וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "לברון רק צריך לדעת שאני יודע לאמן"

בלאט העניק ראיון ארוך ל-GRANTLAND, בו התייחס ללברון שלא דיבר איתו לפני ההודעה על הקאמבק: "לא הייתי צריך להיות שותף בהחלטה". עיקרי הריאיון המרתק מחכים לכם בפנים

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. רויטרס
ממשיך לסקרן את האמריקאים. בלאט/רויטרס

דיוויד בלאט ממשיך לעורר את סקרנותם של האמריקאים, אבל אין ספק שחזרתו של לברון ג'יימס לקליבלנד רק הגבירה את ההדים סביב המאמן הישראלי. היום (רביעי) פורסם בארצות הברית ראיון ארוך ומפורט שערך בלאט עם אחד העיתונאים המוערכים בארה"ב, זאק לואו מ-GRANTLAND. בראיון מספר בלאט באריכות על שיתוף הפעולה שצפוי לו עם השחקן הטוב בעולם, מדבר על סגנונות המשחק שהשפיעו עליו יותר מכל, ובכלל - מספק זוויות מעניינות ומקצועיות למה שהוא מתכוון לבצע בקבוצתו החדשה. הנה עיקרי הדברים שלו בריאיון, אותו תוכלו לקרוא במלואו כאן.

דיוויד בלאט, לברון ג'יימס. AP, רויטרס, עיבוד תמונה
"לברון רק צריך לדעת שאני יודע לאמן"/עיבוד תמונה, AP, רויטרס

כשהתראיינת למשרה של מאמן הקאבס ביוני, היה לך מושג כלשהו לגבי האופציה שלברון יחתום בקבוצה?

"לא דיברנו על לברון לאורך תהליך ראיונות העבודה. אבל קליבלנד דיברה על לברון כבר זמן מה, זה היה באוויר כל התקופה האחרונה".

מתי ידעת שיש סיכוי אמיתי שתשיגו את לברון?

כשמוניתי למאמן קליבלנד והתכוננתי יחד עם דייויד גריפין לדראפט ולשוק השחקנים החופשיים, ניסיתי להציע את הדעות שלי לגבי בניית הקבוצה ובקליבלנד אמרו לי שיש סיכוי קלוש להביא את לברון. הדבר המגניב הוא שמעולם לא הזכרנו את השם שלו. הוא תמיד היה 'הבחור ההוא'. זה מזכיר לי את הסרט האחרון של סופרמן, כשהוא רואה את לואיס ליין ואומר לה 'אני תמיד בסביבה'. לברון הוא חלק מאוהיו, מקליבלנד ומאקרון. תמיד היה סיכוי כלשהו שהוא יחזור, הוא תמיד היה בסביבה".

האם ידעת שלברון חוזר לפני שהסיפור התפרסם בספורטס אילוסטרייטד?

"לא. ידעתי שזו אפשרות שקיימת, אבל זה נשמר בסוד מצידו ואני חושב שזה היה הדבר הנכון לעשות".

האם העובדה שלברון לא רצה להיפגש איתך לפני שקיבל את ההחלטה הדאיגה אותך?

"ממש לא. לברון טיפל בכל הסיפור הזה בדרך הכי טובה. נפגשתי איתו בעבר, אבל לא באופן אישי. אני מכיר אותו, הוא מכיר אותי, הוא שיחק נגד הקבוצות שלי, הוא מכיר כמעט כל שחקן שאימנתי ואני בטוח שהוא עשה את שיעורי הבית שלו. הוא לא היה צריך להפוך אותי לחלק מההחלטה שלו, רק לדעת שאני האיש שהוא יכול לעבוד איתו ושאני יודע לאמן. אני בטוח שהוא הבין את זה".

איך התחלת את דרכך כמאמן קליבלנד? האם ראית את כל 82 המשחקים של הקבוצה מהעונה שעברה, כמו שעשה סטן ואן גנדי בדטרויט?

"לקחתי הרבה זמן כדי לבחון את הקבוצה בעונה החולפת, אבל אני לא נמצא בתפקיד מספיק זמן עדיין כדי לראות את כל 82 המשחקים. הקבוצה העונה תהיה שונה באופן משמעותי, מן הסתם. זו כמעט קבוצה חדשה. לפני כמה ימים, העולם השתנה. אנחנו אומרים בעברית שהעולם משתנה 'מן הקצה אל הקצה', מצד לצד. לראות את המשחקים של העונה שעברה לא יעזור לי יותר מדי, בעיקר ניצלתי את הזמן כדי להסתכל על סרטונים של שחקנים באופן אישי, להבין מה הם יכולים ולא יכולים לעשות. עכשיו אני מנסה לבחון איך אנחנו יכולים להתקדם כקבוצה. אני צריך להתרגל למשחק ב-NBA ובגלל זה אני מאמן בליגת הקיץ. אני יודע לאמן, אני עושה את זה 20 שנה. אבל זו סביבה חדשה ויש לי הרבה ללמוד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אנתוני בנט שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
"אני מרוצה מאוד מהגישה שלו". אנתוני בנט/AP

השחקן שאנשים אומרים עליו שהוא לא שחקן שמתאים לך, שהוא יכול להתקשות לשחק תחתיך, הוא דיון וויטרס. הוא לפעמים לא חוזר להגנה, בחירת הזריקות שלו יכולה להיות רעה. זה נכון?

"זה מאוד לא הוגן להגיד דבר כזה. אני ממש נרגש לעבוד עם דיון ואני מקווה שאוכל להפוך אותו לשחקן טוב יותר ולהביא אותו לרמה שאני יודע שהוא יכול להגיע אליה. יש לו כישרון גדול".

עשית תואר בספרות אנגלית בפרינסטון. איזה ספרים אתה אוהב?

"אם לומר את האמת, הספרות האהובה עליי, יותר מספרות אנגלית, הייתה ספרות מודרנית אמריקאית. אני אוהב את המינגווי, אבל בעיקר נובלות על ספורט. כתבתי את התזה שלי על ברנרד מלאמוד, שכתב את The Natural. זה סגנון הדברים שקראתי בתור ילד ונער. מבחינתי, כדורסל הוא מיקרוקוסמוס של החיים. הקרב הלוהט מוריד ממך את כל ההגנות ומראה מי אתה באמת".

דיון ווייטרס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
"אני נרגש לעבוד איתו". דיון ווייטרס/AP

מאז בלאט חתם בקליבלנד, רבים קישרו את סגנון המשחק שלו לזו שהגה המאמן האגדי פיט קאריל בפרינסטון, שם בלאט החל את דרכו. גם לסוגיה זו בלאט נדרש בראיון, והשיב: "הקבוצות שלי תמיד עושות כמה דברים במקביל בהגנה - כל מיני הגנות איזוריות, הגנות מצ' אפ, דאבל אפים. אני לא חושב שזה הולך להשתנות יותר מדי. אני מעדיף ללמד יותר את החלק ההגנתי. בהתקפת פרינסטון המוכרת אין תרגילים. יש מהלכים, אבל אלה לא בדיוק תרגילים. השחקנים נעים בהתאם למקום בו הכדור נמצא ובמובן הזה, יש בקבוצות שלי אלמנטים של התקפת פרינסטון. אבל כדי לבצע את זה בשלמות נדרש המון זמן.

בלאט התייחס לאפשרות שלברון יתופקד בעמדת הפאוור פורוורד, עמדה בה לא שיחק בקדנציה הקודמת בקאבס, אך מילא לא מעט במיאמי. "הגעתי מאירופה, שם יש המון שחקני חוץ שמשחקים בעמדה מספר 4. זה הפך לפופלארי ב-NBA בגלל טרנד שהתחיל באירופה. אני מכיר מצוין את הסגנון הזה וכן, תראו את לברון משחק בעמדה כזאת. אתם הולכים לראות אותו בכל מקום על הפרקט, כמו שהוא רגיל לשחק. אני לא מתכוון לשנות אותו".

על אנתוני בנט, שרשם עונת רוקי מאכזבת אשתקד: "אני מאוד מרוצה מהצורה שבה אנתוני הגיע אליה למחנה. הוא עבד קשה מאוד, שיפר את הגוף והגישה שלו. הוא מתבגר והוא בדרך הנכונה".

פיט קאריל עוזר מאמן סקרמנטו קינגס. Rich Pedroncelli, AP
בלאט שואב רעיונות ממנו. פיט קאריל/AP, Rich Pedroncelli

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully