וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם החמישית בתולדותיה: סן אנטוניו אלופת ה-NBA

כמו בסדרה כולה, הקבוצה של פופוביץ' היתה גדולה על מיאמי. הפעם זה נגמר ב-87:104 ענק שסגר 1:4 בסדרה. לאונרד הצטיין ונבחר ל-MVP, לברון היחיד שהופיע אצל ההיט

שחקני סן אנטוניו ספרס חוגגים אליפות. רויטרס
קבלו את האלופה החדשה!/רויטרס

חברים וחברות, קומו והריעו לאלופת ה-NBA החדשה: סן אנטוניו ספרס. הקבוצה המענגת ביותר בכדורסל העולמי השנה דרסה הלילה (בין ראשון לשני) 87:104 את מיאמי, סגרה 1:4 ענק בסדרת הגמר, נקמה ביריבתה על ההפסד הטראומתי באותו מעמד בעונה שעברה, וחשוב מכל: חגגה אליפות חמישית בתולדותיה. ומגיע לה, וואו, כמה שזה מגיע לה.

הספרס היו עדיפים למשך מרבית הסדרה הזאת, אולם הלילה, הפתיחה היתה כל כולה של האלופה היוצאת: לברון ג'יימס הופיע, ובגדול, עם 17 נקודות כבר ברבע הראשון, וכבר הטיס את קבוצתו ל-6:22. אבל סן אנטוניו לא נשברה, כי סן אנטוניו לא נשברת. קוואי לאונרד (זקוקים להוכחה נוספת שמדובר בסופרסטאר של ממש?), טים דאנקן ומאנו ג'ינובילי (ביחד בני 75) ענו עם רבע שני אדיר, ולפתע, היתרון זז לצד של הספרס ולא עזב אותו פחות או יותר עד השריקה לסיום. להיפך: הוא רק צמח, וצמח, וצמח. וכל זה כשטוני פארקר סיים את המחצית הראשונה ללא נקודות, ודני גרין סיים את המשחק כולו ללא נקודות.

ההיסטוריה של פופוביץ', דאנקן ולאונרד: כל מספרי האליפות

שחקן מיאמי היט לברון ג'יימס. רויטרס
היחיד שהופיע בשורות ההיט, וזה ממש לא הספיק. לא הלילה, ולא למשך הסדרה כולה. לברון/רויטרס

סיפור המשחק החמישי היה פחות או יותר סיפור הסדרה כולה: בצד אחד שחקן ענק שבקושי מקבל תרומה מהצוות המסייע שלו, בצד השני קבוצה, במלוא מובן המילה, בה בכל רגע נתון כל שחקן יכול להצטיין, בין אם קוראים לו טים דאנקן (14 נקודות ו-8 ריבאונדים), מאנו ג'ינובילי (19 נקודות) או פאטי מילס (17 נקודות). וכן, כשהקבוצה הכי "קבוצה" בעולם משחקת כל כך טוב, אף שחקן יחיד לא יכול להכניע אותה, טוב אשר יהיה. בטח לא כשמולו ניצב לאונרד המופלא, ה-MVP של הסדרה (22 נקודות ו-10 ריבאונדים הערב). למי ששכח, רק נזכיר: בסוף החודש הבחור שנבחר במקום ה-15 של דראפט 2011 יחגוג יום הולדת 23, ויצטרף לרשימת ה-MVP של הגמרים שכוללת, מאז 1982, את מג'יק ג'ונסון, מוזס מאלון, לארי בירד, קארים עבדול ג'באר, ג'יימס וורת'י, ג'ו דומארס, אייזאה תומאס, מייקל ג'ורדן, האקים אולג'וואן, טים דאנקן, שאקיל אוניל, צ'ונסי בילאפס, דוויין ווייד, טוני פארקר, פול פירס, קובי בריאנט, דירק נוביצקי ולברון. לא ייאמן.

מה הלאה? בשבועות הקרובים יצוצו בוודאי השמועות המחודשות על פירוק השלישייה הגדולה של מיאמי - עזיבה אפשרית של לברון, כריס בוש, אולי אפילו דוויין ווייד. אבל בואו נעזוב לרגע את אחת הקבוצות המתוקשרות בעולם הספורט האמריקאי, ונסיים, אולי, עם האנטי-תזה שלה. חובבי הכדורסל האובייקטיבים קיבלו הלילה הצגה נוספת מהמכונה המשומנת של גרג פופוביץ', ולנו נותרה בקשה אחת: עם כל הכבוד למחשבות הפרישה של דאנקן, מי ייתן והחבורה הכל כך מיוחדת הזאת תמשיך יחדיו, לעונה נוספת. אחרי הכל, הלילה היא הוכיחה, ממש לא בפעם הראשונה, שביחד - הכל אפשרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן סן אנטוניו ספרס טים דאנקן. רויטרס
קומו והריעו לו. דאנקן/רויטרס

מהלך המשחק

רבע ראשון:

אריק ספולסטרה ביצע שינוי בחמישייה כשספסל את מריו צ'אלמרס לטובת ריי אלן, ואיתו עלו דוויין ווייד, לברון ג'יימס, רשארד לואיס וכריס בוש. מנגד, העלה גרג פופוביץ' את החמישייה הרגילה שלו מאז המשחק השני: טוני פארקר, דני גרין, קוואי לאונרד, בוריס דיאו וטים דאנקן. ההגנה של ההיט נראתה נהדר בפתיחה, ושש נקודות של לברון הטיסו אותה ל-0:8 ואילצו את פופוביץ' לקחת פסק זמן. לברון צלף גם מבחוץ ומצא את בוש כדי להעלות את הפער ל-2:13, כשסל השדה הראשון של הספרס הגיע כעבור כמעט חמש דקות מלאות. קינג ג'יימס פשוט לא עצר, אלן צלף שלשה והפער הגיע עד 6:22 מדהים. מאנו ג'ינובילי, פאטי מילס ולאונרד הוליכו ריצת 0:12 וצימקו ל-22:18, לברון עצר את המפולת עם שלשה אדירה משלו, ובסיום הרבע הראשון זה 22:29 לאורחת, כשג'יימס סיים עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים.

רבע שני:

לאונרד הנהדר המשיך את הכושר האדיר בו הוא מצוי וצימק ל-29:26. טוני פארקר לא הצליח להיכנס לעניינים, אך דאנקן בהחלט כן, כדי לצמק ל-35:34. המהפך הושלם חמש דקות לסיום הרבע, עם שלשה של לאונרד הלוהט שהביאה ל-35:37 ולסטדינג אוביישן. ג'ינובילי הוסיף חדירה מרהיבה שהשלימה ריצת 0:11, ובפיגור 39:35 נאלץ ספולסטרה לקחת פסק זמן שני תוך שלוש דקות. הארגנטינאי רק התחמם, ודאנק מדהים שלו העלה את הריצה ל-0:14 ואת היתרון ל-35:42. לחדרי ההלבשה ירדו הקבוצות כשלוח התוצאות הראה 40:47 לספרס, וכל זה כשפארקר וגרין ללא נקודות, עם 0 מ-11 מהשדה במשותף. מדהים. תוצאת הרבע השני: 11:25 למארחת.

שחקן סן אנטוניו קוואי לאונרד זוכה בתואר ה-MVP. Andy Lyons, GettyImages
MVP! וסוף סוף הוא מראה קצת רגשות. קוואי לאונרד/GettyImages, Andy Lyons

רבע שלישי:

פופוביץ' בחר להתחיל את המחצית השניה עם ג'ינובילי (14 נקודות בראשונה), שקלע את הנקודות הראשונות של הרבע אחרי שלוש דקות עקרות. לאונרד נשלח לקו העונשין, שמע קריאות MVP מהקהל, וקבע 40:50. המומנטום הגדול נמשך, ואחרי נקודות של מילס שהפכו את זה ל-42:56, לקח ספולסטרה הנואש פסק זמן. זה לא עזר. ספליטר סיפק גג ענק על לברון, מילס צלף שתי שלשות, ג'ינובילי הוסיף אחת משלו והפער צמח ל-44:65 מדהים. ספולסטרה הקים לראשונה במשחק את מריו צ'אלמרס ומייקל ביזלי מהספסל, בוש ניסה לענות, אך מילס הפציץ את השלשה הרביעית שלו וקבע 53:73. 15 שניות לסיום הרבע פארקר סוף סוף קלע נקודות ראשונות (אחרי 0 מ-10 מהשדה), ועם העליה לרבע המכריע הוליכו הספרס 58:77, אחרי 18:30 ברבע השלישי.

רבע רביעי:

ריצת 2:7 צימקה את הפער המפלצתי ל-79:65, אך דאנקן ענה עם סל ועבירה, כששלשה של דיאו קבעה 67:86, שמונה דקות לסיום. פארקר התעורר ולקח פיקוד, ועם עשר נקודות רצופות הפך את זה ל-76:96. מיותר לציין שמשם זה כבר היה גארבג' טיים אחד ארוך. ווייד ובוש ירדו שבורים לספסל, דאנקן הנרגש ירד לספסל לסטנדינג אוביישן בצד השני ובעקבותיו ג'ינובילי, פארקר ודיאו, שהתחבקו אחד עם השני וכבר החלו בחגיגות. זה נגמר ב-87:104 לקבוצה הטובה בתבל, שהיתה גם, למי ששכח, הקבוצה הטובה ביותר ב-NBA לכל אורך העונה. אז מי אמר שאין צדק בכדורסל?

שחקני סן אנטוניו ספרס מאנו ג'ינובילי, פאטי מילס. רויטרס
איזה ספסל מפלצתי. ג'ינובילי ומילס/רויטרס

סטטיסטיקה אישית

קלעו לסן אנטוניו: קוואי לאונרד 22 (7 מ-10 מהשדה, 3 מ-4 ל-3) ו-10 ריבאונדים, מאנו ג'ינובילי 19 (3 מ-6 ל-3), 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, פאטי מילס 17 (5 מ-8 ל-3), טוני פארקר 16 (כולן במחצית השניה), טים דאנקן 14 ו-8 ריבאונדים, בוריס דיאו 5, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, מרקו בלינלי 4, טיאגו ספליטר 3, ארון ביינס 2, ג'ף איירס 2. דני גרין (19 דקות), קורי ג'וזף ומאט בונר שותפו ולא קלעו.

קלעו למיאמי: לברון ג'יימס 31 (10 מ-21 מהשדה, 3 מ-9 ל-3), 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, כריס בוש 13 (0 מ-5 ל-3) ו-7 ריבאונדים, דוויין ווייד 11 (4 מ-12 מהשדה), מייקל ביזלי 9, מריו צ'אלמרס 8, ריי אלן 5 ו-4 איבודים, טוני דגלאס 3, רשארד לואיס 3, יודוניס האסלם 2, נוריס קול 2. שיין באטייה וג'יימס ג'ונס שותפו ולא קלעו.

אוהד סן אנטוניו ספרס. רויטרס
האוהדים הגיעו מוכנים עוד לפני שריקת הפתיחה/רויטרס

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים מהשדה: סן אנטוניו 47 (37 מ-48), מיאמי 40 (30 מ-75)

אחוזים ל-3: סן אנטוניו 46 (12 מ-26), מיאמי 28 (7 מ-25)

אחוזים מהעונשין: סן אנטוניו 78 (18 מ-23), מיאמי 74 (20 מ-27)

ריבאונדים: סן אנטוניו 40 (6 בהתקפה), מיאמי, 41 (5 בהתקפה)

אסיסטים: סן אנטוניו 25, מיאמי 14

חטיפות: סן אנטוניו 5, מיאמי 5

חסימות: סן אנטוניו 4, מיאמי 4

איבודים: סן אנטוניו 8, מיאמי 10

שחקני סן אנטוניו ספרס טים דאנקן, פאטי מילס, מאנו ג'ינובילי, טוני פארקר. רויטרס
כמה שזה מרגש. דאנקן, מילס, ג'ינובילי ופארקר/רויטרס
סן אנטוניו ספרס חוגגים זכיה באליפות. AP
לכולם היתה מטרה אחת: הגביע/AP
שחקני סן אנטוניו ספרס מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, טוני פארקר. GettyImages
כל כך מיוחד עבורם. דאנקן, פארקר וג'ינובילי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully