וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון: "שיאים נועדו להישבר, אפשר לעשות את זה"

לברון ומיאמי מפנטזים על קאמבק חסר תקדים לקראת משחק 5בגמר (3:00, ספ' 5). פופוביץ' מרגיע: "יש לי כוח להמשיך לאמן"

פורוורד מיאמי היט לברון ג'יימס. AP
הוא יודע איך להגיע למשחקי הדחה. לברון/AP

אף קבוצה מעולם לא חזרה מפיגור 3:1 בסדרת גמר ב-NBA. אם הידיעה הזאת תתייצב מחר (בין ראשון לשני, 3:00, ישיר בספורט 5) מיאמי למשחק משחק 5 בסן אנטוניו, ותנסה לעשות את הבלתי ייאמן ולהוכיח שביכולתם לקבוע תקדים היסטורי, אחרי 32 מקרים שקבוצות נקלעו למצב דומה בגמר. לברון, אגב, משוכנע שמדובר תסריט אפשרי. "למה שאנחנו לא נהיה אלה שנכתוב את ההיסטוריה מחדש? שיאים נשברים כל הזמן", אמר המלך באימון ההיט. "אנחנו מודעים לכך שכל הסיכויים נגדנו, שאף קבוצה לא חזרה ממצב כזה בעבר, אבל לפני כן לא הייתה גם קבוצה שחזרה מ-2:0 וזה בסוף קרה. אם נעשה את זה, זה יהיה הישג ענק. חייבים לחיות את הרגע".

דווין וייד שחקן מיאמי היט. AP
ספולסטרה מחכה. וייד/AP

לאור מקרי העבר, במקרה של לברון ניתן לצפות להתפוצצות במשחק הלילה. שימו לב למספרים הקריירה שלו במשחקים בהם קבוצתו נמצאת בסכנה הדחה. ממוצע הנקודות שלו במשחקים הללו עומד על 31.9 (!), יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה של הליגה. כן, אפילו יותר ממייקל ג'ורדן (31.3), ווילט צ'מברליין (31.1) וגם יותר מקווין דוראנט (30.1). אולי בגלל זה הוא משדר רוגע לפני המשחק המכריע. "זכיתי כבר בשתי אליפויות, זה עוזר, אין ספק. אני לגמרי בפוקוס ולא חושב על מה שהיה בעבר. אני לא יכול לשלוט בזה. אני לא יכול לחיות את זה מחדש".

אריק ספולסטרה מייחל לתצוגה טובה בהרבה של הצוות המסייע של לברון, ובעיקר של דווין וייד וכריס בוש, שהיו חלשים במיוחד בתבוסה האחרונה במשחק 4. "לדווין יש עוד הרבה לתת, הרבה יותר ממספיק", בטוח המאמן. "הוא הוכיח כבר כמה וכמה פעמים שהוא תמיד מוצא דרך לתת מעצמו. המנוחה תעזור לו מנטלית ופיסית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גרג פופוביץ', מאמן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
מחשבות על עזיבה. פופוביץ'/GettyImages

ובצד השני, סן אנטוניו כבר רואה בחלומה את טקס ההכתרה, אך מאחורי הקלעים די מודאגת מהשמועות על עזיבה אפשרית של גרג פופוביץ'. פרישה של פופ, על פי דיווחים בארצות הברית, עשויה להוביל גם לפרישה מיידית של טים דאנקן ותיצור כמובן עידן חדש לחלוטין בספרס. אתמול התייחס מאמן העונה בזהירות לעתיד. "עייף? אני לא מרגיש עייף. כלומר, אני עייף היום, אבל לא באופן כללי. אני מאוד רוצה להמשיך לאמן, אבל זה לא הזמן הנכון לשאול את השאלות הללו".

גם דאנקן מנסה להזים את השמועות על פרישה אפשרית, ערב המשחק. "אין לי שום תוכניות לעשות שום דבר, אפתור את העניין הזה כשהוא יהיה רלוונטי. אני לא אומר שאפרוש, ולא אומר שגם לא אפרוש. תמיד אמרתי שכל עוד ארגיש יעיל על הפרקט, כל עוד ארגיש שאני תורם לקבוצה, אמשיך לשחק".

עוד אחד מעמודי התווך של הספרס הוא הג'נרל מנג'ר אר.סי ביופורד, שמושך בחוטים מאחורי הקלעים. הוא גם כבר מנסה לדמיין את היום שאחרי פופוביץ' ודאנקן, אך מתקשה מאוד להשלים עם זה. "תמיד זה ישב לנו איפשהו בראש. אני רק יכול לקוות שבנינו את המערכת בצורה כזו שהיא תהיה גמישה מספיק כדי לצלוח את זה. כשיש לך בקבוצה את אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה ואחד המאמנים הגדולים במשחק, אין מישהו שבאמת יוכל להיכנס לנעליים שלהם".

סן אנטוניו אלופת ה-NBA. AP, עיבוד תמונה
כוחו במותניו. דאנקן וג'ינובילי/עיבוד תמונה, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully