וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "נשארה לי עוד הרבה אנרגיה"

השוויצרי האגדי רוצה זכייה שמינית בווימבלדון ומוכן לגמר מול דג'וקוביץ' (א', 16:00, ספ'5): "חשוב שאשאר אגרסיבי"

רוג'ר פדרר בטורניר ווימבלדון 2014. GettyImages
גרנד סלאם 18 בדרך? פדרר/GettyImages

המשחק הכי גדול, כנראה, של עונת הטניס, הוא גמר הגברים בווימבלדון. מחר (ראשון, 16:00, ספורט 5 ו-HD), יזכה המעמד המחייב לקלאסיקה אמתית בדמות מפגשים ענקים בין המדורג 1 בטורניר ו-2 בעולם, הסרבי נובאק דג'וקוביץ', למדורג 4 בטורניר ובעולם, מלך הדשא רוג'ר פדרר.

השוויצרי האגדי מחפש זכייה שמינית בווימבלדון ותואר גרנד סלאם 18 בקריירה. פדרר זכה בטורניר החביב עליו בפעם האחרונה לפני שנתיים וישמח לשים את ידו על עוד תואר גדול, אולי אחרון. דג'וקוביץ' הניף את התואר בווימבלדון פעם אחת בעברו, ב-2011. אם יזכה, ישיג תואר גרנד סלאם שביעי בקריירה, מה שיציב אותו בשוויון במקום ה-13 בכל הזמנים, בין היתר לצידם של ג'ון מקנרו ומאטס וילנדר.

זה יהיה המפגש ה-35 בין פדרר לדג'וקוביץ' והמאזן כרגע עומד על 16:18 לשוויצרי. במשחקים שנערכו בגרנד סלאמים, פדרר מוביל 5:6, אבל בגמרים השונים היתרון הוא של נולה, 4:5. השניים, למרות שהם מככבים בצמרת הטניס זה שנים ארוכות, נפגשו רק פעם אחת בגמר גרנד סלאם וגם זה קרה לפני כמעט שבע שנים, אז ניצח פדרר בשלוש מערכות צמודות בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה. על הדשא היה רק מפגש אחד, חצי הגמר בטורניר של 2012, אותו ניצח פדרר בדרך אל התואר.

נובאק דג'וקוביץ' בחצי גמר ווימבלדון 2014. Jan Kruger, GettyImages
מאמין בעצמו. דג'וקוביץ'/GettyImages, Jan Kruger

בדרכו אל הגמר השאיר נולה מאחור את אנדריי גולובב, ראדק סטפאנק, ז'יל סימון, ג'ו וילפריד צונגה, מארין צ'יליץ' וגריגור דימיטרוב. הסרבי לא הבריק במיוחד, איבד מערכה מול סטפאנק ודימיטרוב ושתיים מול צ'יליץ', אבל החוסן המנטלי שלו עשה את העבודה. פדרר לעומת זאת, התגבר ללא קשיים על פאולו לורנצי, ז'יל מולר, סנטיאגו ג'יראלדו וטומי רוברדו, שמט רק מערכה אחת מול בן ארצו סטניסלס ואוורינקה ועבר בצורה חלקה גם את מילוש ראוניץ'.

השוויצרי, שניצח את דג'וקוביץ' בשניים משלושת המפגשים שלהם השנה (חצאי הגמר בדובאי ומונטה קרלו. נולה ניצח בגמר האינדיאן וולס), נשמע דרוך: "חשוב שאשאר אגרסיבי מול נובאק לאורך כל המשחק. בטח שעל הדשא בווימבלדון. הוא יודע לפגוע ביריב שלו גם עם חבטות על הקו וגם עם חבטות אלכסוניות. הפורהנד, הסרב שלו, התנועה על המגרש, הוא עושה הכול כמו שצריך. הוא משתפר מרגע לרגע ושומר על יציבות. אבל עוד נשארה לי הרבה אנרגיה כדי להתמודד מולו".

דג'וקוביץ' אמר: "שיחקנו זה מול זה הרבה פעמים, בהרבה מגרשים, אבל רק פעם אחת על הדשא. רוב המשחקים שלנו צמודים, כך שאצטרך להיות מוכן מבחינה פיזית. נגד פדרר, המפתח הוא לא לתת לו לשלוט בך יותר מדי, כי הוא אוהב להיות אגרסיבי, לבוא לרשת. אצטרך לענות על רוב החבטות שלו. רוג'ר מלא בניסיון, הוא זכה בתואר כאן המון פעמים ושלט בטניס במשך עשור, אבל יש לי הזדמנות טובה לנצח אותו על המגרש החביב עליו, בטורניר האהוב עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully