וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מחכה לאוסקר פיסטוריוס בכלא הדרום אפריקאי?

23 שעות בתא, צפיפות ותקיפות מיניות. מגזין בריטי בדק את תנאי הכליאה הצפויים לאצן המואשם ברצח. "הוא ישמש מטרה וישלם פרוטקשן"

אוסקר פיסטוריוס ואמו במהלך המשפט. GettyImages
"בתי הכלא בדרום אפריקה הם מסוכנים מאוד וידועים לשמצה". פיסטוריוס ואמו/GettyImages

משפטו של אוסקר פיסטוריוס נמשך, ואם יימצא אשם ברצח חברתו ריבה סטינקאמפ הוא עשוי להישלח ל-25 שנות מאסר בכלא הדרום אפריקאי. המגזין הבריטי "The week" בדק מה מחכה לאצן הפרוטזות בכלא אם אכן ירצה עונש מאסר, והנתונים רחוקים מלהיות מעודדים.

לפי נתוני המגזין, נכון ליולי 2014 כיש בדרום אפריקה 157,394 אסירים, והצפיפות בבתי הכלא היא של 128%, כלומר הרבה מעל הקיבולת שבתי הכלא יכולים להכיל לפי החוק. "בחלק מבתי הכלא האסירים כלואים 23 שעות בתא ביממה, ומקבלים רק שעה אחת חופשית בחצר", נכתב, "בכלא אחד הממשלה חוקרת תלונות על ענישה באמצעות שוקרים חשמליים ומכות".

יותר מרבע מהאסירים של דרום אפריקה הם עצירים לפני משפט, דבר שפיסטוריוס הצליח להימנע ממנו הודות לתנאי הערבות. "תנאי המעצר של עצירים אלו אפילו גרועים יותר מאלה של האסירים שהורשעו", נכתב, "שירותי הכליאה במדינה גילו שהיו 650 מקרי אונס בין כותלי בתי הכלא בין השנים 2010 ל-2013. ארגוני זכויות אדם טוענים שמספר התקיפות על רקע מיני גבוה בהרבה . אסיר מכלא בפרטוריה ביקש מבית המשפט לשפר את תנאיו משום שהוא חושש לחייו, וטען שנאנס כמה פעמים ונדבק באיידס".

אוסקר פיסטוריוס: הטרגדיה, המשפט, התגובות

אוסקר פיסטוריוס מזנק בריצת 400 מטר באולימפיאדה. Anja Niedringhaus, AP
"ישמש מטרה מצד האסירים בגלל נכותו. כולם מכירים אותו, יהיו שידרשו ממנו הרבה כסף"/AP, Anja Niedringhaus

קרימינולוגית בשם לורי פיטרס מצוטטת בכתבה אומרת ש"בתי הכלא בדרום אפריקה הם מסוכנים מאוד וידועים לשמצה. אני מאמינה שפיסטוריוס ישמש מטרה מצד האסירים בגלל נכותו. כולם מכירים אותו, יהיו שידרשו ממנו הרבה כסף בתמורה להגנה על חייו".

נושין ארפאני-גאדימי, שמרכזת את פרויקט זכויות האזרח ביוהנסבורג מאמינה שהצרכים הרפואיים של הספורטאי יילקחו בחשבון. "הוא יכול להישלח לכלא עם מתקנים רפואיים טובים יותר שיש בהם גישה לכיסאות גלגלים", אמרה ל-CNN. ב-7 באוגוסט יחל שלב הסיכום של טיעוני ההגנה והתביעה במשפט פיסטוריוס.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ריבה סטינקאמפ, בת זוגו הנרצחת של אוסקר פיסטוריוס. AP
פיסטוריוס עשוי להישלח ל-25 שנות מאסר. ריבה סטינקאמפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully