וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב בהגרלת היורוליג: הבית הקשה, הקל והפיקנטי

הצהובים ממתינים להגרלת הבתים (ה', 13:00). איזה בית ימרר לה את החיים, איזה יעבור בקלות ואיזה יהיה הלוהט ביותר?

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב מניף גביע עם דייויד בלו. מגד גוזני
המסע להגנה על התואר מתחיל. פניני ובלו עם הגביע בעונה שעברה/מגד גוזני

נדמה כי חלף רק זמן קצר מאז הניפה מכבי תל אביב את גביע היורוליג, אולם כבר מחר (חמישי, 13:00) היא תחל באופן רשמי את המסע להגנה על התואר, עם הגרלת שלב הבתים של המפעל הבכיר באירופה. הצהובים יפתחו את עידן גיא גודס וינסו לעבור בהצלחה את השינויים הרבים בסגל, שכללו כמובן את עזיבתם של דייויד בלאט, טייריס רייס, ריקי היקמן ודייויד בלו.

למרות שהיא האלופה המכהנת, מכבי תל אביב תוגרל לקבוצת הדירוג השנייה בלבד, בעקבות ההישגים העדיפים של ארבע הקבוצות שבדרג 1 בשלוש העונות האחרונות. המגבלה היחידה שעומדת בפני הצהובים תתממש רק במקרה שתגריל את העולה מהמוקדמות מדרג 6, וזו תתברר כהפועל ירושלים. בתרחיש שכזה ירושלים תעבור לבית אחר, שכן התקנון אוסר על מפגש בין שתי קבוצות מאותה מדינה בשלב הבתים (למעט מקרה בו ישנן חמש קבוצות ומעלה מאותה מדינה בהגרלה, כמו הספרדיות בהגרלה הקרובה). כמו כן, הצהובים לא יוכלו לפגוש את שאר קבוצות דרג 2 - פנאתינייקוס, ולנסיה ואנדולו אפס.

גיא גודס חותם על חוזה כמאמן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מייחל לבית שיעשה עמו חסד. גודס/אתר רשמי, מכבי תל אביב

דרג 1: צסק"א מוסקבה (רוסיה), ברצלונה (ספרד), אולימפיאקוס (יוון), ריאל מדריד (ספרד)

דרג 2: מכבי תל אביב (ישראל), פנאתינייקוס (יוון), ולנסיה (ספרד), אנדולו אפס (טורקיה)

דרג 3: מלאגה (ספרד), פנרבחצ'ה אולקר (טורקיה), לבוראל קוצ'ה (ספרד), ז'לגיריס קובנה (ליטא)

דרג 4: אלבה ברלין (גרמניה), גלאטסראיי (טורקיה), מילאנו (איטליה), ניז'ני נובגורוד (רוסיה)

דרג 5: הכוכב האדום בלגרד (סרביה), צדביטה זאגרב (קרואטיה), באיירן מינכן (גרמניה), דינמו ססארי (איטליה)

דרג 6: טורוב זגורזלץ (פולין), נפטונאס קלייפדה (ליטא), לימוז' (צרפת), עולה מהמוקדמות

המתחרות על הכרטיס מהמוקדמות: קאזאן (רוסיה), ריגה (לטביה), הפועל ירושלים (ישראל), וילרבאן (צרפת), נימבורק (צ'כיה), אוסטנד (בלגיה), זיילונה גורה (פולין), סטרסבורג (צרפת)

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רודי פרננדס שחקן ריאל מדריד. מגד גוזני
ריאל מוכשרת כרגיל. פרננדס/מגד גוזני

הבית הקשה: ריאל מדריד, פנרבחצ'ה אולקר, מילאנו, באיירן מינכן, עולה מהמוקדמות

למרות סיום עונה מאכזב וזכייה רק בתואר זניח (גביע המלך), ריאל נותרה הקבוצה המוכשרת באירופה ועם מאמן חדש על הקווים, שזהותו עדיין לא ברורה (ככל הנראה פוטיס קציקאריס היווני), היא רוצה לכבוש מחדש את היבשת העונה הבאה. ניקולה מירוטיץ' יעזוב לשיקאגו, אך גם בלעדיו לבלאנקוס יש כלי נשק אימתניים. פנרבחצ'ה אולקר גם היא אכזבה אשתקד כמדי שנה, אך ז'ליקו אוברדוביץ' מבצע שידוד מערכות ובונה סגל סופר-מסקרן באיסטנבול, שכולל בינתיים שמות כמו אנדרו גאודלוק המצוין וכמובן האקס ריקי היקמן. למרות שמדובר בשלב מוקדם בקיץ, מילאנו מסתמנת כיריבה החזקה ביותר בדרג 4, ולמרות עזיבתם של קית' לנגפורד, קרטיס ג'רלס ואולי גם אלסנדרו ג'נטילה, היא צפויה להעמיד סגל חזק בראשותו של המאמן לוקה באנקי, שחתם על הארכת חוזה עד 2016. באיירן מינכן סיימה עונת ביכורים מוצלחת במפעל הבכיר עם הופעה בטופ 16, ואמנם איבדה את הכוכב הגדול מלקולם דילייני, אך הבטיחה את הישארותו של ניהאד ג'דוביץ' המוכשר ומן הסתם תצרף עוד כמה שמות מסקרנים. לסיום, העולה מהמוקדמות עשויה במידה רבה להיות קאזאן הרוסית - שהתחמשה משמעותית הקיץ עם החתמתם של קית' לנגפורד וקרטיס ג'רלס. את הרוסים יאמן ארגיריס פדולאקיס, שפוטר באמצע העונה שעברה מפנאתינייקוס.

- שארונאס יאסיקביציוס שחקן ז'לגיריס קובנה. ברני ארדוב
ז'לגיריס לא אמורה להוות מטרד. שאראס/ברני ארדוב

הבית הקל: אולימפיאקוס, ז'לגיריס, ניז'ני נובגורוד, צדביטה זאגרב, טורוב זגורזלץ

למרות שזכתה ביורוליג בשנתיים הקודמות, אולימפיאקוס חזרה בעונה שעברה לגודל טבעי ונפרדה מהמפעל בהצלבה אחרי סדרה מול ריאל מדריד. הסגל לקראת העונה הבאה עדיין לוט בערפל, וייתכן שאפילו הכוכב הגדול ואסיליס ספאנוליס ינטוש לטובת ההצעות הכספיות האסטרונומיות שמחכות לו בספרד. בריאנט דנסטון עשוי לעזוב, ורק אות'לו האנטר הצטרף עד כה. מנגד, ז'לגיריס מסתמנת כאפשרות הנוחה ביותר מבין קבוצות דרג 3. הליטאים החביבים איבדו את מרטינאס פוצ'יוס וככל הנראה גם את הכוכב הגדול ג'סטין דנטמון. שאראס עשוי להצטרף לצוות המקצועי. בדרג 4, הקבוצה הרוסית שהדיחה את הפועל ירושלים ברבע גמר היורוקאפ תרשום הופעת בכורה ביורוליג, אך אמורה להיחלש משמעותית עם עזיבתו של המאמן זוראן לוקיץ'. צדביטה זאגרב הקרואטית מודרכת בידי המאמן המוערך יסמין רפשה, אך עשויה לאבד את נולאן סמית', שהוביל אותה לאליפות מקומית. קלייפדה היא ככל הנראה הקבוצה החלשה ביותר בדרג 6, אך מאחר שז'לגיריס כבר כאן, היא לא יכולה להצטרף. גם טורוב, אלופת פולין, לא אמורה להוות מטרד.

טל ברודי לשעבר שחקן מכבי תל אביב. לשכת העיתונות הממשלתית
צסק"א אכלה אותה. טל ברודי/לשכת העיתונות הממשלתית

הבית עם הניחוח ההיסטורי: צסק"א, לבוראל קוצ'ה, מילאנו, הכוכב האדום, לימוז'

חובבי הנוסטלגיה שביניכם יתמוגגו מבית שכזה. צסק"א ומכבי תל אביב הן אולי היריבות המרות ביותר בתולדות הכדורסל האירופי, עם קרבות שהחלו על רקע פוליטי בשנות ה-70 ונמשכו דרך קרבות ספורטיביים גדולים עד עצם היום הזה, כולל כמובן חצי הגמר הדרמטי בפיינל פור בעונה החולפת. לבוראל קוצ'ה ויטוריה אמנם שינתה את שמה, אך זו אותה יריבה שפגשה את הצהובים בשבע מתוך עשר העונות האחרונות ביורוליג. מילאנו ומכבי תל אביב נאבקו זו בזו בשני גמרים רצופים בשנות ה-80 וסיפקו אשתקד סדרה מרתקת בהצלבה, הכוכב האדום מכירה את ישראל עוד מימיה העליזים של הליגה האדריאטית בתחילת שנות ה-2000 ולימוז' זכורה לחובבי הענף כסינדלה שהדהימה את אירופה וזכתה בגביע ב-1993.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן גוזר את הרשת. ברני ארדוב
לך תסתדר עם אוברדוביץ'. היקמן/ברני ארדוב

הבית "הישראלי": אולימפיאקוס, פנרבחצ'ה אולקר, ניז'ני נובגורוד, ססארי, עולה מהמוקדמות

האקסים של מכבי תל אביב מסתובבים בכל רחבי אירופה, אך בבית הזה הם יופיעו מול הצהובים כמעט מדי יום חמישי. ואם לא, בבית הזה יהיה לפחות פרצוף מוכר אחד בכל יריבה. אולימפיאקוס החזירה במהלך העונה שעברה את גיורגי שרמדיני, שנחתך ממכבי תל אביב ב-2012 אחרי תקופה חלשה, ומלבד הגאורגי מופיעים בשורותיה עוד מספר שמות מוכרים לקהל הישראלי, כמו אוליבר לפאייט (אקס מכבי אשדוד), מארדי קולינס (עוד אקס של אשדוד) ואולי, אם לא יעזוב, גם בריאנט דאנסטון (אקס חולון ובני השרון). לפנרבחצ'ה אולקר יש את ריקי היקמן שעזב את הצהובים לטובת חוזה גדול וינסה להסתדר עם אוברדוביץ', ניז'ני נובגורוד הדיחה את הפועל ירושלים מהיורוקאפ, לססארי יש את דייויד לוגן שהוחתם לא מכבר והעולה מהמוקדמות עשויה להיות קאזאן, אליה הצטרף לאחרונה קית' לנגפורד.

גיורגי שרמדיני, אולימפיאקוס, מול שון ג'יימס, מכבי תל אביב. GettyImages
עוד מפגש ראש בראש? שרמדיני מול שון ג'יימס/GettyImages

הבית עם משחקי החוץ הלוהטים: אולימפיאקוס, מלאגה, גלאטסראיי, הכוכב האדום, לימוז'

לחובבי הז'אנר של אולמות מלאים ורועשים. אולם השלום והאחווה בו מארחת אולימפיאקוס עלול להפוך להר געש בימים מסוימים, למרות שהצהובים ניצחו שם במפגש האחרון בפיראוס (עונת 2011-12). האולם על שם מרטין קרפנה באנדלוסיה היה בעבר אחד האולמות הקשים באירופה, וחזר להיות כזה לקראת סיום העונה בספרד, עם ההצלחה של מלאגה בפלייאוף. בעונה הבאה הוא צפוי להיות מלא שוב. גלטאסראיי ממלאת את אבדי איפקצ'י המיתולוגי במשחקים הביתיים ביורוליג ויש לה בסיס אוהדים רחב וגדול, הכוכב האדום כבר הספיקה לשבור את שיא הצופים במשחק אחד בעונה שעברה, עם 24 אלף צופים במשחק יורוקאפ בעונה שעברה ואילו לימוז' נודעה בעבר כקבוצה ביתית באולם הבובלאן הישן.

אוהדי הכוכב האדום בלגרד בכדורסל. GettyImages
האוהדים הלוהטים באירופה. אוהדי הכוכב האדום/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully