וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד מרותם שור?

14.7.2014 / 15:58

הג'ודוקא זכתה השנה בשתי מדליות בסבב, אבל איגוד הג'ודו החליט שלא לשלוח אותה לאליפות אירופה ולאליפות העולם. בסביבתה של שור, שמתחרה עם ג'רבי על הכרטיס לריו, תוהים על מקצועיות ההחלטה של שני הרשקו, מאמן הנבחרת. האיגוד בתגובה: "משתמשים בה לצרכים פוליטיים"

רותם שור, אחת התקוות הישראליות בענף הג'ודו לקראת ריו 2016, התבשרה לאחרונה כי היא אינה בתוכניות לקראת אליפות העולם שתתקיים בסוף חודש אוגוסט בצ'ליבאינסק, רוסיה. בסביבתה של שור, שמתחרה בקטגוריית משקל של 63 ק"ג וצפויה להיאבק מול ירדן ג'רבי על הכרטיס לאולימפיאדה, סבורים כי ההחלטה הזו אינה עניינית ונועדה כדי להקל על יריבתה.

שור בת ה-20 עשתה התקדמות משמעותית מתחילת השנה אחרי שהגיעה לסבב הבוגרות עם זכיות במדליות בתחרויות לנוער. בחודש מרץ האחרון היא חזרה עם מדליית זהב מתחרות בוורשה במסגרת סבב גביע העולם, התחרות בדרג הנמוך ביותר בסבב הבוגרות. חודש קודם לכן היא הגיעה למקום החמישי בתחרות באותה דרגה בסופיה, ודחיפה משמעותית נוספת ליכולת ולכישרון שלה קיבלנו בסוף חודש מאי האחרון כאשר היא סיימה עם מדליית הכסף בתחרות גביע העולם במדריד ובכך היא השיגה נקודות ראשונות להשגת הקריטריון האולימפי.

רותם שור ג'ודאית ישראלית באליפות ישראל. נמרוד סונדרס
לא הכל מקצועי? רותם שור/נמרוד סונדרס

אלא שבתחרויות הגרנד פרי שור הצליחה פחות והודחה בסיבובים מוקדמים, מה שהוביל להחלטת מאמן הנבחרת, שני הרשקו, שהינו גם מאמנה של ג'רבי, כי היא לא עומדת בקריטריון לצאת לאליפות העולם. הקריטריון, אגב, היה לסיים עם מדליה בתחרות הגרנד פרי בהונגריה שבה היא הודחה בקרב השני שלה. ההחלטה שלא להוציא את שור לאליפות העולם היא זו גם שמנעה ממנה להשתתף למשל בתחרות ההכנה ברוסיה בשבת האחרונה ולמעשה בעקבות ההחלטה הזו היא תשוב להתחרות רק בחודש אוקטובר. שור קיבלה את הבשורה באכזבה, ובסביבתה חוששים מפני הישנות המקרה של אליס שלזינגר שנקלעה למאבק חריף מול האיגוד על רקע המאבק הספורטיבי מול ג'רבי.

"אין לנו תשובות ברורות למה רותם לא יוצאת לתחרות", אומר פאבל מוסין, מאמנה של שור שמשמש גם כמאמנה של שלזינגר. "התשובות נמצאות אצל מאמן הנבחרת, וממה שאני התעדכנתי, אמרו לה שהיא לא עמדה בקריטריון. יש בנות אחרות בנבחרת שנמצאות במצב פחות טוב משלה, ובכל זאת הן נמצאות בנבחרת ונוסעות לתחרויות. באופן אישי זה לא נראה לי שספורטאית שמצליחה לא טסה לתחרויות כאלה. רותם היא אחת הספורטאיות הטובות והצעירות ביותר, וצריך לתת לה את כל הצ'אנס להתקדם ולהתפתח".

ירדן ג'רבי עם מאמנה שני הרשקו, יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי. ניב אהרונסון
מקרה שלזינגר יחזור? הרשקו עם ג'רבי/ניב אהרונסון

מוסין, שנכווה ברותחין מפרשת שלזינגר נזהר הפעם מאוד להעביר ביקורת ישירה על האיגוד, ובין השורות הוא רומז כי ההחלטה אינה מקצועית. "אני נותן את אמוני ב-100 אחוז בנבחרת וכל זה רק מהחשש שלא יפגעו בה. אני לא מערב פה שום פוליטיקה ורוצה לעשות הפרדה בין הסיפור של רותם לבין סיפור אליס שלזינגר. ההחלטה הזו תמוהה כי אני חושב שהיא הייתה צריכה לקבל צ'אנס להתחרות במוסקבה ובאליפות אירופה. חשוב שכמה שיותר ספורטאים יטוסו לתחרויות ויעשו מדליה. היא ספורטאית מוצלחת שהשיגה שתי מדליות רק ב-2014 ולכן ההתנסות הזו חשובה, מה גם שהנסיעות שולמו בחלקן על ידי המועדון. רותם אמורה להיות תקווה גדולה לריו, אבל לא מוציאים אותה לאף תחרות רצינית".

בסביבתה של שור נשמעו נחרצים יותר ואמרו: "מעל לכל הסיפור הזה מרחפת התהייה מה היה קורה אם שור לא הייתה מתחרה בקטגוריית המשקל של ג'רבי. לא היו כמעט תחרויות שרותם וירדן השתתפו בהן יחד, וזה אומר משהו. אנחנו רוצים להאמין במה שאומרים לנו באיגוד שמדובר בהחלטה מקצועית, אבל אי אפשר שלא לתהות אם זו הסיבה האמיתית".
רותם שור סירבה להגיב לדברים.

מאיגוד הג'ודו נמסר: "רתם שור מהווה חלק בלתי נפרד מסגל הנבחרת, מתקדמת בה ולראייה היא ייצגה את המדינה בתחרויות בסבב הגביע האירופי, שנחשב לדרג נמוך בשני דרגים מאליפות העולם. בעקבות הצלחתה, שודרגה רותם לדרג הגרנד פרי ונאמר לה שהצלחה בדרג זה תקפיץ אותה לדרגים גבוהים יותר, כשהכול נעשה בפיקוח היחידה לספורט הישגי. המעבר לדרג אליפות עולם נעשה בהדרגה ובשיקול דעת. צר לנו שפאבל מוסין שוב משתמש בספורטאית מוכשרת כדי לנגח את האיגוד. מרגע שהופסקה משכורתו, מוסין מנסה ללא הרף למצוא דרכים להכפיש את אלה שמצעידים את הג'ודו הישראלי להישגים ברמה הבינלאומית. הוא ניסה להכפיש ולמנוע מהאיגוד קבלת הקצבות בטענות של ניגוד עניניים שנבדקו והוכחו כלא כלום. האיגוד קיבל את כל ההקצבות והכספים וזו רק דוגמה אחת להתנהלות הלא עניינית בלשון המעטה של מוסין, שמוטב שיביט במראה ויתבייש. דרכה של רותם או של כל ספורטאית אחרת פתוחה, היא בנבחרת דרך קבע, מתקדמת מקצועית וזוכה במדליות, ממשיכה לקבל תמיכה מלאה בהתאם למעמדה ולהישגיה, עובדה היא שהיא חלק מהנבחרת, נוסעת לתחרויות ואף זוכה להישגים בנבחרת ישראל. כואב לנו שמוסין מנסה להשתמש בספורטאית לצרכים פוליטיים ציניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully