהפועל תל אביב היו כבר כאלה שהעריכו כי עמוס מנסה להשתחרר מהמועדון ולחבור למכבי פתח תקווה ולרן בן שמעון. כרגע, לפחות באופן רשמי, עמוס לא אמור לעזוב את הקבוצה, אך לא מן הנמנע כי בעקבות המצב הכלכלי יוחלט לשחרר גם את השוער.

מעבר לכך, נראה כי קיימת סוג של מתיחות בין דומב לברקוביץ'. "משהו שם לא מרגיש טבעי", אמר אחד השחקנים בקבוצה. "קשה לשים את האצבע על דבר מסוים, אבל ההדחה מאירפה וסגנון המשחק לא ממש הוסיפו ליחסים ביניהם. אסי מתנהג אחרת כשברקו באיזור וזה ממש מורגש". כרגע מבחינת ברקוביץ' אין מחשבה להחליף מאמן, בטח שלא במצב הכלכלי הנוכחי, אולם יש כבר גורמים במועדון שמעריכים כי הרומן הזה לא יחזיק עוד הרבה זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully