וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשארוב: "נקטנו ביד רכה. התהודה תסייע בהרתעה"

13.6.2014 / 12:26

יושב ראש הוועדה למניעת סימום התייחס לעונשה של לנסקי וביקר את איגוד האתלטיקה: "זה לא בסמכותם להתערב בעונש"

צילום: מגד גוזני, עריכה: טל רזניק

ביום שאחרי ההחלטה הדרמטית על הרשעתה של אולגה לנסקי, ביטול השיא ששברה ל-100 מטר (11.42 שניות) והרחקתה עד לסוף 2014 מהשתתפות בתחרויות, התחושות בוועדה למניעת סימום בספורט כי ההד התקשורתי הרב שנוצר מהפרשה יגרום להרתעה בקרב הספורטאים.

"הענישה הייתה הולמת כי זו פעם ראשונה שהייתה עבירה כזו בארץ", אומר ד"ר ג'קי אשארוב, יושב ראש הוועדה. "בפעם הבאה הענישה כבר תהיה הרבה יותר קשה. אנחנו בוועדה נוקטים בכמה פעולות, ואחת מהן היא ליצור הרתעה. התהודה האדירה שנוצרה מהסיפור הזה תסייע".

האצנית אולגה לנסקי בוכה (במרכז) עם אמה אירנה לנסקי. מגד גוזני
הוענשה כדי לייצר תהודה.לנסקי/מגד גוזני

בעקבות ההחלטה, הביעו באיגוד האתלטיקה ביקורת מרומזת על בית הדין שמחק את שיאה של לנסקי. בין השאר כתבו באיגוד: "עם כל הכבוד הראוי, שאלת אישור שיאים באתלטיקה הישראלית בכלל ושיאה של לנסקי בפרט נמצאים באופן בלעדי בתחום סמכותו של איגוד האתלטיקה שלא יסכים לשום התערבות חיצונית בסמכויותיו".

על כך אומר אשארוב: "אין זה מסמכות איגוד האתלטיקה להתערב בנושא של סימום, וגם התקנון מתייחס לכך. סולם הענישה הוא בסמכות הוועדה, הרי מי לקח את המדליות של ארמסטרונג? איגוד האופניים? ומה לגבי אלופים אחרים שנתפסו? אחרי שנים של מאבק בית הדין הופרט מהאיגודים כדי למנוע ניגודי אינטרסים. האיגוד יכול לבטל שיאים מסיבות שונות, אבל לא במה שקשור לעבירות בתחום הסמים. ההרגשה שלי היא שמישהו שם לא קרא או לא מכיר את התקנון".

אשארוב מתכוון גם להגביר את המעורבות ושיתוף פעולה עם איגוד האתלטיקה כדי להגדיל את בדיקות הסמים, ואומר: "אני מתכוון לשבת איתם כדי לדון בנושא הזה. אנחנו לא יכולים להיכנס לכל תחום, אבל כאשר נערכות תחרויות ואנחנו לא מוזמנים אליהן, פירוש הדבר שהאיגוד לא חושב שיש לכך חשיבות רבה, בין השאר כי הבדיקות יקרות ואז אנחנו לא מוזמנים. כך היה גם לגבי אולגה לנסקי, שאם היינו מוזמנים לתחרות מלכתחילה, הכול היה נמנע. גם בתחרות האחרונה של לב סקוריש ששבר שיא לנוער לא הוזמנו והוא לא עבר בדיקת סמים כי אף אחד לא קרא לנו. בכל העולם, גם בארצות הכי מפותחות, לא מצליחים להגיע לכל הספורטאים ואין הוראה שמחייבת לעשות מבדק על כל שיא".

בסופו של דבר, יושב ראש הוועדה שלם עם עונשה של לנסקי, ואומר: "ביקשתי מהתובע להוריד את העונש משנתיים לשנה, ואני די שלם עם הענישה. אנשים לא שמו לב שמדובר למעשה בשמונה חודשים מאז שהיא חזרה לארץ ועד שתסתיים ההשעייה. נקטנו ביד רכה. ביקשנו לרדת ב-50 אחוז מהענישה שביקש התובע כי אני חושב שעתידה לפניה. היא הייתה גיבורת ישראל ל-48 שעות. אם היא תתאושש ותעבוד, היא תגיע עוד פעם לשיאים שלה ואולי שוב תהיה גיבורת ישראל. לא רציתי להרוס לה. יש לה הרבה דברים טובים חוץ מהנקודה השחורה הזו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully