וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ישראל: אנה קנייזבה קבעה 14.23 מטר

16.7.2014 / 19:17

הקופצת מרוצה: "אופטימית לאליפות אירופה". קרויטר והלוי לא השיגו את הקריטריון, סנפורד קבע 45.65, פרסיאדו זכה ב-100

אנה קנייזבה קופצת משולשת ישראלית. ברני ארדוב
גם חמש פסילות לא מנעו ממנה את המקום הראשון. קנייזבה/ברני ארדוב

אליפות ישראל באתלטיקה יצאה היום (רביעי) לדרך באצטדיון הדר יוסף על אף המצב הביטחוני בארץ. במוקד, עמדה כמובן אנה קנייזבה מיננקו, שאמנם פסלה בחמישה משישה ניסיונות, אך גם כך ניצחה בתחרות הקפיצה המשולשת. האתלטית, שסיימה רביעית במשחקים האולימפיים בלונדון, קבעה 14.23 מטר בניסיון החמישי שלה וזה הספיק לה כדי לקבוע את תוצאת השנה שלה ולסיים ראשונה.

לאחר הקפיצה, התייחסה קנייזבה בעיקר לאליפות אירופה המתקרבת ואמרה: "אני צריכה לעבוד קשה עד אליפות אירופה. אין ניסים. התמיכה של הקהל עזרה לי. אני אופטימית מאוד לקראת ציריך".

דימיטרי קרויטר קופץ לגובה ישראלי. ברני ארדוב
מתחיל להתקרב לשוויץ. קרויטר/ברני ארדוב

בקפיצה לגובה, לא הצליח דימיטרי קרויטר לקבוע את הקריטריון לאליפות אירופה, אבל רשם את תוצאת השנה שלו כשעבר 2.21 מטר. שלושת הניסיונות שלו לחצות 2.26 מטר לא צלחו למרות עזרת הקהל.

קרויטר היה מרוצה מאוד בסיום, ובעיקר מחויך, ואמר: "זו התחרות הכי טובה שלי בשנתיים האחרונות. הרגשתי הרבה יותר טוב. אני אוהב שאור הזרקורים עליי, למרות שאמרתי אחרת לפני התחרות. זה היה חסר לי. זה די ריאלי להשיג את הקריטריון לאליפות אירופה. הקהל תמך בי מאוד ואני מאמין שאני אעבור 2.26 מטר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יוחאי הלוי קופץ משולשת ישראלית. ברני ארדוב
זכה באליפות ישראל, לא הצליח להשיג את הקריטריון. הלוי/ברני ארדוב

קופץ המשולשת הוותיק יוחאי הלוי הוכתר פעם נוספת כאלוף ישראל עם 16.08 מטר, אך התוצאה הזו לא הספיקה לו על מנת להבטיח את הקריטריון לציריך. הלוי אמר לאחר מכן: "הרגשתי יותר טוב הפעם. אני מרגיש שאני יכול להשיג 16.40 שיספיק לי להגיע לאליפות אירופה. עד עכשיו ציריך הייתה די רחוקה. היום הגעתי רגוע יחסית. אמרתי שאני אגיע לתחרות בלי ציפיות, אבל גופנית הייתי עייף. אני חושב שזה ריאלי להשיג קריטריון לאליפות אירופה. עברתי תקופה לא קלה. זה מתסכל מאוד לקפוץ 15.70, זה כמו דקירה".

דונלד סנפורד רץ ישראלי. ברני ארדוב
רשם את התוצאה האיכותית ביותר של היום. סנפורד חוגג עם הבת/ברני ארדוב

דונלד סנפורד, שנמצא בכושר מצוין, השווה את השיא הישראלי עם 45.65 שניות. סנפורד כבר הבטיח את מקומו בציריך וינסה לשפר שם את השיא. האוקראיני ויטלי בוטרין חצה את קו הסיום שני עם 47.20 שניות. מוקט פטנה סיים שלישי.

סנפורד הודה בסיום: "זה היה צמוד, כבר היה לי דה ז'ה וו. זה אמנם לא השיא האישי שלי, אלא שיא לאומי, אבל אני מקווה שבציריך אוכל להגיע לגמר. זו המטרה שלי. הגוף מרגיש טוב וגם מבחינה מנטלית לא הרגשתי מעולם טוב יותר".

סנפורד גם התייחס לקושי להתמודד עם המצב הביטחוני, ואמר: "אני מנסה לא לדאוג יותר מדי. זו המציאות בישראל. אני מנסה כמה שאפשר להרגיע את המשפחה שלי".

אמרי פרסיאדו רץ ישראלי. ברני ארדוב
רגע של מבוכה עם סיום הריצה ל-100 מטר/ברני ארדוב

בריצה ל-100 מטר, אמרי פרסיאדו הוא האיש המהיר ביותר בישראל ניצח וקבע בדרך שיא אישי של 10.50 שניות, ארבע מאיות מהיר יותר משיאו הקודם. הוא נישל את אסף מלכה האלוף המכהן שהסתפק במקום השני עם 10.68. סביב הריצה הזו התרחש אירוע מביך מעט, כאשר תקלה גרמה לכך שנזקקו לקרוב לחמש דקות על מנת לראות את התוצאות. בריצה המקבילה לנשים זכתה ריטה פוגרלוב לאחר שעצרה את השעון על 11.99 שניות. היא ניצלה כמובן את היעדרותה של אולגה לנסקי המושעית, שישבה ביציע עם אימה, אירנה. דיאנה ויסמן הגיעה שנייה עם 12.14, תוצאת השנה עבורה.

פרסיאדו הצעיר אמר לאחר שסיים את הריצה: ""אני מאושר כי בשנה שעברה אפילו לא הגעתי לגמר. כבוד גדול עבורי לנצח את אסף. אנחנו מתאמנים יחד ואנחנו מפרגנים אחד לשני".

אולגה לנסקי רצה ישראלית. ברני ארדוב
גם אולגה לנסקי הגיעה לצפות/ברני ארדוב

בתחרות יידוי הפטיש לגברים, ויקטור זגניאיקו הוכתר כאלוף שנה נוספת עם תוצאה של 58.32 מטר וגבר על יהב אדיר, שסיים שני. תומר אלמוגי זכה בריצה ל-110 מטר משוכות עם תוצאה של 14.81 שניות. בריצה ל-1,500 מטר, זכה האוקראיני אולק אוסמולוביץ' עם 3:44.61 דקות. אימרו עלמיה הוכתר כאלוף ישראל עם 3:44.77. בהדיפת כדור ברזל: איתמר לוי שמר על התואר עם 17.36 מטר וגבר על מארק אלטרמן - 16.44.

ריטה פוגרלוב רצה ישראלית. ברני ארדוב
עצרה את השעון על 11.99 שניות. ריטה פוגרלוב/ברני ארדוב

ב-100 משוכות נשים הוכתרה כאלופה קריסטינה וונושבה עם 15.23 שניות. ליהי לוי שנייה עם 15.41. המנצחת בהדיפת כדור ברזל היא אנסטסיה מוצ'קייב על אף שקבעה תוצאה מאכזבת של 11.83 מטר. יבגניה זבולוטני זכתה ביידוי פטיש לנשים עם תוצאה של 53.44 מטר. בריצה ל-1,500 מטר, סיימה טקה אזאונט במקום הראשון עם 4:38.95 דקות וקבעה את תוצאת השנה שלה.

המנצחת בריצה ל-400 מטר היא אלכסנדרה לוקשין, שקבעה שיא אישי חדש כשעצרה את השעון על 56.04 ושיפרה את השיא הקודם שלה, שעמד על 57.89 שניות. אנסטסיה קרופסקייה ניצחה בתחרות הקפיצה במוט לאחר שעברה 3.55 מטר. מכיוון שהיא עדיין לא קיבלה אזרחות ישראלית, אלופת ישראל היא נעמה ברשטיין שעברה 3.25 מטר.

במהלך התחרות הוכתרו המצטיינים של איגוד האתלטיקה. המאמן אמנון גור זכה בפרס עמית הכבוד של האיגוד. אלברט פונגין שהדריך את נירי פאלי ומעין שחף הוכתר כמאמן השנה. אתלטי השנה הם ימר גטהון ואנה קנייזבה מיננקו.

אלכס שטילוב מכוון גבוה

יעקב שחר בעלי מכבי חיפה (שמאל). ברני ארדוב
הגיע להתרשם מהתחרות. יעקב שחר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully