וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויגינס: "אני ובלאט יכולים לעשות דברים גדולים יחד"

וויגינס נרגש לשתף פעולה עם המאמן, בקליבלנד דוחים שמועות שההחלטה הונחתה מלמעלה. וגם: זה הצעד שישכנע את לברון?

אנדרו וויגינס, קליבלנד. AP
האם הבעלים החליט לבחור בו בניגוד לדעתו של הג'נרל מנג'ר? וויגינס/AP

קליבלנד התלבטה והתחבטה, אך בסופו של דבר בחרה הלילה (בין חמישי לשישי) באנדרו וויגינס מקנזס בבחירה הראשונה בדראפט. עוד במהלך ליל הדראפט בארצות הברית העריכו כי הקאבס יבחרו בג'בארי פארקר, הנחשב לשחקן מוכן בהשוואה לוויגינס, אך קבוצתו החדשה של דייויד בלאט ביצעה פניית פרסה ברגע האחרון והלכה על הקנדי, שנחשב לפוטנציאל גדול יותר, ככל הנראה בעקבות רצונו והתעקשותו של הבעלים דן גילברט. מדובר בסיכון לא קטן עבור הקאבס, בהתחשב בעונה המאכזבת יחסית של וויגינס בקנזס ולאור העובדה שכבר בחרה בעבר בבחירה הראשונה בשחקן קנדי לא מוצלח במיוחד, אנתוני בנט. אגב, עם צירופו של וויגינס הסגל של הקאבס יכלול לא פחות משלושה קנדים - הוא, אנתוני בנט וטריסטן תומפסון.

קליבלנד בחרה באנדרו וויגינס במקום הראשון בדראפט

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
עונת רוקי משותפת. בלאט/AP

"אלפי מחשבות מתרוצצות לי בראש ברגע הזה. זה חלום שמתגשם", אמר וויגינס הנרגש עם בחירתו. הקנדי עקף בפוטו פיניש את ג'בארי פארקר ואת חברו במכללת קנזס, ג'ואל אמביד, שעד לפני שבוע נחשב לבחירה הראשונה הכמעט-בטוחה, אך ספג פציעה ששיבשה את העניינים ודירדרה אותו למקום השלישי, שם נבחר על ידי פילדפיה. "הוא עבד כל כך קשה, הוא לא נתן לשום דבר להרפיע לו בדרך. אני מרגיש גאה. זו גאווה גדולה לקנזס", ניסה וויגינס לנחם את חברו.

וויגינס ומאמנו החדש, דייויד בלאט, ירשמו יחד את עונת הרוקי בליגה הטובה בעולם ויחד עם שאר כוכבי הקאבס, ובעיקר קיירי אירווינג, ינסו להצעיד אותם להישגים משמעותיים. "נתקלתי בבלאט במקרה כשעשיתי אימון אישי בקליבלנד", אמר וויגינס. "אני יודע שהוא מאמן מצוין, מאמן אירופי. מעולם לא קרה שמישהו לא אהב אותו, הוא מאמן טוב ואני חושב שאפשר לעשות דברים נהדרים ביחד. אשחק באיזו עמדה שבלאט יבחר".

הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין מצא זמן להתבדח לאחר הבחירה בוויגינס, שהגיע לאירוע לבוש בחליפה משונה, ואמר כי "כמעט שיניתי את דעתי כשראיתי את זה". בניגוד להערכות של לא מעט אנשי מקצוע, גריפין רואה בוויגינס שוטינג גארד ולא סמול פורוורד, העמדה אותה ייעדו לו מלכתחילה. "אם אנדרו יהפוך לדבר גדול בליגה הזאת, זה יהיה כשוטינג גארד גדול וגבוה", אמר גריפין. "אנחנו מאמינים בעיקר ביכולות ההגנתיות שלו כרגע. כל הסקאוטים שלנו הרגישו שיש לו את פוטנציאל ההשתפרות הכי גבוה מבין שחקני הדראפט".

גריפין הכחיש את השמועות לפיהן דן גילברט הוא זה שהכריע את הסוגיה והחליט לבחור בוויגינס, בניגוד לדעתו: "אין אף אחד בקאבס שלא רצה את וויגינס".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ארון גורדון, ג'ואל אמביד. AP
מצליח לחייך למרות הכל. אמביד, במרכז/AP

ג'בארי פארקר, שנבחר שני, לא נראה מאוכזב במיוחד מהמעבר למילווקי. "אני מרגיש יותר נוח בבאקס. הם אמרו לי שהם רוצים אותי. לא ממש קיבלתי תשובות או מסרים כלשהם מהקאבס".

"אנחנו די בטוחים שג'בארי הוא בדיוק השחקן שהיינו זקוקים לו", אמר ג'נרל מנג'ר הבאקס, ג'ון האמונד. "הוא סיוט מצ' אפ לכל קבוצה. הוא יכול ליצור לעצמו ולקלוע מכל מצב".

המאוכזב הגדול של הדראפט הוא כמובן ג'ואל אמביד, שסומן כבחירה מספר אחת ונחשב להתאמה טובה יותר לסגל של הקאבס, אך פציעה שספג בשבוע האחרון שינתה עבורו את התוכניות. בסופו של דבר, הסנטר של קנזס וחברו הטוב של וויגינס נבחר שלישי על ידי פילדלפיה. "אני מאוכזב, חבל שלא נבחרתי ראשון, אבל אני נרגש להגיע לפילדלפיה", אמר ל-ESPN. "אני עדיין מתקשה להאמין. התחלתי לשחק כדורסל כל כך מאוחר, וזה שנבחרתי שלישי אומר שאין שום דבר בלתי אפשרי".

בחירה נוספת שעוררה הדים בארה"ב היא זו של שבאז נאפייר מקונטיקט, שנחטף על ידי מיאמי בבחירה ה-26. לברון ג'יימס, שמעמדו בהיט לא ברור, צייץ כי "נאפייר הוא השחקן האהוב עליי בדראפט", ואילו הגארד עצמו שלח מסר למלך: "אני מקווה שההגעה שלי תשכנע את לברון להישאר במיאמי. הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, איתו נהיה קבוצה שלמה".

"אם לי וללברון יש אותו טעם בשחקנים, זה מצוין", הוסיף הנשיא פט ריילי. "הוא לא התקשר אליי לפני הדראפט, לא היה לו חלק בהחלטה הזו".

שחקן מיאמי היט לברון ג'יימס. GettyImages
לברון מרוצה, מיאמי מבסוטית/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully