וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: ג'ני בושאר ופטרה קביטובה העפילו לגמר

הקנדית רשמה העפלה ראשונה בקריירה לגמר גרנד סלאם אחרי 6:7, 2:6 על האלפ ותפגוש את קביטובה, שעברה את ספארובה

טורניר ווימבלדון היוקרתי הגיע לרגעי ההכרעה שלו עם חצאי גמר הנשים. במשחק הראשון ניצחה פטרה קביטובה (6) את לוסי ספארובה (23) בדרבי צ'כי מרתק, וניצחה אותה 6:7, 1:6. קביטובה, אלופת 2011, תחכה בגמר לג'ני בושאר הקנדית (13), שגברה 6:7, 2:6 על סימונה האלפ הרומניה (3).

ג'ני בושאר טניסאית קנדית. Matthew Stockman, GettyImages
ממשיכה להוכיח שהיא הדבר הכי חם בטניס העולמי. בושאר/GettyImages, Matthew Stockman

ג'ני בושאר (קנדה, 13 בטורניר) - סימונה האלפ (רומניה, 3 בטורניר) 6:7, 2:6

שתי השחקניות העולות של הטניס העולמי נפגשו למשחק מאוד מסקרן. האלפ מדורגת אומנם עשרה מקומות מעל הקנדית, אך בושאר הציגה טניס נהדר בטורניר הזה ואחרי שכבר הדיחה טניסאיות בכירות כמו אנג'ליק קארבר (9), אליז קורנה (25) ואנדראה פטקוביץ' (20), היא עשתה את העבודה גם הפעם בהופעתה השלישית ברציפות בחצי גמר טורניר גרנד סלאם בדרך להעפלה היסטורית לגמר. האלפ, שלא עברה עד השנה את הסיבוב השני בטורניר הזה, טיילה ברבע הגמר מול ליזיקי, אבל פציעה בפתיחת המשחק השאירה אותה חסרת אונים.

בושאר פתחה את המשחק עם ההגשות ושמרה עליהן, כשגם האלפ עשתה זאת. אלא במשחקון השלישי כבר קיבלנו שבירה אחרי שהרומניה עשתה זאת ומיד לאחר מכן בושאר חיקתה אותה. אלא שבמצב של 2:2 האלפ נפצעה בקרסול, ירדה לקבל טיפול והמשך המשחק התעכב. הרומניה התאוששה וחזרה לשחק, והצליחה לשמור על שוויון גם במשחקונים הבאים עד לשובר השוויון. האלפ זכתה בנקודה הראשונה, בושאר לקחה את השתיים הבאות, אבל האלפ התאוששה ועלתה ל-2:4. בושאר לקחה את ארבע הנקודות הבאות ועלתה ל-4:6 בדרך ל-5:7 וניצחון במערכה כולה.

המערכה השנייה שוב נפתחה בצורה מאוזנת, בושאר הייתה דומיננטית במשחקוני ההגשה שלה, ובמשחקון השלישי האלפ סבלה משתי טעויות כפולות שאפשרו לקנדית לשבור ולעלות ל-1:2. הרומנייה איבדה את הביטחון, בושאר השלימה משחקון כמעט מושלם ובהמשך היא השיגה שבירה שנייה במערכה בדרך ל-1:4 נפלא. האגרסיביות של בושאר שיחקה תפקיד מרכזי גם בהמשך המשחק, והקנדית לא נתנה להאלפ הזדמנות לקאמבק בדרך ל-2:6.

סימונה האלפ טניסאית רומניה. Al Bello, GettyImages
נפצעה במצב של 2:2. האלפ מקבלת טיפול/GettyImages, Al Bello

פטרה קביטובה (צ'כיה, 6) - לוסי ספארובה (צ'כיה, 23) 6:7, 1:6

שתי הטניסאיות הבכירות של צ'כיה נפגשו לחצי גמר מסקרן מאוד, שבו קביטובה הייתה הפייבוריטית הברורה ולא מעדה מול בת ארצה בדרך להופעה שנייה בקריירה בגמר ווימבלדון. קביטובה, שזכתה בטורניר ב-2011, הזיעה במערכה הראשונה ונזקקה לשובר שוויון, אך במערכה השנייה שלטה לחלוטין, ובזכות העוצמה שלה מהקו האחורי הצליחה לנצח בשתי מערכות ולעלות לגמר שני בטורניר בקריירה שלה. ספארובה תתנחם בכך שהופעתה בחצי הגמר הייתה הישג השיא שלה בקריירה בטורניר גרנד סלאם.

הטניסאית הצ'כית פטרה קביטובה חצי גמר ווימבלדון 2014. Jan Kruger, GettyImages
חולמת לשחזר את הזכייה מ-2011. קביטובה/GettyImages, Jan Kruger

קביטובה פתחה עם שבירה כבר במשחקון הראשון של המערכה הראשונה, אבל ספארובה הצליחה לשבור ולעלות ל-2:3 בזכות הגשות מדויקות ועוצמה מהקו האחורי. השתיים שמרו על ההגשות שלהן, והלכו לשובר שוויון. ספארובה נשברה ראשונה וקביטובה עלתה ל-1:3, אבל ספארובה שברה והשוותה ל-4:4. ספארובה שמטה עוד הגשה כששלחה חבטת כף יד ארוכה מדי, אבל רשמה מיני-ברייק נוסף מיד לאחר מכן בזכות וולי חזק. מיני-ברייק נוסף של קביטובה העניק לה נקודת משחק נוספת, היא ניצלה זאת, ניצחה 6:8 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה הראשונה.

קביטובה רשמה שלוש אפשרויות שבירה במשחקון השני של המערכה השנייה, וניצלה אחת בזכות חבטת כף יד שהעלתה אותה ל-0:2. קביטובה המשיכה ל-0:3 והלחץ על ספארובה הלך וגבר. ספארובה רשמה אפשרות שבירה במשחקון החמישי, אבל שלחה את הכדור לרשת וראתה את קביטובה עולה ל-1:4 בזכות גב יד מדויקת. בשלב הזה ספארובה הרימה ידיים, וקביטובה שייטה לניצחון 1:6 במערכה השנייה ועלתה לגמר.

הטניסאית הצ'כית לוסי ספארובה. Jan Kruger, GettyImages
המערכה הראשונה הייתה צמודה, בשנייה הרימה ידיים. ספארובה/GettyImages, Jan Kruger

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully