וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן של נסיבות: הבחירה הקשה של גילי ורמוט

נכנע למסע שכנועים להישאר, ורואה קבוצות סוגרות סגלים. הולך עם הלב, ומגלה במחנה האימון דברים חדשים. השיחות, הדילמות, הכעס על ברקוביץ', המוטיבציה של רמון והטיפים של אבי תקווה ופיני בלילי איפה כדאי לו לשחק: מכבי חיפה או מכבי תל אביב. הקיץ הקשה של גילי ורמוט

צילום ועריכה: קובי אליהו

בוידאו: איל ברקוביץ' מדבר על המצב של הפועל תל אביב, וגם על סיטואציית גילי ורמוט

את מה שהתבשל לא מזמן אצל חיים רמון, מחזיק זכויות הניהול של הפועל תל אביב, רבים במועדון ידעו אבל לא ממש האמינו שייצא לפועל. באפריל, אחרי שהפועל תל אביב נכנסה למצוקה כספית גדולה, רמון, היה די נחוש להיפרד מהכוכבים. בין השחקנים הללו היה גם גילי ורמוט.

הוויכוח במועדון האם להשאיר את הקשר או למכור החריף. המתנגדים למהלך אמרו בתוקף: "אם ורמוט יימכר האוהדים לא יסלחו לנו על זה. צריך לעשות הכול כדי להשאיר אותו". מנגד, אל רמון הצטרף עידו חג'ג', שהבין את המצוקה הכלכלית של הקבוצה והיה נחוש להבריא את המועדון ולא להחזיק שחקנים עם חוזי עתק.

השמועות התגלגלו ומיד הפכו לכותרות בתקשורת. ורמוט שמר על שתיקה לאורך זמן, אך בשלב מסוים החליט לפתוח הכול ויצא במתקפה: "אני מקבל מסרים מהמועדון שעדיף שאמצא קבוצה חדשה", אמר אז. החתמת איל ברקוביץ' כמנהל מקצועי שינתה את הלך הרוח במועדון. רמון, שהחליט לקחת צעד אחורה ולפנות את הבמה לחג'ג', קיבל מסרים שאם לא ישאיר את ורמוט תיסלל הדרך להתפטרותו של ברקוביץ' . מיד לאחר מכן, השניים פתחו במו"מ עם הקשר על חוזה חדש. לאחר שחתמו נראה היה שהסאגה מאחור. סוף הסיפור? ממש לא.

כבר שלושה חודשים שורמוט והפועל תל אביב בטלנובלה עם סוף לא ברור, כשכרגע נראה שהפרידה בלתי נמנעת. ברקוביץ', שהיה נחוש להשאיר את ורמוט בקבוצה, גילה השבוע את החובות הכבדים שיש למועדון לאחר עזיבתו של חג'ג'. גם הוא הבין מהר כי השארת הקשר מצריכה לא מעט כסף. הדילמות של ורמוט, הוויכוחים והניסיון הלא מציאותי של הפועל תל אביב להשאירו הטילו צל על הקיץ של הקשר, שצפוי בקרוב ללבוש מדים אחרים.

גילי ורמוט הפועל תל אביב. קובי אליהו
ממשיך לחיות על מזוודות. גילי ורמוט בדרך לקפריסין/קובי אליהו
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

את הסימנים הראשונים של רצון המועדון להעזיב את ורמוט קיבלנו בשלהי העונה שעברה. הקשר הבין שייאלץ לקצץ בחוזהו לאור המצב הכלכלי של הקבוצה, אך סירב להתייחס לרעיון של עזיבה. השמועות הפכו למציאות, ו-ורמוט קיבל מסרים ברורים מהנהלה האדומה כי אם לא יימצא רוכש הוא יימכר. תחילה הקשר ניסה לדחות השמועות וציפה להתפתחויות בגזרה הכלכלית, אך ככל שהימים עברו הוא כבר לא יכול היה להתכחש למציאות החדשה.

בשיחות סגורות ורמוט כבר החל להתייעץ עם קרוביו על האפשרות הטובה ביותר עבורו. הנושא החם היה מעבר לצד השני, הצהוב, של העיר. אף שידע שמעבר שכזה יעשה לו טוב לקריירה, מספר 14 התקשה בגלל הקשר עם אוהדי האדומים, בוודאי כשברקע חברו לקבוצה עומר דמארי סירב בתוקף למעבר דומה. את דילמות הקריירה דחה לסיום העונה, עד שהתמונה תהיה ברורה יותר.

ההצהרה הראשונה של איל ברקוביץ' במסיבת העיתונאים שבה הוצג טרפה עבור כולם במועדון את הקלפים. רמון, שרצה למכור את הקשר, הבין מהר מאוד כי חג'ג' לא יכול להפנות כתף קרה למנהל המקצועי שזה עתה מינה, ומדיבורים על שחרור אפשרי חג'ג' החל להפעיל לחץ על ורמוט שיקצץ את חוזהו. בשיחה שנערכה ביניהם אמר חג'ג': "המועדון היה שם בשבילך כשאתה הייתה צריך אותו. קיבלת לא מעט מהפועל לאורך השנים, זה הזמן שלך להחזיר". ורמוט שמע וביקש לחשוב על הדברים.

עם זאת, את המציאות החדשה איש לא יכול היה להסתיר. ורמוט הבין שהפועל תל אביב עומדת לשחרר לא מעט שחקנים, ומקצועית הסגל יהיה חלש וקצר יותר מהעונה שעברה. "הדילמות היו גדולות", מספר מקורב, "גילי ורמוט והפועל תל אביב זה לא סתם עוד שחקן X במועדון Y . יש קשר של אהבה בינו לבין המועדון והאוהדים. עם זאת, בגיל 29, כשלא נשארו לו עוד הרבה שנים להיות שחקן מוביל ולקחת תארים, הדברים נראים קצת אחרת. הוא ידע שלא יגיע להישגים בהפועל תל אביב העונה, ובמקום ליהנות מהמקצוע בשנים האחרונות הוא ילך לעונה קשה. גם העובדה שהקבוצה נבנתה סביבו והוא יהיה הכתובת לכישלון לא הוסיפה לו נחת. ההתלבטויות של גילי היו טבעיות".

מה שהכריע בסופו של דבר הן השיחות עם ברקוביץ'. רגע לפני שטס עם הנבחרת למשחקי האימון במרכז אמריקה, ורמוט היה טרוד באותן מחשבות, האם לשים את הקריירה בראש סדר העדיפויות או ללכת עם הלב ולהישאר בהפועל. ברקוביץ' דיבר ללב של הקשר ונתן לו להבין כי הוא האיש של הקבוצה העונה. המנהל המקצועי הבטיח את סרט הקפטן, ויחד עם לחצים גדולים מצד אוהדי הקבוצה, ורמוט נתן את הסכמתו להישאר ולקצץ סמוך להמראה. המו"מ בין הצדדים התארך במעט, אך כבר לא היה ספק כי ורמוט שלם עם ההחלטה שלו להישאר. כשחזר ממסע הנבחרת, חוזהו נחתם ונסגר וכל הצדדים נשמעו מרוצים מאוד מכך שקשר את עתידו המקצועי במועדון.

סוף לדרמה? ממש לא.

איל ברקוביץ' מנג'ר הפועל תל אביב. ברני ארדוב
טרף את הקלפים ונתן להבין שוורמוט יישאר. ברקוביץ'/ברני ארדוב

מחנה האימונים בקיסריה החל. אט אט ורמוט וחבריו גילו שהפועל תל אביב הנוכחית רחוקה מאוד מקצועית מזו של העונה שעברה. "זה נחמד ויפה שבונים על צעירים ורוצים לבנות סגל חדש, אבל יש פה שחקנים רחוקים מאוד מהרמה המקצועית של קבוצה כמו הפועל", אמר אז אחד השחקנים. ורמוט הבין מהר מאוד כי אם לא יהיו שינויים, לא יהיה לו עם מי לסחוב את הקבוצה במעלה הטבלה. הדברים החלו לצאת לתקשורת, ופתאום שמו ורמוט נקשר שוב למכבי תל אביב. הקשר ידע שאם לא יופעל לחץ על ההנהלה, היא לא תחזק משמעותית את הקבוצה. ורמוט חבר למנהל המקצועי ושניהם ניסו לשכנע את ראשי המועדון להשאיר את דמארי ולחזק את הקבוצה. רגע לפני ההמראה לקזחסטן, ורמוט נשמע מיואש מהמצב והפעם לא שלל מעבר אפשרי ליריבה בצהוב. הוא הבין שההחתמות בבאר שבע ובמכבי חיפה סגרו לו את הדרך לשם, והאופציה היחידה שלו לברוח מהכאוס היא מכבי תל אביב.

אחרי ההפסד המביך והעזיבה של חג'ג' הקלפים חזרו לידיים של רמון. הערבויות והתקציב, שהיה אמור לעמוד על כ-28 מיליון דולר, כבר לא באו בחשבון והמציאות נעשתה שחורה בהרבה. ברקוביץ', בניגוד להצהרותיו, הבין שהרצון שלו להשאיר את הקשר כבר כמעט לא ריאלי. עם זאת, אמר המנהל המקצועי השבוע: "אם ורמוט יגיד לו שהוא רוצה להישאר, הוא יעשה הכול כדי שזה יקרה". בסביבת ורמוט ממש לא אהבו את התבטאות הזו של הקוסם: "זה לא פייר לדחוק את גילי לפינה. ברקוביץ' גם יודע שזה לא הוגן להפיל את כל האחריות על גילי, במיוחד כשלמועדון אין ממש כסף. לא ברור מה הוא רוצה, שגילי יישאר בקבוצה ומסביבו חבורה של ילדים? הרי אם הקבוצה תיכשל הכתובת תהיה ברורה".

גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב מאוכזב. מגד גוזני
מבין על מי התיק ייפול. ורמוט/מגד גוזני

על אף ההצהרות, ברקוביץ', שהתוודע לחובות הגדולים של המועדון, הבין גם כן כי ורמוט לא יוכל להישאר במצב הכלכלי הקיים. נכון לעכשיו, המנהל המקצועי עושה הכול כדי שורמוט לא יימכר למכבי תל אביב. אם צריך לתת מילה טובה לברקוביץ', הרי היא מגיעה בשל ההתעקשות שלו לא לחזק את האלופה בשחקנים של הפועל תל אביב. מסיבה זו הוא לוחץ על מכבי חיפה לסגור עם האדומים על מעבר בתמורה לכסף ושחקנים. כרגע אין התלהבות גדולה מדי אצל יעקב שחר, אך ברקוביץ' מוכן להתפשר על המחיר. יש כבר כאלה שהעריכו כי בימים הקרובים יהיה סיכום בין המועדונים. אם זה לא יקרה, ורמוט, ככל הנראה, ילבש את המדים הצהובים בעונה הקרובה.

בצד המקצועי, השיקולים של הקשר לאיזו קבוצה ללכת ואיפה יוכל להתקדם מקצועית הם גם חלק מהעניין. ורמוט מרגיש בכושר מצוין כבר מהעונה שעברה. בניתוח קר נראה כי רק מכבי תל אביב, שהולכת לעונה ארוכה באירופה ובליגה, צריכה קשר כמו ורמוט, אך אנשי המקצוע לא ממש מסכימים שזו הבחירה הטובה ביותר: "מבחינה מקצועית בלבד, ורמוט תפור על מכבי חיפה", טוען אבי תקווה. "לחיפה יש קישור מהיר ו-ורמוט יכול לנהל את המשחק יחד עם ראיוס במרכז המגרש או לשחק על הקו.

"לטעמי, מכבי תל אביב היא לא אופציה טובה בשבילו, כי אוסקר יתקשה למצוא במערך שלו מקום גם לורמוט וגם לזהבי. ורמוט הוא מסוג השחקנים שאוהבים בחיפה, מהיר וטכני וסגנון משחק שלו הוא מה שהמועדון הזה צריך, בטח כשמדובר בקבוצה רעבה עם מאמן חדש. אם נתייחס לכל המשתנים, לא יודע אם הייתי ממליץ לו לעזוב את הפועל תל אביב. מקצועית אולי הוא לא ירוויח, אבל יזכה להערכה גדולה מצד הקהל ומצד אנשים במועדון, בדיוק כפי שקרה עם אלי אוחנה שחזר לבית"ר ירושלים כשהייתה על הקרשים ומאז הפך לסמל הגדול של המועדון. לא בטוח שבעידן של היום דברים כאלה נהוגים, אבל יש קהל נאמן להפועל תל אביב, והוא יעריך את זה לעוד הרבה מאוד שנים. תארים הוא אולי לא ייקח, אבל יזכה להרבה כבוד והערצה מצד כל אלה שהמועדון יקר להם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר ליצור במציאות של היום סמל כמו אוחנה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם אני בנעליים של ורמוט אני עושה הכול כדי להישאר בהפועל, אבל אני לא אובייקטיבי", אומר פיני בלילי. "נכון שיהיה לו קשה להוביל את הקבוצה בצורה שהיא נבנתה, אבל יחד עם שי אבוטבול וישראל זגורי היא יכולה לסיים במקום סביר. אם היו שאולים אותי בתחילת העונה לאן ורמוט מתאים, התשובה הייתה ברורה - מכבי חיפה, אבל עם ההתחזקות שלה, של באר שבע ושל מכבי תל אביב, אני לא רואה קבוצה שיש לה עדיפות מבחינתו. אם הוא יעבור, הדבר הכי חשוב הוא ללכת לקבוצה שבונה עליו כשחקן מוביל. אסור לו לעבור למקום שבו יהיה עוד שחקן בסגל. זה יחזיר את הקריירה שלו לאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully