וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: בלבנון, ירדן ומצרים צופים במונדיאל בערוץ 1

במדינות ערב השכנות וברשות הפלסטינית הצפייה במשחקי המונדיאל היא בתשלום. הפתרון: צופים בדני נוימן בערוץ 1 הישראלי. במרכז פרס לשלום יזמו פניה לצופים החדשים

אימג'בנק GettyImages

העולם הערבי כולו במתח: הנציגה היחידה שלהם במונדיאל, אלג'יריה, תשחק היום לראשונה בתולדותיה בשמינית הגמר, מול גרמניה - ואת המשחק הזה, מסתבר, הם הולכים לראות בערוצים הישראלים.

במדינות כמו לבנון, מצרים וירדן שידורי המונדיאל הם בתשלום, ולכן נוצרה שם תופעה של צפייה בערוץ הישראלי. תופעה דומה מתרחשת גם ברשות הפלסטינית. כדי לאפשר את הקליטה, אנשים התקינו חיבורים בבתיהם ללוויין הישראלי "עמוס" וכן הופצו סרטונים בערבית ברשת איך לקלוט את שידורי גביע העולם בערוצים הישראלים. כך קורה, על פי דיווחים באתרים זרים, ששמיעת פרשנות כדורגל עברית ברחובות ביירות או קהיר אינה דבר חריג בשבועות האחרונים. במצריים אף התעורר דיון ער האם זה מוסרי לצפות בשידורים של "הכובש הציוני".

שחקני נבחרת אלג'יריה חוגגים. GettyImages
מוסרי לראות אותם דרך המקלטים של הכובש הציוני? נבחרת אלג'יריה/GettyImages

ברשות השידור פונים לצופים החדשים

במרכז פרס לשלום לא מתעלמים ממאות אלפי הצופים החדשים של ערוץ 1 בעולם הערבי ומעלים קמפיין בהתאם לכך. במסגרת הקמפיין, שנעשה ביוזמת המרכז ומשרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי, תפורסם היום במשחק בין צרפת לניגריה בשבע בערב הודעה, המפנה גם לדף הפייסבוק של מרכז פרס לשלום, פונה לצופים המצרים, הירדנים, הלבנונים והפלסטינים ומכילה תכני שיתוף ופיוס. וזו לשון ההודעה:

"שכנינו היקרים ברחבי המזרח התיכון, אנו שמחים על ההזדמנות לצפות יחד אתכם במשחקי גביע העולם בערוץ 1 הישראלי. בואו נייחל כולנו לימים שבהם המאבקים יישארו רק במגרשי הכדורגל".

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully