וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה: "מאוד לא פשוט לעזוב משפחה במצב הזה"

13.7.2014 / 12:19

נבחרת הנוער ומאמנה יוצאים לאליפות אירופה ברגשות מעורבים: "המצב נותן משמעות אחרת. נייצג את הדגל ואת ההמנון"

קובי אליהו

נבחרת הנוער ערכה היום (ראשון) את האימון האחרון בישראל כאשר אחר הצהריים ימריאו אלי אוחנה ושחקניו למחנה אימון בן ארבעה ימים באוסטריה, ולאחר מכן ימשיכו להונגריה לאליפות אירופה שתחל בשבת הקרובה. המאמן אלי אוחנה התייחס לאווירה בארץ, להשפעה של האירועים עליו ועל השחקנים ושידר אופטימיות לקראת הטורניר.

"זה משהו שלא תלוי בנו", אמר אוחנה בראיון לוואלה! ספורט, "זאת אווירה שונה לצאת לטורניר אבל אני חושב שזה מקבל עוד יותר משמעות, בטח כשבעולם מראים תמונות כאלה ואחרות של האירועים, ובהונגריה יראו אותנו כמדינה נורמלית שמשחקת כדורגל באליפות אירופה. במצב הנוכחי זה מקבל משמעויות הרבה יותר גדולות וחשובות. בסופו של דבר נשתדל להתעסק בכדורגל אבל זה לא פשוט, לאנשים יש ילדים, הורים, בנים, בנות ומשפחות וזה משפיע על כולם. אי אפשר להתעלם מזה, שאתה נמצא בחו"ל והמשפחה שלך תחת אזעקות כאן זה ממש לא נעים".

מאמן נבחרת הנוער בכדורגל אלי אוחנה. צילום ועריכה: קובי אליהו, קובי אליהו
"בהונגריה יראו אותנו כמדינה נורמלית שמשחקת כדורגל באליפות אירופה". אוחנה/קובי אליהו, צילום ועריכה: קובי אליהו

לא פשוט לעזוב משפחה ולצאת לחו"ל בימים אלה

"ברמה האישית זה מאוד לא פשוט לעזוב משפחה ולצאת לחו"ל. גם לצוות ולשחקנים שהם רק בני 18-19 זה לא פשוט לעזוב את המשפחות. אולי זה טוב שאנחנו יוצאים כמה ימים יותר מוקדם לאוסטריה, אנחנו נשתדל להתנתק, למרות שעם הטכנולוגיה של היום זה לא בדיוק יקרה. נתעדכן, נשמע, כולם יחזקו את כולם ובאמת נעשה הכול כדי להתרכז בכדורגל למרות הקשיים".

תמיד יש מוטיבציית שיא כשמגיעים לאליפות אירופה, המצב הנוכחי מוסיף ממד אחר של פטריוטיות אצל כולם?

"ברור שזה מקבל ממד אחר. שמדברים על דגל והמנון זה לא קלישאות, זה אמת, אבל כשמגיעים לפה ולא יודעים מתי ייגמר המבצע הזה והאירועים זה משהו אחר. יכול להיות שכאשר נהיה שם יהיו כאן אזעקות וזה יקבל משמעויות הרבה יותר גדולות, במיוחד כשהדגל מתנוסס וההמנון מושמע... זה מראה את הצד האחר של ישראל כי אנחנו שפויים ויש כאן נורמליות. נייצג את ישראל, את הדגל וההמנון, אבל בד בבד נשתדל להתרכז בעניין המקצועי ולהביא תוצאות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אימון נבחרת הנוער בכדורגל. קובי אליהו
"נתעדכן, נשמע, כולם יחזקו את כולם ובאמת נעשה הכול כדי להתרכז בכדורגל למרות הקשיים"/קובי אליהו

קונה מקום שלישי בבית ומונדיאליטו?

"אני לא קונה כלום. אנחנו לא מכוונים נמוך. אני מכוון הכי גבוה שאפשר כי ככה צריך. אנחנו לא פייבוריטים ומדובר ברמה גבוהה מאוד. שלא יתבלבלו, זה שבולגריה לפני הולנד זה לזכותה של בולגריה ולא לרעת הולנד. אלה שהגיעו הן הטובות ביותר באירופה בשנתון הזה באירופה וזה כולל אותנו וזה מחמיא. אנחנו באים עם הרבה ביטחון למרות שאנחנו לא פייבוריטים. עצם זה שאנחנו באליפות זה הישג עצום, אנחנו מכוונים לחצי הגמר ואם נגיע למונדיאל מהמקום השלישי זה גם הישג אבל בצורה שבה עלינו יש לנו את התקוות והביטחון שנצליח לעשות דברים יפים באליפות. אם נגיע לחצי הגמר זה יהיה הישג חסר תקדים, אם נגיע למונדיאל זאת תהיה הצלחה אדירה ואם לא נגיע לכלום זאת תהיה אכזבה גדולה אבל נהיה גאים שהגענו לאליפות אירופה".

רק בחודש האחרון קיבלת הכרה כמאמן ראוי בכדורגל הישראלי. זה מחמיא או מרגיז?

"זה לא מרגיז ולא מחמיא. אני לא רוצה להתעסק בסיבות איך ולמה זה קרה. אני לא מרגיש שאני חייב הסברים לאף אחד. מאמנים וקבוצות כל הזמן במבחן ותחת זכוכית מגדלת. אני מאושר מעצם זה שאנחנו באליפות אירופה, ברמת האישית אני לא מתעסק בעניין הזה כי אין לזה טעם. אני לא במקום של לסגור חשבונות, גם אם נפסיד שלוש פעמים אני אהיה גאה מאוד שעלינו לאליפות אירופה, אבל שוב, ברמה האישית אני לא מתעסק בלסגור חשבונות או להחזיר, זה לא האופי שלי ואין לזה טעם".

מאמן נבחרת הנוער בכדורגל אלי אוחנה. קובי אליהו
"אני לא במקום של לסגור חשבונות, גם אם נפסיד שלוש פעמים אני אהיה גאה מאוד שעלינו לאליפות אירופה"/קובי אליהו

מי תזכה הלילה במונדיאל?

"אני מקווה שארגנטינה. אני הלכתי איתה לאורך כל הדרך. יש לה את השחקן הכי טוב בעולם שאולי זה ייתן את החותמת הסופית. אני מתרשם מה-1:7 של גרמניה אבל זה לא מבטיח לה כלום. כל מפעל וכל משחק הוא בפני עצמו, מה שהיה נכון למשחק הקודם לא נכון לגמר וגם הגרמנים יודעים את זה".

הקשר חלוץ מיכאל אוחנה הוסיף לקראת היציאה: "אנחנו מתרגשים, שמחים ומקווים לעשות את המוטל עלינו. כל היריבות שהגיעו לשמונה אחרונות איכותיות ומצויינות ויהיה לנו לא פשוט. אנחנו מקווים שהמצב בארץ יסתדר, אנחנו רוצים לנסות ולשמח את עם ישראל ומחזיקים אצבעות לחיילי צה"ל. זה לא נותן יותר מוטיבציה, זה פוליטיקה וזה כדורגל. אנחנו לא משנים את הדרך שלנו, אנחנו משחקים התקפי ונמשיך לעשות את שלנו, נשחק שמח והתקפי. אני לא קונה מקום שלישי, נעשה ונצליח".

סגל נבחרת הנוער לאליפות אירופה

שוערים: דין גל (מכבי נתניה), סתיו שושן (בית"ר ירושלים).

הגנה: עומר דנינו (מכבי פתח תקוה), עאיד חבשי (מכבי חיפה), שון גולדברג (מכבי תל אביב), מוחמד אבו אל היג'א (הפועל תל אביב), עאמר מסראווה (מכבי נתניה), גיא אביב (מכבי תל אביב).

קישור: דור פרץ (מכבי תל אביב), דוד קלטינס (בית"ר ירושלים), יניב בריק (מכבי חיפה), עדן שמיר (עירוני קרית שמונה), דן גלזר (מכבי תל אביב), מיכאל אוחנה (מ.ס. אשדוד).

התקפה: שון וייסמן (מכבי חיפה), רמזי ספורי (הפועל תל אביב), דור חוגי (הפועל פתח תקוה), שגיב יחזקאל (הפועל תל אביב), נור ביסאן (מכבי נתניה), שגיא דרור (הפועל רעננה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully