וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: רוג'ר פדרר ודג'וקוביץ' ייפגשו בגמר

השוויצרי האגדי עלה לגמר תשיעי על הדשא עם 4:6, 4:6, 4:6 על ראוניץ'. נולה לא הרשים אבל עבר את דימיטרוב עם 1:3

נובאק דג'וקוביץ' בחצי גמר ווימבלדון 2014. Jan Kruger, GettyImages
למרות היום החלש, הוא רושם גמר שני ברציפות. נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages, Jan Kruger

הישורת האחרונה בטורניר הגברים של ווימבלדון יצאה לדרך היום (שישי) עם שני חצאי גמר טורניר ווימבלדון, כאשר נובאק דג'וקוביץ' שמחפש השבוע זכייה שנייה בקריירה בטורניר גבר בארבע מערכות על גרגור דימיטרוב הבולגרי ואילו רוג'ר פדרר האגדי עלה לגמר התשיעי שלו בטורניר עם ניצחון בשלוש מערכות חלקות על מילוש ראוניץ' הקנדי.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. GettyImages
עוד גמר על הדשא. רוג'ר פדרר/GettyImages

רוג'ר פדרר (4) - מילוש ראוניץ' (8) 4:6, 4:6, 4:6

הביקור האחרון של רוג'ר פדרר על הדשא החביב עליו בווימבלדון הסתיים עם טראומה והדחה כבר בסיבוב השני של השנה שעברה. הפעם הוא הגיע הרבה יותר חד והעפיל לגמר עם עוד הצגת טניס כמו שרק הוא יודע. השוויצרי האגדי, שישחק בגמר הטורניר בפעם התשיעית בקריירה, יחפש תואר שמיני על הדשא וגרנד סלאם 18 בכלל. הקנדי החביב הציג משחק הגשה טוב, אבל נשבר פעם אחת בכל מערכה והיכולות שלו לא הספיקו כדי להתמודד מול פדרר הנפלא. פדרר הוא הפיינליסט הכי מבוגר בגמר גרנד סלאם כלשהו מאז אנדרה אגאסי באליפות ארצות הברית ב-2005.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מילוש ראוניץ' טניסאי קנדי. Jan Kruger, GettyImages
לא עמד בפרץ. ראוניץ'/GettyImages, Jan Kruger

השוויצרי פתח מצוין ושבר כבר במשחקון ההגשה הראשון. ראוניץ' התעורר ועם משחקון הגשה טוב צימק. פדרר המשיך לשמור על משחקוני ההגשה בשקט, בעוד ראוניץ' לא נתן למערכה לברוח וצימק ל-4:3. בסופו של דבר פדרר לקח את המערכה עם 4:6.

ראוניץ' שמר על הגשותיו בתחילת המערכה השנייה. הקנדי המשיך להראות טוב ולא אפשר לפדרר להתקרב אפילו לשבירה נוספת, תוך שהוא עולה ל-2:3, אלא שגם השוויצרי סירב לטעות. בסופו של דבר, פדרר הסתער ועם חבטת העברה נפלאה לאורך הקו הצליח להשיג את השבירה ולקבוע 4:5. השוויצרי האגדי לא היה צריך יותר מזה ועם עוד משחקון הגשה נהדר הוא לקח את המערכה עם 4:6.

ששת המשחקונים הראשונים של המערכה השלישית הסתיימו אף הם ללא שבירה לרפואה והמשחק נותר צמוד. ראוניץ' שוב יהיה זה שיצא מריכוז ופדרר החד הצליח לשבור אותו במשחקון התשיעי של המערכה השלישית כדי לעלות ל-4:5.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Al Bello, GettyImages
אגדי. פדרר/GettyImages, Al Bello

נובאק דג'וקוביץ' (1) - גריגור דימיטרוב (11) 4:6, 6:3, 6:7, 6:7

נובאק דג'וקוביץ' שיחק גרוע, וניצח. פינאליסט 2013 הזיע לא מעט בחצי הגמר נגד גריגור דימיטרוב, אבל הצליח להעפיל לגמר הטורניר בפעם השנייה ברציפות. זו הייתה ההופעה החמישית ברציפות שלו במעמד חצי גמר טורניר ווימבלדון וחלום הזכייה השנייה בקריירה בווימבלדון ושביעית בטורניר גרנד סלאם קרוב מתמיד.

מול דג'וקוביץ' התייצב הטניסאי הבולגרי בן ה-23 שכבר הוכיח שהוא לא חושש משמות גדולים, בטח אחרי ששלח הביתה את הגיבור המקומי אנדי מארי עם ניצחון מפתיע בשלוש מערכות. עבורו חצי גמר ווימבלדון היווה הישג שיא בקריירה, אבל דימיטרוב צריך עוד ניסיון במעמדים האלה, משום שלא הצליח לנצל את היכולת החלשה יחסית של נולה, וסבל מחוסר ריכוז ברגעים המכריעים, אשר מנעו ממנו לחולל סנסציה.

נובאק דג'וקוביץ' (ימין) גריגור דימיטרוב (שמאל). AP
קרב גדול. דג'וקוביץ' דימיטרוב/AP

דימיטרוב פתח בביטחון רב אולם אחרי 12 דקות משחק פספס וולי שסדק לו את הביטחון ונולה ניצל זאת כדי לשבור ל-2:3. דימיטרוב לא היה מרוכז, לא הצליח להגיע לאפשרות שבירה והתקשה מול ההגשות של הסרבי, שתוך 27 דקות השלים 4:6 במערכה הראשונה.

דימיטרוב פתח באופן אגרסיבי את המערכה השנייה, אבל דג'וקוביץ' לא התרשם, חבט מעוצמה בקו האחורי ושבר ל-1:2. דימיטרוב השיג אפשרות שבירה במשחקון הרביעי, אבל דג'וקוביץ' שמר על קור רוח. דימיטרוב הוריד עוצמה והצליח לשבור את דג'וקוביץ' ולהשוות ל-3:3. נולה, ששייט עד אותו שלב, החל להילחץ. הוא ביצע טעויות, התקשה בהגשה, ושלח כדור העברה שיצא החוצה והעניק לבולגרי שבירה נוספת. במשחקון הבא שוב דימיטרוב הוביל, דג'וקוביץ' ביקש להשתמש בעין הנץ כשכדור של הבולגרי נראה היה לו בחוץ, אבל הכדור היה בפנים ודימיטרוב ניצח חמישה משחקונים ברציפות בדרך ל-3:6 במערכה השנייה ושוויון 1:1.

הטניסאי הבולגרי גריגור דימיטרוב בחצי גמר ווימבלדון 2014. Clive Brunskill, GettyImages
נלחם על כל כדור. דימיטרוב/GettyImages, Clive Brunskill

נולה עלה חד יותר למערכה השלישית, תקף ליד הרשת, ונראה אגרסיבי יותר. אבל דימיטרוב היה בזון. הוא סגר את הרשת מצוין, סיפק נקודה יפה בעזרת חבטת וולי במשחקון השביעי, והיה נחוש. הנחישות הזאת גרמה הטרידה את נולה, שחזר להציג טניס הססני, במיוחד ליד הרשת. על הדשא התפתח קרב, ודימיטרוב השווה ל-5:5 אחרי שהשניים זינקו ליד הרשת. השניים הלכו לשובר שוויון ודג'וקוביץ' שבר ראשון. השניים החליקו לא פעם בגלל החול בקו האחורי. נולה טיפס ל-1:4 בזכות סמאש ואייס שבא אחריו. דימיטרוב שלח סלייס אל הרשת, סרב מצוין של דג'וקוביץ' העניק לו ניצחון 2:7 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה בדרך ל-1:2.

דימיטרוב חילק לדג'וקוביץ' מתנות בתחילת המערכה השנייה, כשרשם שלוש טעויות כפולות ברציפות ואפשר לסרבי לשבור אותו ולעלות ל-1:2. הבולגרי לא הרים ידיים והתעשת מהר עם שבירה משלו. דג'וקוביץ' השיג שתיאפשרויות שבירה אבל דימיטרוב החל להגיש מצוין ועלה ל-2:3. נולה נאבק במשחקון השישי, נחלץ משלוש אפשרויות שבירה אבל היה עצבני. דימיטרוב השיג אפשרות שבירה במשחקון העשירי, אבל הסרב של נולה חילץ אותו, והוא שאג כשהשווה ל-5:5. השניים הלכו לשובר שוויון נוסף. דימיטרוב רשם מיני-ברייק, נולה חזר, הבולגרי רשם מיני-ברייק נוסף ועלה ל-2:4. המשטח היבש גם לשניים להחליק לא פעם, נולה הצליח להשות ל-6:6. טעות כפולה של דימיטרוב העניקה לנולה אפשרות לנצח, בהמשך הבולגרי החליק שוב ונפגע, דג'וקוביץ', בעזרת הרשת, שלח כף יד שנכנסה והעניקה לו 6:8 בשובר השוויון וניצחון 6:7 במערכה. דג'וקוביץ' ניצח 1:3 במערכות ועלה לגמר הטורניר.

נובאק דג'וקוביץ' בחצי גמר ווימבלדון 2014. Clive Brunskill, GettyImages
יום קשה במשרד. דג'וקוביץ'/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully