וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנוייביץ': "הפילוסופיה שלי התקפית, רוצה כדורגל אטרקטיבי"

2.7.2014 / 17:45

מכבי חיפה ערכה מסע"ת לפתיחת העונה, המאמן הצהיר: "קל מאוד לדבר על אליפות או גביע, אבל צריך להתקדם צעד אחר צעד". בניון הוצג: "זה הבית". שחר: "אם יימשכו הקריאות נגד טואטחה, אעזוב". צוצאליץ' עשוי להישאר, חיפה מתעניינת בקשר הארטלנד הניגרית

צילום: קובי אליהו עריכה: טל רזניק

אחרי קיץ שכלל לא מעט שינויים, מכבי חיפה פתחה הערב (רביעי) את עונת 2014/15 עם מסיבת העיתונאים הרשמית שהועברה בשידור ישיר באתר. הירוקים הציגו לראווה את המאמן החדש אלכסנדר סטנוייביץ' והקפטן יוסי בניון שיקבל את החולצה מספר 15 אותה השאיר לו המגן אלעד גבאי. בין השאר התייחס המאמן לראשונה לשחקני הרכש החדשים, בהם זר אחד שכבר נמצא בארץ, החלוץ הקמרוני מוחמדו אידריסו, והשוער ולדימיר סטויקוביץ' שיגיע בשבוע הבא. בניון, שנחשב להחתמה הנוצצת של הקיץ, סיפר על ההחלטה לסיים את הקריירה בישראל.

כפי שפרסמנו אתמול, מכבי חיפה עשויה להשאיר את הבלם אדין צוצאליץ' בקבוצה. השחקן ייבחן בימים הקרובים ואז סטנוייביץ' יקבל החלטה סופית לגביו. בנוסף, חיפה התעניינה בקשר האחורי מחוף השנהב השייך לקבוצת הארטלנד הניגרית, פופאנה סקו. מדובר בקשר צעיר בן 20 שסוכנו כבר נפגש עם מכבי חיפה לגביו.

מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזק (ימין), יוסי בניון, יעקב שחר, אלכסנדר סטנוייביץ'. קובי אליהו
עידן חדש. צ'יזיק, בניון, שחר וסטנוייביץ'/קובי אליהו

הבעלים יעקב שחר פתח ואמר: "זה יום מאוד מיוחד. זו מסיבת העיתונאים הראשונה שלו באצטדיון החדש והמפואר הזה, בנוסף יש לנו מאמן חדש ויוסי החליט לחזור לארץ ובחר להיות איתנו. זה משמח מאוד את כולנו. אני מקווה שביחד נצליח במשימות שהצבנו לעצמנו לקראת העונה הבאה. מכבי חיפה מועדון בכיר שמתחרה על כל התארים. בסך הכל אנחנו לא רעים. נשתדל גם השנה לעשות את מה שאפשר על מנת לזכות בתארים. למדנו ממספר תקלות מהעבר.

על התקציב אמר שחר: "הוא לא יהיה פחות מאשר בעונה שעברה".

שחר הוסיף לגבי יניב קטן: "סיכמנו עם המאמן החדש לפני חודש וחצי, מאז הוא צפה בהמון משחקים ונתן לי את החלטתו. הוא רצה שקטן יהיה במועדון, אפשרנו לו להישאר עוד עונה, אבל הוא החליט סופית שהוא רוצה לפרוש. זה הסיפור עם יניב קטן, וכל מי שחושב אחרת ניזון מכל מיני שמועות".

לגבי אצטדיון סמי עופר אמר שחר: "לא היה אצטדיון כזה בארץ עדיין. תהיה לנו תקופה של הרצה, תקופה של כל מיני טעויות שנעשה אני מניח, כי אין לנו את הנסיון בזה. אבל ההתחלה שלנו הייתה טובה. אנחנו עושים מאמצים כדי שכל אוהד יוכל למצוא את המקום הכי מתאים עבורו. יהיו פה ושם אנשים שאולי ייפגעו, אבל אנחנו רוצים לראות כמה שיותר אוהדים, ולכן קיבלנו החלטה להוזיל את המנויים למרות שההפעלה של האצטדיון הרבה יותר יקרה".

לגבי טאלב טואטחה אמר יעקב שחר: "טאלב שחקן מצוין, אנחנו אוהבים אותו. מאוד הופתעתי מתגובת הקהל שלנו אליו. אני מקווה מאוד שעכשיו הם יעזרו לו להרגיש טוב. אני מקווה שהוא ייתן עונה טובה. אם עוד פעם אחת יהיו קריאות נגדו, אני עוזב את המועדון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאמן מכבי חיפה אלכסנדר סטנוייביץ' לצד הנשיא יעקב שחר. קובי אליהו
קיבל את ברכת הדרך משחר. סטנוייביץ'/קובי אליהו

"אני מאוד שמח להיות פה, אני מרוצה מהכל עד עכשיו, כולל השחקנים והתנאים", אמר אלכסנדר סטנוייביץ', שהוצג על ידי שחר כ"סר אלכס". "התרשמתי מאוד מהשאיפות של המועדון. אני יודע מה זה מכבי חיפה, אני יודע הכל על המועדון ועל המחויבות שלנו, אבל אני יודע שאנחנו צריכים ללכת צעד אחר צעד. קל מאוד לדבר על אליפות או גביע, אבל אני יודע שאנחנו צריכים להתקדם לאט. קודם כל נבנה את הקבוצה, אחרי זה השחקנים צריכים להתאים את עצמם לקבוצה ואחרי זה אולי נוכל לדבר על אליפות או דברים אחרים.

"חשוב מאוד שהשחקנים יתחילו לבנות אמון איתי ויבינו מה אני דורש מהם. אני אנסה לשחק על פי הסגנון שלי, הפילוסופיה שלי התקפית, אבל נראה איך נשחק בשבועות הקרובים. יש לנו שחקני התקפה טובים, אבל צריך לבנות קבוצה. אני מנסה לשחק כדורגל אטרקטיבי, כי בלי זה הכדורגל הוא כלום. אני מקווה להנחיל את השיטה שלי ושכולם יהיו מרוצים מזה. זו המחויבות שלי".

"סימן ההיכר שלי הוא העבודה עם שחקנים צעירים", הוסיף סטנוייביץ'. "גם יוסי יוכל לעזור לי ולהם כדי להשתפר. קל להגיד שרוצים כדורגל התקפי, אבל קשה לבצע. אני אנסה לעשות את זה כמה שיותר".

בנוגע לטואטחה אמר סטנוייביץ': "לטאלב טואטחה יש פוטנציאל גדול. יש לנו הרבה שחקנים טובים בהתקפה, כך שאני רואה אותו משחק בעמדת המגן השמאלי. כרגע, אני מעדיף אותו בהגנה ולא בקישור. הוא צריך להיות מחויב יותר להגנה ולהיות רציני יותר בצד השני. אם הוא יעשה את זה, יש לו פוטנציאל לעבור למועדון גדול בחו"ל".

סטנוייביץ' הסביר כי נותרו עוד שתי החתמות לבצע: "אנחנו צריכים למצוא שני שחקנים נוספים. נתתי רשימה מסודרת של שחקנים שאני רוצה. לצוצאליץ' יש סיכוי להישאר בסגל".

אתמול פרסמנו: צוצאליץ' ופיליאבסקי זומנו לאימון

מאמן מכבי חיפה אלכסנדר סטנוייביץ'. קובי אליהו
סטנוייביץ'/קובי אליהו

לגבי יניב קטן וההחלטה להשאירו מחוץ לסגל אמר סטנוייביץ': "ראיתי הרבה משחקים וההחלטה שלי היא שצריך לפתוח דף חדש, יש לי כבוד אליו ואני יודע מה הוא עשה עבור המועדון בעבר, אבל מה שקרה בעבר צריך להישאר בעבר. אמרתי לכל השחקנים שצריך לפתוח דף חדש. רציתי להיות כן איתו.

יוסי בניון, שהוצג עם החולצה מספר 15 אמר: "אני שמח ומתרגש להיות פה. זה הזמן הנכון והמתאים בשבילי לחזור לישראל ולמכבי חיפה, שזה הבית שלי. אני מרגיש שזה המקום שאני יכול לתרום בו. אני מקווה מאוד שנעשה עונה טובה ושנביא הנאה לקהל. בינתיים אני נהנה מכל רגע, אנחנו נצליח אם נישאר ככה לאורך זמן. אם נהיה מאוחדים נצליח".

בניון הוסיף: "הייתי מופתע מכל האהבה וההערצה שקיבלתי. אני לא בא לתת הצהרות או להתחייב על תארים, אבל אני מתחייב שאתן את המקסימום בכל משחק ולתת את שלי מחוץ למגרש. אנחנו צריכים את הקהל שלנו איתנו, רק ביחד נצליח".

בניון סיפר על ההחלטה לחזור לישראל: "אני לא מפחד. לאורך השנים לא ראיתי את עצמי חוזר לפרוש בישראל, בגלל מקרי עבר שלא הסתיימו בצורה יפה. אבל אחרי הרבה מחשבה והתייעצויות, החלטתי שזה מה שצריך לעשות. צלחתי כל אתגר עד עכשיו. הייתי בהרבה קבוצות גדולות והרבה שחקנים גדולים, ותמיד קינאתי באלה שאמרו שהם יסיימו את הקריירה שלהם במולדת. עכשיו יש לי הזדמנות לעשות את זה. אף אחד לא יכול לקחת ממני את הקריירה הארוכה שלי. עוד כשהייתי בשיא שלי בליברפול אמרו לי שאני זקן ולא שווה כלום".

שחקן מכבי חיפה יוסי בניון לצד הנשיא יעקב שחר. קובי אליהו
בניון ושחר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully