וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמישי: טייסון גיי יחזור מהרחקה אחרי שנה

האמריקאי שנכשל בבדיקת סמים יתמודד בדיימונד ליג בלוזאן מול גאטלין: "זה תמיד היה אחד המקומות המועדפים עליי". וגם: האם יישבר השיא בקפיצה לגובה?

טייסון גיי, אצן אמריקני. רויטרס
התגעגעתם? טייסון גיי/רויטרס

אחרי למעלה משנה שבה הוא נעדר מתחרויות, טייסון גיי ישוב מחר (חמישי) להתחרות במסגרת תחרות ליגת היהלום שמגיעה הפעם ללוזאן שבשוויץ. האיש השני המהיר בכל הזמנים ואלוף העולם לשעבר ב-100 וב-200, שהושעה לשנה מפעילות לאחר שנכשל בבדיקה לאיתור חומרים אסורים שנערכה לו בקיץ שעבר, יתמודד במירוץ ל-100 מטר.

כזכור, גיי בן ה-31 ויתר על השתתפותו באליפות העולם בקיץ 2013 אחרי שבאמצע יולי באותה השנה נכשל בבדיקה, וטען אז כי סמך יותר מדי על גורם שלישי, וזו הייתה הסיבה ל"נפילתו". כחלק מההשעייה, גיי נאלץ להחזיר גם את מדליית הכסף האולימפית שבה זכה במשחקי לונדון 2012, אז היה חלק מרביעיית השליחים האמריקאית. מאחר וזו הייתה העבירה הראשונה שלו, ומאחר וגיי שיתף פעולה עם החקירה וסייע לה, עונשו צומק לשנה בלבד.

למעשה, עונשו של גיי, ששיאו האישי הוא 9.69 שניות, החל באמצע יוני 2013 אז נלקחה ממנו הדגימה של הבדיקה החיובית הראשונה. כמו כן, התחרות הזו תהיה למעשה ההכנה הראשונה שלו לקראת אליפות העולם שתתקיים בבייג'ינג. "לוזאן תמיד היה אחד המקומות המועדפים עליי לתחרות", אמר גיי הנרגש לקראת שובו. "אני נרגש לערוך את התחרות הראשונה שלי לשנת 2014. היו לי ריצות מהירות כאן. התאמנתי במשך החודשים האחרונים ואני אהיה מוכן לתחילת התחרות".

מי שירוץ פרט לגיי באותו מקצה הוא ג'סטין גאטלין, שגם הוא הורחק מפעילות לשמונה שנים, אחרי שנתפס בשל עבירה דומה, אך העונש קוזז לארבע שנים.

רנו לאבילני קופץ במוט צרפתי שובר את שיא העולם. AP
ממשיך לעניין. לאבילני/AP

תחרות מעניינת נוספת שתמשוך לא מעט עיניים היא התחרות לקפיצה לגובה שבמהלכה עשוי להישבר השיא של חאבייר סוטומאייר הקובני מ-1993 שעומד על 2.45 מטר. מי שינסו למחוק את השיא הם האוקראיני בוהדאן בונדרנקו (2.42 מטר), הקטארי מוטאז בארשים (2.42 מטר), הרוסי איבן אוחוב (2.41 מטר) והקנדי דרק דרואין (2.40 מטר). בתחרות הקפיצה במוט ניתן יהיה לראות את רנו לאבילני הצרפתי שמכוון לזכייה רביעית השנה בתחרות הדיימונד ליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully