וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולגה לנסקי לא הופיעה לבדיקת הסמים אחרי השיא, תועמד לדין

22.4.2014 / 13:49

סערה בעולם האתלטיקה: שיאה הגדול של אולגה לנסקי ב-100 מטר בסכנה אחרי שטסה לאוקראינה ולא הופיעה לבדיקה. איגוד האתלטיקה: "היא נסעה בניגוד לנהלים". יו"ר הוועדה למניעת סמים: "לא רוצה ללכלך את גיבורת ישראל". לנסקי מסבירה: "הכול שקרים"

אולגה לנסקי ספרינטרית ישראלית. מגד גוזני
טסה במפתיע. לנסקי/מגד גוזני

אחרי שבשבת האחרונה אולגה לנסקי שברה את השיא הישראלי בן ה-42 שנה של אסתר רוט שחמורוב בריצת 100 מטר (11.42 שניות), היום (שלישי) מתברר שלנסקי לא הגיעה לבדיקת סמים שאליה זומנה, ולכן שיאה נמצא בסכנה.

אחרי שהאצנית בת ה-22 סיימה את התחרות, נקבעה לה למועד מאוחר יותר בדיקת סמים שגרתית על ידי הוועדה למניעת סמים בספורט, וזאת מאחר שהתמודדה בתחרות קטנה (אליפות מכבי ע"ש אידלסון) שבה אין בדיקות רשמיות. עם זאת, לנסקי לא הופיעה לבדיקה, וביום ראשון לפנות בוקר טסה במפתיע לאוקראינה, לטענתה על מנת לבקר את סבתה החולה.

בעקבות זאת, עם חזרתה לארץ, לנסקי תזומן לבית הדין של הוועדה למניעת סמים. ועדה זו הקימה לפני שנתיים בית דין משלה, כדי שלא יהיו ניגודי אינטרסים עם איגוד האתלטיקה, וכדי שתשפוט בעצמה תקריות שכאלה. לנסקי תיאלץ לספק הסברים משכנעים מדוע לא הגיעה לבדיקה.

ד"ק ז'ק אשרוב, יו"ר הוועדה למניעת סמים בספורט, אמר היום ש"אולגה לנסקי הפכה מנערה אלמונית לגיבורת ישראל, ועד שלא יוכח אחרת, אני מאוד לא רוצה ללכלך את גיבורת ישראל". בנוגע למקרה אמר "היות שהיא קבעה את השיא בתחרות קטנה, ללא בדיקות במקום, אחרי התחרות היא קיבלה זימון להתייצב לבדיקת סמים, בדיקה שתיערך למחרת. היא שלחה מסרון שבו מסרה שהיא לא יכולה להגיע מאחר שהיא טסה לסבתה החולה, ויותר מזה אני לא יכול להרחיב ברגע זה".

מאיגוד האתלטיקה נמסר שהם ממתינים לקבלת הדו"ח מאשרוב. יו"ר האיגוד רו"ח דורון קופמן מבהיר: "הנסיעה של אולגה היא בניגוד מוחלט לנהלים והיא תידרש להסברים בפני בית הדין של הוועד האולימפי עם חזרתה ארצה".

אולגה לנסקי אחרי השיא

אולגה לנסקי הגיבה היום לדברים. "כל מה שנכתב עליי מבוסס על שמועות ושקרים", אמרה, "לא השתמשתי בשום חומרים אסורים ואני מוכנה כמובן לעבור את הבדיקה ברגע שאשוב לארץ. בשבת בצהריים הודיעו לי שאצטרך להתייצב בסביבות 6 וחצי בערב באצטדיון הדר יוסף לבדיקה. כבר הייתי בדרך לאצטדיון ואז התקשרו אליי והודיעו שהבדיקה מבוטלת, או בלשונם: 'עקב בלאגן שיש לנו, לא נוכל לבצע את הבדיקה היום'. בלילה הודיעו לי שסבתא שלי מאושפזת במצב קריטי בבית חולים ונאלצתי לעזוב בדחיפות את הארץ. נכון לעכשיו המצב הבריאותי של סבתא שלי חשוב לי מכל דבר אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully